Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #60 på: februar 25, 2009, 16:34:55 pm » |
|
Kanal bitene til woffe er meget fine http://www.wolfparts.com
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #61 på: februar 25, 2009, 17:24:09 pm » |
|
Ser det på prisen 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
WannaRetroBug
Nybegynner

Innlegg: 26
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #62 på: februar 25, 2009, 19:13:45 pm » |
|
Mye å lese her etter to dager på skytebanen..  Kjempefint at du holder meg så oppdatert, Tistlo. Har dessverre ikke tilgang på pc midt ute på Ulvensletta..  Men mobildekning er det heldigvis. Kjekt å se at det er så mange som assisterer med gode råd og vink. Bekrefter magefølelsen om at bilen er i gode hender.
|
|
|
Loggført
|
T1 1300 -70 mod
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #63 på: februar 25, 2009, 19:16:46 pm » |
|
Ref. denne tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12686.0.html så har eg undersøkt kanalane på bilen endå nøygnare! Og konklusjonen er: Bilen trenger IKKJE nye heile kanalar! MEN det den har godt av er nye kanalbunner!! + Att holet som dukka opp skal fiksast med ferskt stål! Man kan alltid lappe i vei på rusthull, men poenget er jo at det er akkurat nå det er enkelt å skifte kanalene! Jeg ville ikke vært i tvil om jeg eide bilen - det hullet i siden av kanalen forteller meg det som trengs om tilstanden, bare åpne opp og se inni kanalene. Bilen i deler, tilgang på ivrig og fokusert mekaniker - valget kunne ikke vært enklere .... Her er hullet som var i min bil, og når alt var renset opp hadde sveisemannen samlet to 10-litersbøtter med blomsterjord:  Ellers må jeg bare gi applaus for arbeidskapasiteten din! Og ikke vær redd for å tenke oljebransje. Jobber der selv, og det er virkelig bruk for dyktige folk med teknisk innsikt. Og 2/4 offshore-rotasjon ville nok passet deg bra! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #64 på: februar 25, 2009, 19:23:24 pm » |
|
Kanalbunner er bestilt, så det må då gå an å få orden på desse her! Iom att dei har vore opna før, trur eg ikkje det er så altfor mykje blomsterjord inni dei! Men det frister meg å gå opp å snikre til plata som må lappast på kanalen, og då får eg jo eit godt innblikk i den! Men imorgo skal eg på biltema og snopa verktøy mm. og då skal eg kjøpa meg ei sånn trykkluftskappar med 76mm skiver, så slepper eg å bruka opp eit titals dremelskiver berre på å kappa ut plata... men kven kveit.. har jo ikkje noko ant å gjera på no.. 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #65 på: februar 25, 2009, 21:50:04 pm » |
|
spørs på forige restaurerings kvalitet om du har blomsterjord eller lakk inni der 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #66 på: februar 25, 2009, 22:04:55 pm » |
|
Fant no jallamekk jeg også under søle og tectyl.
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #67 på: februar 25, 2009, 22:08:43 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #68 på: februar 25, 2009, 22:15:59 pm » |
|
Lapping under B-Stolpen Retter meg sjølv: Det der var IKKJE noko lapping Er likt på 69en 'og!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Stein.H
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord
|
 |
« Svar #69 på: februar 25, 2009, 22:22:31 pm » |
|
Kan vel bare klippe ledningen og skjøte den etterpå 
|
|
|
Loggført
|
Tlf 92062314
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #70 på: februar 25, 2009, 22:41:17 pm » |
|
Der ser du!! Det enklaste er ofta det besta!  Skal kjøpa meg litt loddeutstyr på tema i morgo 'og så då skal da nok gå fint å få den ihopa etterpå 'og 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #71 på: februar 26, 2009, 10:47:59 am » |
|
Pluss i margen for at bilen har IRS! Kanskje er den bygget om til IRS eller har vært Automat... eller er det en USA modell kanskje...?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #72 på: februar 26, 2009, 11:13:20 am » |
|
Pluss i margen for at bilen har IRS! Kanskje er den bygget om til IRS eller har vært Automat... eller er det en USA modell kanskje...?
Eller at irs bildet er fra en helt annen bil...
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Berglund
Medlem
  
Innlegg: 216
Bosted: Åsgårdstrand
|
 |
« Svar #73 på: februar 26, 2009, 11:15:31 am » |
|
Dette ser bra ut Tistlo  Ser ut som du har litt og finne på her 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #74 på: februar 26, 2009, 11:17:07 am » |
|
Pluss i margen for at bilen har IRS! Kanskje er den bygget om til IRS eller har vært Automat... eller er det en USA modell kanskje...?
Eller at irs bildet er fra en helt annen bil... hehehehehehehe
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
WannaRetroBug
Nybegynner

