Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #30 på: mars 13, 2009, 16:55:06 pm » |
|
Blir veldig kjekt, tar nok med dama så hu kan sitta på å skrika litt  Helt enig, mye kjekkere og mer krevende å kjøre bane enn å kjøre rett fram å gire fort  Håper veldig det blir tørt og varmt men kan bli kjekt å drifta på vått føre også. (ikke like lett for 30hk bobler) 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #31 på: mars 14, 2009, 09:08:20 am » |
|
For ytterligere inspirasjon vil UNGDOMMENS MOTORSENTER også sponse raskeste bil samt bilen med best idealtid med : GRATIS EFFEKTMÅLING PÅ VÅR DYNAPAC DYNO !!!Se denne linken for hvordan det evnt ser ut : 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
   
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #32 på: mars 14, 2009, 09:45:44 am » |
|
Dette blir bare bedre og bedre.
EBB; 1. Dynopac`en er den mobil? Blir denne å se på Revebanen? 2. Blir det mulighet for andre og måle HK? Hva blir eventuelt er prisen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #33 på: mars 14, 2009, 11:51:22 am » |
|
Dynapacken vil nok ikke bli tatt med ut på selve bane-kjøringen.
Men hvis det skulle være interesse for å få med seg effektmåling av kjerren på treffet kan det evnt ordnes på Fredagskvelden på Åsen , Stavanger.
Vi kan sikkert ordne det slik at for alle dem som ønsker kan vi sette ett klokkeslett for felles oppmøte ved Ungdommens motorsenter hvor vi deretter kan bremse så mange vi klarer i løpet av kvelden. Evnt pris for deltakerne på treffet vil være 350 ,-pr.bil.
Men jeg vil trenge en form for påmeldingsliste el lign for interesserte. Eller de kan bare rett og slett ring undertegnede på 907 51 708 for info /påmeld.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #34 på: mars 14, 2009, 14:25:06 pm » |
|
Takker ja til tilbudet  Men tipper det blir gratis da jeg har en god feeling på å ta æren for "raskeste tid"  .....eller bare yngste sjåfør.... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eddi
Seniormedlem
   
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #35 på: mars 26, 2009, 20:52:19 pm » |
|
Da var bobbla endelig eu-godkjent, og med di seste dagene med bra vær kjenner jeg virkelig at det begynner å kribble i bobblefoten.
Dette kommer til å bli så konge!!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #36 på: mars 28, 2009, 11:59:11 am » |
|
Hadde vært kjekt å få måle effekten på 1584 som nå er "halvtrimt" for å se om det er rundt 70hk, og måle igjen når toppene og kammen er på plass. (Om 4-5 lønninger)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
71kg
Supermedlem
    
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand
Senkepøbel
|
 |
« Svar #37 på: mars 29, 2009, 19:58:29 pm » |
|
Så bra at dere ordnet med kjøring på Reve. Hva kreves av bil og sjåfør ? Oljelekk regner jeg med at utgår men noe ellers ? Hjelm, kjøredress, sko, seler ?
Bilen skal gjennomgå en teknisk kontroll som EBB skal utføre. Ellers skal ikke bilen ha større oljelekkasjer og bilen må ha sikkerthets belter. EBB vil stille med x antall hjelmer som skal være til utlån. Men ta med din egen hvis du har. Hei. Er kravet til sikkerhetsbelter absolutt eller kan gjøres det unntak for biler som orginalt ikke har belter ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
   
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #38 på: mars 29, 2009, 20:40:47 pm » |
|
Så bra at dere ordnet med kjøring på Reve. Hva kreves av bil og sjåfør ? Oljelekk regner jeg med at utgår men noe ellers ? Hjelm, kjøredress, sko, seler ?
Bilen skal gjennomgå en teknisk kontroll som EBB skal utføre. Ellers skal ikke bilen ha større oljelekkasjer og bilen må ha sikkerthets belter. EBB vil stille med x antall hjelmer som skal være til utlån. Men ta med din egen hvis du har. Hei. Er kravet til sikkerhetsbelter absolutt eller kan gjøres det unntak for biler som orginalt ikke har belter ? Nei, vi kan ikke gå på akkord med sikkerhet. Så alle biler må ha sikkerhetsbelte(r).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
   
