tmbryhn
|
 |
« Svar #600 på: september 08, 2011, 23:11:06 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #601 på: september 08, 2011, 23:22:38 pm » |
|
takk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #602 på: oktober 16, 2011, 00:30:05 am » |
|
Vil starte med å kommentere den fryktelige hendelsen som har rammet nasjonen vår: Jeg føler med alle dere som kjente noen av ofrene, nære eller fjærne, og håper at vi hånd i hånd kan komme oss igjennom den tunge fasen vi nå står ovenfor, for på sikt å komme ut av den med hevet hode sterkere og mer sammensveist enn noensinde. Gått litt tregt i verkstedet de siste dagene, men her er en liten oppdatering: Jeg har fått laget braketter som CoP-ene skal få lov til å vile i slik at de står stabilt. Dette er også for å minske vibrasjonene og sjansen for at de ev. løsner over tid.  [ Vedlegg ] [ Vedlegg ] [ Vedlegg ] Ferdig grunnet med epoxy-primer: [ Vedlegg ] Akkurat nå kjører jeg med CoP-ene i bilen for litt testing, og sakene fungerer stabilt og fint. Gleder meg til å få montért brakettene for å sluttføre installasjonen fullstendig. Roy: Vi snakket litt om støy, og at det ville vært bra og få minimalisert støymengden. Well guess what! I have bad news... Fjærnet de godt skjærmede pluggkablene mine av skikkelig Bosch-kvalitet og stappet inn CoP-ene. Første som skjer når jeg fyrer opp er at carputeren begynner å falle ut igjen og kommer og går. Akkurat slik som skjedde i vinter da jeg kjørte rundt med elendige pluggkabler. Jeg har et tiltak på tapetet som forhåpentligvis vil begrense den elektromagnetiske strålingen fra disse trolig dårlig skjermede motorsykkel-coilene. Jeg kan si så mye som at det foreløpig innbefatter et halv meter langt stålrør...  Heisann hva slags innsug er det der? Ser ut som du har bedre klaring mot COPene enn jeg har på mine... Er det CB sine? edit: ser ikke ut som bilde ble med i quoten...
|
|
« Siste redigering: oktober 16, 2011, 00:32:35 am av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #603 på: oktober 16, 2011, 00:32:48 am » |
|
Det er CB sine ja.
Hvorfor skal du konvertere til ITB?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #605 på: oktober 16, 2011, 00:38:05 am » |
|
Det er CB sine ja.
Hvorfor skal du konvertere til ITB?
tja litt komplisert... Kanskje først og fremst fordi jeg vil tilbake til T1-kjøling, og så er jeg litt sugen på å finne ut om disse $80 ebay TBene kan funke like bra som 10.000-kroners  Alternativet var å bruke innsug, plenum og TB fra en tysk eller meksikansk EFI-bil, men da har jeg en følelse av at jeg er i grenseland når det gjelder effekt. At innsugene blir litt mye flaskehals... Og så hadde det vært moro å sammenlikne kjørbarhet og effekt med det oppsettet jeg har, uten å endre noe annet på motoren. Jeg har en følelse at toppeffekten nok blir bedre med ITB og korte innsug. Har også plundret mye med at det hjemmelagde oppsettet mitt ikke er helt tett, så jeg har sliti med en del falsk luft.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #606 på: oktober 16, 2011, 00:43:33 am » |
|
Hvorfor skulle de ikke fungert like bra som dyrt bolt-on-utstyr? Du er jo nevenyttig for pokker! Ser helt klart de andre aspektene dine. Sveiser ikke du alu? Kan du ikke lage deg "grom-innsug" med injektorboss og parre dem med en svær monster-TB?  Jeg kunne tenkt meg å gått for et progressivt TB, slik som Svein Terje har eksperimentert litt med.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #607 på: oktober 16, 2011, 00:48:33 am » |
|
sveiser ikke alu, men på den annen side hadde jeg ikke sveiset stål heller før jeg begynte med Ghian....
Morten Aase, som kjørte svæææær EFI motor med store spjellhus i sin Ghia, hadde laget et finurlig opplegg for å få en progressiv utveksling på spjellene, så det er helt klart en løsning. Men mine spjell er 40mm, så de er ikke så store at jeg tror det er noe stort problem
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #608 på: november 11, 2011, 19:02:47 pm » |
|
Kort up-date: Grunnet teknisk kontroll av bruksbilen hos vegvesenet, og at jeg har vondt i vilja for å bruke tid og energi på å få maskineriet godkjent (ved DENNE korsveien må vite), går derfor 1915-skroten ut av daglig drift etter rundt 13.000 totalt feil- og bekymringsfrie km. Skal bli litt savn å ha mulighet til kunne gire ned to hakk i slengen for frekke forbikjøringer samt og dra kjapt ut av lyskryss med 6,5k som rødstrek...  But then again; det er også veldig koselig og søtt å putre rundt med std. 1600-motor nå som vi har fått på 155-piggdekk med blanke hjulkapsler!  På grunn av konvertering tilbake til std. 1600 i morgen (lørdag 12/11), trenger jeg litt småtteri raskt! Koselig om noen roper ut hvis de har noe av dette for salg i nærheten av Drammen. Jeg tar gjerne siste turen med 1915-motoren og freser avgårde for å hente følgende  : - Vekselstrømsdynamo (helst original 55A med ekstern regulator, men nyere type går også fint) - Std. VW viftehus m. doghouse - Original eksos (brukt eller ny) Så får alle lesere gå en fin vinter i møte! Så skal vi se om det ikke blir noen bilder av Oxy-maskineringen snart... 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #609 på: november 11, 2011, 19:15:52 pm » |
|
Hvis doghouse er det samme som utsparring til oljekjøler så har jeg en liggende her på Høyjord. 35 aktive minutter unna Drammen 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #610 på: november 11, 2011, 20:23:39 pm » |
|
Jeg hadde heller ingen problemer med å gå over fra 1915 til 1600. Merket at kjørestilen ble moderert dog..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #611 på: november 11, 2011, 20:42:41 pm » |
|
Har doghouse til deg jeg.. Noen (3) hundrelapper så er det ditt!