Innlegg: 26
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #75 på: februar 26, 2009, 22:54:32 pm » |
|
Venter i spenning på å høre noe mer.. Men støtter meg til at intet nytt er godt nytt 
|
|
|
Loggført
|
T1 1300 -70 mod
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #76 på: februar 26, 2009, 23:09:25 pm » |
|
Har ikkje fått gjort noko endå  Etter ein handledag på biltema som tok litt av, har eg montert på diverse i heile kveld... Kjøpte for nesten 3000kr  Inkludert ei "kappmaskin" som biltema så fint kaller det! Den skal eg bruka til å kutta ut golvet og kanal-balet på bilen din 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #77 på: februar 27, 2009, 20:11:23 pm » |
|
Jessjess! Då er eg igang med å få løyst opp dei fastsveiste kanalane! Ja.. Kappa ut golvet!  Etter litt knoting fekk eg løyst kanalen frå bunnplata! 1 Sida igjen! Spørsmål: Kor mangen kilo veger eit komplett boble karosseri? Eller: Kor mangen mann må ein vera for å løfte det av? På 69en tok eg å fatteren det, men då var bilen strippa! Her er alt av dører, skjermar vindu, støtfangarar panser osv fortsatt på plass! Er det sånn att eg må hente talja?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #78 på: februar 27, 2009, 20:16:02 pm » |
|
Ville nok satsa på talja, og ett kontrollert løft. Fort gjort å få 3-4 ryggpasienter på Voss ved ett karosserirykk. Hender seg at det er ett eller anna rask som henger igjen mellom plata og karosseri.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #79 på: februar 27, 2009, 20:21:01 pm » |
|
Korleis er det med å ta ei stroppe gjennom dørvinduene?(Opne vindu ja) Vil det ødelegge noko på dørene? Eller bør dørene vera opne sånn den løfter via taket, og ikkje dørene?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #80 på: februar 27, 2009, 20:27:54 pm » |
|
Spørs litt på hvor brede løftestropper du har egentlig. Har løfta gjennom vindushullet med bred stropp som oftest jeg. Med vanlig tau kan du fort skade lister.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #81 på: februar 27, 2009, 20:30:17 pm » |
|
Dei er vel 5cm breide trur eg! Kva med å legga stroppa under ein tofir(2x4") går det bra då?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #82 på: februar 27, 2009, 20:59:37 pm » |
|
Funker fint med 2x4, men legg noe papp eller lignende imellom.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #83 på: februar 27, 2009, 21:02:49 pm » |
|
Herlig! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
MLH
Medlem
  
Innlegg: 173
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #84 på: februar 27, 2009, 22:29:28 pm » |
|
Når det gjelder å løsne golvplatene fra fra "ramma"råder jeg deg til å borre ut punktsveisene der det går..Med et punktborr. gjerne med bra kvalitet (Da holder den alle punkt.) men dette hadde du kanskje tenkt...  Dermed er det lettere å sette på nytt gulv. punkt da gjerne dette på ved å borre hull sånn ca hver andre cm eller noe.. for så å sveise i hullet.....Inne ved tunnelen altså.. Du forsto sikkert hva jeg mente  . se gjerne på slik det er gjort org. Kom akkurat på at du har sveiset gulv før.....Men gir deg litt råd alikevel ....Lykke til.
|
|
« Siste redigering: februar 27, 2009, 22:48:35 pm av MLH »
|
Loggført
|
1200 Jeans 1974,kræsjet... 1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa 1600 Variant 1971, grønn. 1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!! 1500 T 1 1969 Muggen 1600 TL 1971 (solgt)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #85 på: februar 27, 2009, 23:43:45 pm » |
|
Gjort det før ja! Men forrige gong heilsveiste eg, og det skal eg ikkje gjera no! Skal heller ikkje bruka sånn stygg sveisegrunning mellom platene, for det ender opp med att sveisen ikkje heng! Så det vert punkting ja 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #86 på: februar 28, 2009, 00:25:06 am » |
|
Fekk etterkvart kappa laus den andre sida 'og! Nokon burde hatt eit kurs i pinnesveising før dei setter igang å klatta på bilen! Kan ikkje sei det hang så godt fast akkuratt.... Kutta laust! Så bilen(karosseriet) skal etter all formodning vera laus frå bunnplata! Men det virker ikkje sånn! Eg og fatteren tok eit krafttak bak, og me løfta jo berre på heile bilen! Det samme framme! Men framme såg eg ivertfall att torpedoveggen løfta seg litt opp frå napoleonshatten! Men det er mulig att den er så tung att me faktisk ikkje klarar å løfte denn opp av bunnplata! I Morgo skal eg hekta opp taljo og sjå om ikkje den løsnar då! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #87 på: februar 28, 2009, 11:25:30 am » |
|
Alltid smart å kontrollere 2 ganger at alle bolter er løsnet. Men etter x antall år og tidligere mekk kan det jo være at den henger godt i pakning....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #88 på: februar 28, 2009, 11:32:15 am » |
|
Alle bolter Skal vera lause  Men det er sikkert rett att den henger i pakningen!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #89 på: februar 28, 2009, 16:02:56 pm » |
|
....Eller kanskje ikkje  Hekta opp taljo og begynte å løfta... Ingenting letta, og tauet på talja røyk... Den henger ein plass... Men Kor?  ??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|