|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #151 på: oktober 26, 2009, 14:07:16 pm » |
|
Formelen for lengden av en sidekant i en femkant ser slik ut:  Og det gir s=65,83 mm på 5X112 boltsirkel...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #152 på: oktober 26, 2009, 15:14:15 pm » |
|
formel fra selveste Pentagon!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #154 på: oktober 26, 2009, 18:57:30 pm » |
|
vi får satse på CNC fres kanskje neste vinter 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #155 på: oktober 26, 2009, 18:59:20 pm » |
|
ellers var planen å spenne opp i dreibenk. dreie ett sirkelspor på 112mm. så stålpasser for å merke 5 hull dor Litebor Stortbor Gjenge
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #156 på: oktober 26, 2009, 23:44:16 pm » |
|
En cheepo tråd uten CNC...?? nå snakker vi om virkelig lavt budget!! 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #157 på: oktober 26, 2009, 23:52:18 pm » |
|
her er verktøyet cheaop'O også! 2000 kroners dreibenk fra 50 tallet og ett 4000 kroners TIG apparat fra 70-80 tallet.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #158 på: oktober 27, 2009, 00:01:50 am » |
|
Stilig når du bruker stålpasser og tommestokken til å måle opp 65,832mm... 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #159 på: oktober 27, 2009, 00:45:47 am » |
|
har da ikke sagt jeg skal ned på tusendels nivå.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #160 på: oktober 27, 2009, 01:29:41 am » |
|
men lar ikke dette seg gjøre uten delehode?? litt toleranser må man regne med
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #161 på: oktober 27, 2009, 01:59:12 am » |
|
ellers var planen å spenne opp i dreibenk. dreie ett sirkelspor på 112mm. så stålpasser for å merke 5 hull dor Litebor Stortbor Gjenge
Var i alle fall slik mine ble borret opp... Han som fikset det for meg beklagde at det ene hullet var ørlite forskyvet.. merket ikke noe jeg. Men han er sykt nøyen da.. så hvor mye det egentlig var vet jeg ikke :-)
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #162 på: oktober 27, 2009, 20:11:49 pm » |
|
Har tidligere borret opp tiil 5x130 på noen skiver og tromler, og det er ikke urmakerarbeid det som er gjort fra før av heller. Jeg brukte delehode,men har ikke det lengre nå desverre. Går sikkert an å få til om en måler to ganger og borrer en.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
RSA (nitewlkr)
Juniormedlem
 
Innlegg: 69
Bosted: Skedsmo
for lite fritid
|
 |
« Svar #163 på: oktober 27, 2009, 20:54:09 pm » |
|
Artig prosjekt.... må følge med på dette. Liker Cheap`o holdningen 
|
|
|
Loggført
|
-63 1200
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #164 på: oktober 27, 2009, 21:20:51 pm » |
|
Synes det er helt ok hvordan du plasserer hullene Jørn , kanskje har vi en sjangs da ?? Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #165 på: oktober 27, 2009, 21:41:52 pm » |
|
Går det å printe ut autokødd tegning i en til en, lime på arket og dore gjennom? Seff lage referanse sirkel både innvendig og utvendig? Skal jo være cheapo og på binders får du 2500 A4 ark for kr. 129.- 
|
|
« Siste redigering: oktober 27, 2009, 21:43:49 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #166 på: oktober 27, 2009, 21:43:33 pm » |
|
Chop shop guttene på nrk3 lagde spacer ved hjelp av pakningsark og en kulehammer..  I tillegg var de 150mm, må jo bare være bra greier 
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #167 på: oktober 27, 2009, 21:45:29 pm » |
|
Har sett det ja.. Bangla bangers.. Kan tilby meg å tegne, og sende fila... dwg
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #168 på: oktober 27, 2009, 23:22:14 pm » |
|
jeg brukte bare felgen som mal. senterdor for å merke, og søylebor for å borre og gjenge. tok vel kansje 20min per skive....