Stoppet altså? Hva tok de deg på?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #612 på: november 12, 2011, 00:52:06 am » |
|
Ble stoppe tilfeldig i kontroll i sommer. En noe over norm bråkete eksos var nok det som motiverte vegvesenet som stod og hanket inn biler. "Ful teknisk kontroll. Mulig mer effekt i motor" ble konklusjonen der og da. Har allerede vært inne, og trengte mer dokumentasjon rundt motoren, så gidder ikke i denne omgang da jeg bruker bilen hver dag og ikke trenger et slikt usikkerhetsmoment i tilværelsen akkurat nå... Takker for alle som har gitt lyd fra seg for støtte rundt skaffing av deler. Alle delene har blitt sanket inn, så da er oppdraget løst  @ FormulaVee: Word... Har opplevd denne overgang før da jeg solgte forrige 1915-motoren min for 2,5 år siden. Jaja, det er jo veldig charming med blanke trillebårhåndtak, plystrelyd og én venturie på 26mm 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #613 på: november 13, 2011, 16:54:46 pm » |
|
Blandede følelser etter motorbytte i går  Her er monsteret som nå står i bilen, og jeg kan skrive under på at dette virkelig gikk unna! 
 Std. 1600-motor.jpg (136.58 KB. 720x960 - vist 398 ganger.) Takker for god hjelp av Anders og Rikard. Deilig å slippe å ta disse løftene alene, samt at den kjedelige prosessen går en del raskere når man er fler som vet å bytte motor  Motoren går veldig pent, og det er ingen ulyder eller andre overraskelser å melde, så nå kan jeg heller konsentrere meg om de tingene som for tiden er langt viktigtigere i tilværelsen, som ny jobb og skaffing av bolig^^
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #614 på: november 13, 2011, 18:00:35 pm » |
|
Blei veldig bra detta ja! Håper på å få invitasjon til kosekveld med bare "brus" selvfølgelig om det blir kåk på deg 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #615 på: november 14, 2011, 23:08:17 pm » |
|
Var på visning i dag, så får vi se da vetu' 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #616 på: november 15, 2011, 21:44:04 pm » |
|
Ja, Rikard, da ble det kåk på meg gitt! Ble i dag min for 1,950,00! http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=31660557Blir overtatt 20. januar.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #617 på: november 15, 2011, 22:07:05 pm » |
|
Whoop whoop  Grattis med kåk. Motorverksted i stua? 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #618 på: november 15, 2011, 22:10:20 pm » |
|
Takk takk, Erlend!  Haha, lættis ass! Må si jeg har latt meg inspirere av slik virksomhen gitt (ironisk)  Mitt definerte verksted har annen gateadresse, og slik skal det nok forbli, siden du først spør 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #619 på: november 15, 2011, 22:14:15 pm » |
|
Ble plutselig ny kåk på oss og, men jeg har motorbule i kjellern  og garasjeplass! 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #620 på: november 15, 2011, 22:15:31 pm » |
|
Gratulerer da!  Garasjeplass og bod her også, må vite!
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #621 på: november 16, 2011, 21:58:16 pm » |
|
Rikard LIKER 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #622 på: november 17, 2011, 00:07:09 am » |
|
Grattis med kåk  . får si ifra ang bære hjelp da så hjelper vi til vi vettu..
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #623 på: november 17, 2011, 07:11:11 am » |
|
Takk takk Erik og Rikard!  Jeg sier ifra vetu'
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #624 på: mars 18, 2012, 23:31:09 pm » |
|
Los Banditos-toppene ble ferdig her om dagen. Kompen satt til 10,4:1 Ble vellykket oppstart i verkstedet i dag. Ser frem til å få den inn i Peewsen igjen.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #625 på: mars 18, 2012, 23:37:39 pm » |
|
Los Banditos-toppene ble ferdig her om dagen. Kompen satt til 10,4:1 Ble vellykket oppstart i verkstedet i dag. Ser frem til å få den inn i Peewsen igjen. skjønner godt at du ser frem til å få den i peewsen TM  gleder meg
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #626 på: mars 19, 2012, 10:32:07 am » |
|
Gratulerer med oppstart, virka "på hugget" den ja :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #627 på: mars 19, 2012, 18:52:08 pm » |
|
Fyra fint den der ja  Blir vel godt å få den i bilen tenker jeg..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #628 på: mars 19, 2012, 19:17:33 pm » |
|
Kanskje på tide med en ventiljustering?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|
|