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #39 på: mars 29, 2009, 21:23:19 pm » |
|
Denne buggyen har nå byttet eier i Stavanger, den kommer garantert på treffet. Vi håper at flere buggy eiere kommer denne helgen og får prøvd buggy på bane.
|
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #40 på: mars 29, 2009, 23:45:32 pm » |
|
Hadde vært kjekt å få måle effekten på 1584 som nå er "halvtrimt" for å se om det er rundt 70hk, og måle igjen når toppene og kammen er på plass. (Om 4-5 lønninger)
Kan jeg spørre om hva "halvtrimminga" som skal gi rundt 70hk går ut på? Litt spent på min egen 1584 ser du.. 
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #41 på: mars 30, 2009, 00:07:15 am » |
|
Hadde vært kjekt å få måle effekten på 1584 som nå er "halvtrimt" for å se om det er rundt 70hk, og måle igjen når toppene og kammen er på plass. (Om 4-5 lønninger)
Kan jeg spørre om hva "halvtrimminga" som skal gi rundt 70hk går ut på? Litt spent på min egen 1584 ser du..  Mexico topper, 1,25 vipper, dobble 40mm Weber, CSP supercompetition, 009, el.pumpe. Har forstått at det jeg mangler er porta topper/eller 044? og en Engle 110 cam. (Passer fint til løfterne også) og at jeg da skal kunne ha 100 ærlige hester, eller mer om porting og oppsettet er bra. Har satset på ekstra lufting av topper og veivhus også.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #42 på: mars 30, 2009, 08:25:46 am » |
|
Hadde vært kjekt å få måle effekten på 1584 som nå er "halvtrimt" for å se om det er rundt 70hk, og måle igjen når toppene og kammen er på plass. (Om 4-5 lønninger)
Kan jeg spørre om hva "halvtrimminga" som skal gi rundt 70hk går ut på? Litt spent på min egen 1584 ser du..  Mexico topper, 1,25 vipper, dobble 40mm Weber, CSP supercompetition, 009, el.pumpe. Har forstått at det jeg mangler er porta topper/eller 044? og en Engle 110 cam. (Passer fint til løfterne også) og at jeg da skal kunne ha 100 ærlige hester, eller mer om porting og oppsettet er bra. Har satset på ekstra lufting av topper og veivhus også. Jøss, hvis det stemmer er det imponerende. Jeg hadde en motor med omtrent samme oppsett, og jeg kan aldri tenke meg at den ga mer enn ca 55 ærlige hk..
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #43 på: mars 30, 2009, 09:02:52 am » |
|
Denne buggyen har nå byttet eier i Stavanger, den kommer garantert på treffet. Vi håper at flere buggy eiere kommer denne helgen og får prøvd buggy på bane.
kommer med min buggy eg. får ikke ferdig 1915 motor til da. har skrin lagt den litt så blir satt sammen i vinter .. så får eg sanke mer gromme deler i  . men den lett trimmet 1600 min får tynne seg den på banen:) nye stoler og 4 punkt sele er nå montert for bedre sikkerhet. mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #44 på: mars 31, 2009, 12:08:01 pm » |
|
Hadde vært kjekt å få måle effekten på 1584 som nå er "halvtrimt" for å se om det er rundt 70hk, og måle igjen når toppene og kammen er på plass. (Om 4-5 lønninger)
Kan jeg spørre om hva "halvtrimminga" som skal gi rundt 70hk går ut på? Litt spent på min egen 1584 ser du..  Mexico topper, 1,25 vipper, dobble 40mm Weber, CSP supercompetition, 009, el.pumpe. Har forstått at det jeg mangler er porta topper/eller 044? og en Engle 110 cam. (Passer fint til løfterne også) og at jeg da skal kunne ha 100 ærlige hester, eller mer om porting og oppsettet er bra. Har satset på ekstra lufting av topper og veivhus også. Jøss, hvis det stemmer er det imponerende. Jeg hadde en motor med omtrent samme oppsett, og jeg kan aldri tenke meg at den ga mer enn ca 55 ærlige hk.. He he.. har fulgt med på motortråden din ja, men mener du at dette ikke gir mer en 1hk? Er det ikke 54 originalt?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #45 på: mars 31, 2009, 14:13:16 pm » |
|
Hadde vært kjekt å få måle effekten på 1584 som nå er "halvtrimt" for å se om det er rundt 70hk, og måle igjen når toppene og kammen er på plass. (Om 4-5 lønninger)
Kan jeg spørre om hva "halvtrimminga" som skal gi rundt 70hk går ut på? Litt spent på min egen 1584 ser du..  Mexico topper, 1,25 vipper, dobble 40mm Weber, CSP supercompetition, 009, el.pumpe. Har forstått at det jeg mangler er porta topper/eller 044? og en Engle 110 cam. (Passer fint til løfterne også) og at jeg da skal kunne ha 100 ærlige hester, eller mer om porting og oppsettet er bra. Har satset på ekstra lufting av topper og veivhus også. Jøss, hvis det stemmer er det imponerende. Jeg hadde en motor med omtrent samme oppsett, og jeg kan aldri tenke meg at den ga mer enn ca 55 ærlige hk.. He he.. har fulgt med på motortråden din ja, men mener du at dette ikke gir mer en 1hk? Er det ikke 54 originalt? Ja dette var for ordens skyld en annen motor, som kun var "påsatt" gassere og eksos etc.. Min erfaring er at det ofte koster mer enn det smaker, og gamle motorer har vel ofte mistet litt hester på veien også.. Dette er bare synsing fra min side altså, men det ville overraske meg stort om man fikk 70hk utav en originalmotor uten å gjøre noe med topper og kam. 
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #46 på: mars 31, 2009, 14:35:39 pm » |
|
Det eneste jeg har klart for utstilling er en 1641. Denne kan jeg jo stille ut om det er interesse for det.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #47 på: mars 31, 2009, 15:14:56 pm » |
|
@jalokoey Jeg gleder meg stort til å få se din herlige buggy på banen denne dagen. La oss se om vi kan virkelig få mange frem på banen denne dagen , det ville vært kjempegøy for miljøet. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #48 på: mars 31, 2009, 20:08:51 pm » |
|
En dynorun, innebærer det bruk av lambda? Mulig å få utskrift av grafene på hk/nm og lambda/rpm? Blir morsomt å se hvor mye det er i min "wannabe trim motor" Oppgitte ønskehester fra forhandler er ca 70-75hk med: GT eksos (10% effektøkning) 009 magnettenning solex 40mm (10hk effektøkning) powerpulley (5hk effektøkning) Kjekt å se hvor lite hk det er, i allefall med tanke på Endre sin motor som er syyyykt mye bedre, men med mye mer pesimistiske hk tall  ebb: Hvordan er det med å ta med pasasjerer noen runder på banen? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
   