men da må jo senterdiameteren være riktig slik at felgen blir sentrert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #169 på: oktober 30, 2009, 01:19:08 am » |
|
Beklagar forsikelsen sterkt! Men her er bilder av den clutchlamellen eg har.. 200mm og laga i noko "stålomspunnent" Kom frå ein trimma motor om ikkje anna, men desverre så er det enkelte hakk i den,, stålet/strengane har løysna frå resten på eitpar plassar. Vist du fjerner det lause er den vel brukbar menmen.. Ellers er det ikkje ant å sei enn; Stå på!! Veldig morro å sjå att nokon kan laga noko tøft, gromt og spesielt ut av ein bil med elefantføtter.. og alt dette for ein neve dollar og nokon meierirøyrer! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #170 på: oktober 30, 2009, 22:17:28 pm » |
|
Det er ikke vanskelig å lage noe tøft ut av en bil med elefantføtter  (1303'en har mye potensial) 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #171 på: november 03, 2009, 01:53:21 am » |
|
takk for tilbotet Tistloose, men har nu ordnet en stage II med lamell. billig! ellers går jeg for borre malen en bøssen T3 coach felg blir borre mal.
CRC på kappeskiva så kapper de alu som smør.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #172 på: november 03, 2009, 23:21:09 pm » |
|
ved 5x112 på en trommel som har 4x130 fra blir det litt konflikt med høla på 2 hull. tester på en kassert trommel først for å se på hvordan dette går montert benzinpumpa til sprutet og lat opp ledning denne skal egentelig styres vià sprutet , men kopler den bare via tenning utløpet fra tanken er kun for 6mm slange og inntaket på pumpa 12mm så i stedet for å bygge om uttaket på tanken så har jeg laget en liten "retur/catchtank" kjører da returen tilbake fra motor inn igjen i denne "retur/catchtanken" som sammen med suppe fra tanken skal gi nok flow til pumpa. lagt opp 8mm rør for Tur benytter orignalt 6mm som re-Tur.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #173 på: november 04, 2009, 00:36:30 am » |
|
er den lille der stor nok som catch tank?
jeg bruker bare et t-stykke, men har fått tips om å bruke en sånn catch tank, men så for meg at den burde vært større...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #174 på: november 04, 2009, 00:49:39 am » |
|
vel det er jo ikke en sånn kjørefort i svinger eller rettfrem fort catch tank i de ordenes rette forstand men bare en liten "buffer tank" tenkte jeg i stedet for bare ett t-stykke
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #175 på: november 04, 2009, 01:11:06 am » |
|
ja, nei, de jeg har snakket med snakker om vanlig gatemotorer, for å sørge for at pumpa ikke går tørr. Kanskje det er så enkelt som den lille der, ja  takk for inspirasjonen keep up the good work
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #176 på: november 04, 2009, 08:48:25 am » |
|
Hvis du skal kjøre retur inn på catch tanken, så kan det bli et problem med luft i systemet, fordi luften ikke har noe sted å gjøre av seg.Pumpen vil da trykke luftboblene rundt i systemet. Har prøvd dette for noen år siden. Kan løses ved å legge et rør mellom catch og hoved tank, men er ikke noe optimal løsning. Bedre løsning er en større catch tank og retur i hovedtank.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #177 på: november 04, 2009, 11:01:19 am » |
|
jasså du  jeg tror att lufta vil sige opp av seg selv siden koplingene er på toppen av den lille tanken og slangen fra denne går rett oppover i benzintanken
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #178 på: november 04, 2009, 11:37:51 am » |
|
Jeg ville nå hatt det filteret før pumpa hvis tanken er i omtrent samme stand som resten av bilen 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #179 på: november 04, 2009, 11:43:46 am » |
|
det filteret er plassert etter pumpa originalt på nesten alt av innsprut system. høytrykks filter MEN ja, ett grov filter før pumpa er faktisk greit å ha (sitter ett filter på uttaket fra tanken) .men de må være ganske grove da pumpa er kresen på flow inn. (12mm slange) ser man på donorbilen (transporter T3) er det ingen filter før pumpa.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|