KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #30 på: september 23, 2009, 01:11:42 am » |
|
hva med clutch finnes det noen "wunder" lammeller som gjør att man kan bruke original trykkplate (200mm) black magic?? tipper motor vil gi rundt 200-220Nm i moment
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #31 på: september 23, 2009, 07:19:52 am » |
|
Enda et morsomt prosjekt fra K&K, digger dette! Originallamellen blir i alle fall grillet skikkelig, bare bortkastet tid om noen skulle få lyst å prøve på det samme.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #32 på: september 23, 2009, 09:33:39 am » |
|
Kan du ikke dreie ned skulderen på svinghjul og squise lammelen litt ekstra... behøves trim clutch? Dreie bort de innerste cm av lamellen (mot center)... host hark... høyere marktrykk på det som er igjen, hvor det teller. Om du har trykkplate med spiralfjærer man man shimse opp fjærene
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #33 på: september 23, 2009, 11:39:02 am » |
|
ja var en sånn trykkplate med spiralfjærer. hmm det kan jeg se litt på. men den er vel ikke direkte kompatibel med girkasse som har styrehylse på utløserlager siden denne bygger litt mere? er det ikke bare å fjærne den ringen på trykkplata.
|
|
« Siste redigering: september 23, 2009, 12:25:14 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #34 på: september 23, 2009, 12:23:12 pm » |
|
ja var en sånn trykkplate med spiralfjærer. hmm det kan jeg se litt på. men den er vel ikke direkte kompatibel med girkasse som har utløserlager siden denne bygger litt mere? er det ikke bare å fjærne den ringen på trykkplata.
Du mener seff støtte til utløser lageret? Har kasssa støtte hylse er det bare å rive bort ringen på plata.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #35 på: september 23, 2009, 12:25:51 pm » |
|
ja var en sånn trykkplate med spiralfjærer. hmm det kan jeg se litt på. men den er vel ikke direkte kompatibel med girkasse som har utløserlager siden denne bygger litt mere? er det ikke bare å fjærne den ringen på trykkplata.
Du mener seff støtte til utløser lageret? Har kasssa støtte hylse er det bare å rive bort ringen på plata. jajaja...  gikk lit fort (der også) 
|
|
« Siste redigering: september 23, 2009, 12:27:47 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #36 på: september 23, 2009, 16:26:01 pm » |
|
holder på med et chepo turbo bygge selv. skal bruke blow tru system først og bygge om til insp i senere anledning. vurdere og digijet som donor til insp. eller megascuirt. skal bli spennende og se frem over hvordan den blir? hva lade trykk kommer du til og kjøre på?
har valgt og legge turbo lavt hos meg . pga roadster så ikke gode plassen med liten bakluke:) bilde av mitt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #37 på: september 23, 2009, 16:43:38 pm » |
|
ja se der ja  planen min er å legge turbo under bakplata og kjøledeksler.(vil ikke ha den varmen i motor rommet) noa ala CB hideaway-kit'et begynner på det wastegaten er innstilt på som er 0.5bar trur jeg så er det bare å skru skruen innover-->opp på 1.0-1.2-1.3Bar hvis det skal bli noe fart  spørs åssen turboen følger med.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #38 på: september 23, 2009, 18:36:27 pm » |
|
holder på med et chepo turbo bygge selv. skal bruke blow tru system først og bygge om til insp i senere anledning. vurdere og digijet som donor til insp. eller megascuirt. skal bli spennende og se frem over hvordan den blir? hva lade trykk kommer du til og kjøre på?
har valgt og legge turbo lavt hos meg . pga roadster så ikke gode plassen med liten bakluke:) bilde av mitt
Blender du høyre vifterør i huset, har du luftkjøling av turbo.  .. Bør gjerne styre luftintak til gasser nærme en plass med friskluft? (Ram air)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #39 på: september 23, 2009, 18:51:08 pm » |
|
driver og funderer på å bruke de luft utakene som går til varmepottene , til å blæse gjennom intercooler og videre ut mellom motorluka. har en fancy custom motorluke med lufte "hull" jeg fikk med på noe delekjøp på lur til dette.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #40 på: september 23, 2009, 19:36:04 pm » |
|
Har du vært inne på tanken om å bruke anderumpe, felle inn intercooler og prøve å styre lufta fra taket ned gjennom denne og inn i viftehuset? Da kunne du lage en kanal fra underside av intercooler som gikk inn i vifteinntaket...  og bruke varmeapparatet som normalt...  EDIT: Må gjerne lage et spjeld etter varmepottene så du kan velge om du vil ha varmen inn i bilen eller kjøre den ut i friluft. Om det ikke er åpning gjennom alltid, vil det jo ikke fungere hm..