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #49 på: mars 31, 2009, 22:15:32 pm » |
|
Det eneste jeg har klart for utstilling er en 1641. Denne kan jeg jo stille ut om det er interesse for det.
Flott Holmen, ta med det du har. Men skulle helst sett deg med bil. Du får toppa heilde driden med å ta me de elforsinka skruene 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #50 på: april 01, 2009, 20:33:18 pm » |
|
En dynorun, innebærer det bruk av lambda? Mulig å få utskrift av grafene på hk/nm og lambda/rpm? Blir morsomt å se hvor mye det er i min "wannabe trim motor" Oppgitte ønskehester fra forhandler er ca 70-75hk med: GT eksos (10% effektøkning) 009 magnettenning solex 40mm (10hk effektøkning) powerpulley (5hk effektøkning) Kjekt å se hvor lite hk det er, i allefall med tanke på Endre sin motor som er syyyykt mye bedre, men med mye mer pesimistiske hk tall  ebb: Hvordan er det med å ta med pasasjerer noen runder på banen?  Planlegger å installere bredbåndslambda før event. test. Har kjøpt inn, og vet allerede at motoren får altformye bensin. Gidder ikke klatte med venturier og slikt om jeg skal bytte topper og kam, prøver heller bare å stille A/F miksen tilnærmet på 14,7 og ser etterhvert.. Men gleder meg sinnsykt til å treffe likesinnede(Eller i hvertfall felles interresse). Første "treffet" siden jeg kjøpte bilen i januar i år.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #51 på: april 01, 2009, 20:41:46 pm » |
|
@streetfight Hvis du har bredbåndslambda uttak kan vi logge alle runs mht AFR og du får full prints på alle run med rpm , hk osv osv.
@formula V juster den så bra du kan med bredbåndslambdaen så kan vi som evnt Streetfight sin logge alle data på de runs du tar på Dynapacken vår.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #52 på: april 01, 2009, 21:05:37 pm » |
|
Ok, lurte bare på om dere hadde sånn du slenger inni i eksosen midlertidig. Skal montere lambda men det er kun en smalbåndslambda pga fikk gratis en auto-meter måler, men den passer bare til smalbånd. Vet de ikke er så nøyaktige, men i tilleg til øret så blir det nokså fint til slutt. Hvordan er det med motstand i dyno'en? Tenker litt med tanke på å finne krefter på hjula opp i mot motoren...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #53 på: april 01, 2009, 21:33:30 pm » |
|
Vi kan måle som sagt med vår integrerte bredbåndslambda som er i Dynapacken så lenge du har ett uttak i form av en slik gjenget "bong " som du har sveist inn i grenrøret med din smaålbåndslambda. Dynapacken loader motstand direkte på navene dine hvor vi leser av momentet på hjul og derfra gjør softwaren resten for effektberegning på hjul , svinghjul etc.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #55 på: april 02, 2009, 22:26:56 pm » |
|
Gleder meg, håper også det blir mer enn 54 hk + 1 ekstra hk med 15.000 i "trimming" 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #56 på: april 02, 2009, 23:09:41 pm » |
|
@jalokoey Jeg gleder meg stort til å få se din herlige buggy på banen denne dagen. La oss se om vi kan virkelig få mange frem på banen denne dagen , det ville vært kjempegøy for miljøet.  gleder meg selv til og få prøvet den på banen:  selv med en halv slakk 1600....kansje det går en faen i meg og setter sammen 1915 før den tid. hehe time vil show.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
   
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #57 på: mai 01, 2009, 19:55:44 pm » |
|
Stemningsbilder fra Borestrand 1 mai. Som dere ser har vi plass nok til ditt telt også  Plass ingen hindring 
|
|
« Siste redigering: mai 01, 2009, 20:05:37 pm av Håkon »
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
   
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #58 på: mai 01, 2009, 20:00:00 pm » |
|
412 viser vei til stranden
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
   
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #59 på: mai 01, 2009, 20:01:04 pm » |
|
Peace
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|