|
|
« Siste redigering: september 23, 2009, 19:39:10 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #41 på: september 23, 2009, 19:37:32 pm » |
|
skal dekke over min turbo med alu plater for og få ned temp. og eksos bandasje. det hjelper kraftig:) 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #42 på: september 23, 2009, 19:41:17 pm » |
|
det hjelper nok. Hvis ikke, sveiser du på kjøleribber og bruker ene luftuttaket fra viftehuset.. 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #43 på: september 23, 2009, 19:44:09 pm » |
|
det hjelper nok. Hvis ikke, sveiser du på kjøleribber og bruker ene luftuttaket fra viftehuset..  har vert inne på det selv ja....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #44 på: september 23, 2009, 19:44:50 pm » |
|
ja se der ja  planen min er å legge turbo under bakplata og kjøledeksler.(vil ikke ha den varmen i motor rommet) noa ala CB hideaway-kit'et begynner på det wastegaten er innstilt på som er 0.5bar trur jeg så er det bare å skru skruen innover-->opp på 1.0-1.2-1.3Bar hvis det skal bli noe fart  spørs åssen turboen følger med. tror du den tåler så mykje uten og gå til helvete??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #45 på: september 23, 2009, 19:48:33 pm » |
|
Tipper han tenker at om det ikke blir noe futt, er det ikke interressant at det holder lenge heller  Jeg prøvde med 1,4 på opel -77 2.0L med 9:1, den holdt i 3 måneder før stempelet kom ut blokka.  Men påstår at effekten ble opplevd som en fordobling. (Legg merke til at jeg skrev "opplevd")
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #46 på: september 23, 2009, 20:03:12 pm » |
|
ja se der ja  planen min er å legge turbo under bakplata og kjøledeksler.(vil ikke ha den varmen i motor rommet) noa ala CB hideaway-kit'et begynner på det wastegaten er innstilt på som er 0.5bar trur jeg så er det bare å skru skruen innover-->opp på 1.0-1.2-1.3Bar hvis det skal bli noe fart  spørs åssen turboen følger med. tror du den tåler så mykje uten og gå til helvete?? Ja så lenge jeg får feit nok blanding og . Att jeg får holdt kontroll på tenninga , slik at tenningsbank ikke kommer , skal den tåle det i "kortere perioder". sliter vel med med kontinuerlig bånn gass kjøring over flere timer i strekk.. men det er lite sannsynlig att denne blir utsatt for sånn type lemmlestelse
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #47 på: september 23, 2009, 23:15:54 pm » |
|
Hvor lang tid har du tenkt at over en "kortere periode". skal vare denne gangen? Har du tenkt og invitere boblegutta på ett kneipveddemål ? BTW, digger en kul "vintertråd" fra møkkakjeller'n  det gjør ventetiden til ny sesong miiie lettere 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #48 på: september 24, 2009, 00:43:32 am » |
|
Hvor lang tid har du tenkt at over en "kortere periode". skal vare denne gangen? Har du tenkt og invitere boblegutta på ett kneipveddemål ? BTW, digger en kul "vintertråd" fra møkkakjeller'n  det gjør ventetiden til ny sesong miiie lettere  hoi. ja må jo minimum tåle bånn gass på alle gira... f.eks 402 meter  men intet kneipveddemål her. får holde oss til bussen.....  blir vel FastestBus klasse i 2010 også  ellers har jeg puslet litt i kveld med rengjøring av blokk det trengtes
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #49 på: september 24, 2009, 08:39:00 am » |
|
Ja så lenge jeg får feit nok blanding og . Att jeg får holdt kontroll på tenninga , slik at tenningsbank ikke kommer , skal den tåle det i "kortere perioder".
jeg driver akkurat og får på plass EDIS på min, har du en spark map som en start, så jeg slipper å finne opp hjulet på nytt? evt en link? Ikke turbo... roy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Åmot (Modum)
|
 |
« Svar #50 på: september 24, 2009, 12:33:49 pm » |
|
Hei! Legger inn min tenning fra mitt motorprosjekt for å utveksle meninger data. Motor 2165 org twin port topper Komp 8,75:1 Synes jeg kjører forholdshvis høy tenning ved 3000 rpm men mulig dette skyles motor konfigurasjon
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Åmot (Modum)
|
 |
« Svar #51 på: september 24, 2009, 12:35:49 pm » |
|
Legger til fil.
Og at den er forberedt på turbo men brukes nå som sug.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #52 på: september 24, 2009, 13:06:48 pm » |
|
flotters, men for ikke å hijacke denne tråden foreslår jeg at moderator flytter de siste innleggene over i en egen tråd. kan være flere som vil dele med seg av både spark og fuel mapper her inne 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #53 på: september 24, 2009, 13:20:46 pm » |
|
Opprett heller en tråd du, og start den på "riktig" måte mht. innhold så kan dere flytte innholdet i innleggene deres dit så skal jeg heller rydde her etterpå.. blir bedre det :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #55 på: september 24, 2009, 14:25:09 pm » |
|
steinar
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #56 på: september 24, 2009, 14:50:28 pm » |
|
trenger meninger om oljeopplegget
antar jeg må gå for en extern kjøler + att jeg vil ha oljefilter. er det enkleste å blinde og fjerne original oljekjøler?? (er det full stopp i denne eller går olja inn/ut gjennom denne block-off'en)?? for så å sette påå oljelokk med ut/inn og rute olja gjennom kjøler og filter??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #57 på: september 24, 2009, 15:29:00 pm » |
|
siden jeg har porsche kjøling har jeg fjernet den originale kjøleren, og satt på en blockoff, den har bare en kanal som sender olja rett tilbake i blokka.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #58 på: september 24, 2009, 17:12:58 pm » |
|
såda er det "bare" å blokke det hullet ut fra pumpa. (1) kjøre ut gjennom oljelokk til filter og kjøler og inn i blokka (2) ? ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #59 på: september 24, 2009, 17:31:02 pm » |
|
stemmer det... Men borr opp de andre også, så du får gjort ren kanalene skikkelig med det samme. petter-fetter...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|