KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #180 på: november 04, 2009, 11:55:44 am » |
|
pumpa er ikke sååå kresen , som dysene på snavs og lort
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #181 på: november 04, 2009, 11:59:21 am » |
|
Med plasttanker (er det det på T3?) trenger man neppe filter før pumpa, men med ståltank ville jeg uansett renset ut tanken for rust, møkk og skit. Enkel ting å gjøre og kan fjerne en masse problemer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #182 på: november 04, 2009, 12:40:18 pm » |
|
jasså du  jeg tror att lufta vil sige opp av seg selv siden koplingene er på toppen av den lille tanken og slangen fra denne går rett oppover i benzintanken hmmm stussa litt på antallet dyer på den tegningen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #183 på: november 04, 2009, 13:33:19 pm » |
|
vanlig 2WD har ståltank syncro 4WD har plast tank boblå har ståltank 6 dyser men ikke 6'er  4 + tilllegsdyser
|
|
« Siste redigering: november 04, 2009, 13:44:06 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #184 på: november 04, 2009, 23:42:53 pm » |
|
i kveld : koplet opp og testet benzinsystemet , dog ikke med regulator og retur inn i "catch/returtank" men det flow'et som bare F!#%. 4 liter på sammen antal minutter , sånn ca. (og det uten hjelp av returen, så dette antar jeg i boks)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #185 på: november 04, 2009, 23:45:49 pm » |
|
mer i kveld: mekket til feste av dyser. Stikkord er : gjengestang skjøter for gjengestang skiver RTV silicon bor+gjenging
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #186 på: november 04, 2009, 23:48:42 pm » |
|
og enda litt til i kveld. begynt på plassering av ledningsnettet til sprutet. monterte hjærnen i bagasjerommet( hjernen til sprutet altså) kommer tilbake med renskeprosedyre og koblingskjema av sprutet.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #188 på: november 05, 2009, 23:13:55 pm » |
|
hehehe...Jeg gleder meg enormt til det kommer film fra oppstarten! Er bare så herlig å lese om disse løsningene 
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #189 på: november 05, 2009, 23:34:27 pm » |
|
Nydelig arbeid mister, dette har jeg trua på! Blir spennende å se hvor lenge den holder.. eller rettere sagt hvor langt tid det tar før ladetrykksfinger'n din blir overivrig  Video er et must!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #190 på: november 05, 2009, 23:43:33 pm » |
|
 Her snakker vi Ukraine style ! Flytter seg ikke før +4bar de dysene der . Heia onkel Jønn .
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #191 på: november 05, 2009, 23:55:23 pm » |
|
 ja det er dette som er gøy... (Også)!! og det begynner å nærme seg . fikk steamet bort den værste møkka fra den andre motoren som jeg skal bruke i kveld. ikke endeslakk..så det lover relativt godt. begynner i morgen å flytte over de tilpassede delene  så venter jeg bare på trykkplate + lamell så kan den smokkes inn. skal bytte simring på svinghjulet da.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #192 på: november 06, 2009, 00:02:09 am » |
|
Hvis du skal kjøre retur inn på catch tanken, så kan det bli et problem med luft i systemet, fordi luften ikke har noe sted å gjøre av seg.Pumpen vil da trykke luftboblene rundt i systemet. Har prøvd dette for noen år siden. Kan løses ved å legge et rør mellom catch og hoved tank, men er ikke noe optimal løsning. Bedre løsning er en større catch tank og retur i hovedtank.
jeg minnes og erindre att noen type 4 innsprut kjører denne løsningen originalt....?? uten den tanken da. men bare ett T-stykke for retur ved pumpa.... 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #193 på: november 06, 2009, 10:13:48 am » |
|
Nei nå tar det av her!!! skal bytte simring på svinghjulet da.
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #194 på: november 06, 2009, 10:15:37 am » |
|
Nei nå tar det av her!!! skal bytte simring på svinghjulet da.
Spørs om dette er helt i tråd med cheap-o a Jørn :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #195 på: november 06, 2009, 10:46:50 am » |
|
Nei nå tar det av her!!! skal bytte simring på svinghjulet da.
Spørs om dette er helt i tråd med cheap-o a Jørn :-) Det står forøvrig ingenting om NY simring, bare at den skal byttes, så det kan jo være en pent brukt en  Artig lesing Jørn!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #196 på: november 06, 2009, 17:07:57 pm » |
|
Hvis du skal kjøre retur inn på catch tanken, så kan det bli et problem med luft i systemet, fordi luften ikke har noe sted å gjøre av seg.Pumpen vil da trykke luftboblene rundt i systemet. Har prøvd dette for noen år siden. Kan løses ved å legge et rør mellom catch og hoved tank, men er ikke noe optimal løsning. Bedre løsning er en større catch tank og retur i hovedtank.
jeg minnes og erindre att noen type 4 innsprut kjører denne løsningen originalt....?? uten den tanken da. men bare ett T-stykke for retur ved pumpa....  Jo, forsåvidt, men de har en spesiell pumpe, med 2 uttak, hvorav det ene er luft/overtrykk uttak. Tipper din løsning kan fungere bra, helt til du kjører aktivt med lite bensin på tanken. da kan pumpa suge i seg luft, som blir med hele systemet rundt, uten noen lett vei å "fordufte". Det blir litt som å drikke å rape samtig, hvis du skjønner hva jeg mener 
|
|
« Siste redigering: november 07, 2009, 10:46:51 am av cato® »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #197 på: november 07, 2009, 00:02:09 am » |
|
får prøve å ikke være cheap'O på drivstoffmengden da!
Kopling av WBX sprutet:
I den ene enden sitter det en rund kontakt med mange ledninger en rød ledning med en rundkabelsko en sort ledning med sikringsholder
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #198 på: november 07, 2009, 00:05:00 am » |
|
Klippe av den runde stikkere og fjærn ledningen fra koplingen til disse tre koplingene:
Venstre kopling er til kjølvannsnivå midtre er til vanntemp i instrument høyre er til oljetrykks brytere
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #199 på: november 07, 2009, 00:09:47 am » |
|
da sitter man (forhåpentligvis) igjen med disse ledningene
*Rød* +12v Tykk (med rund kablesko;klippet bort på bildet) *Sort* +12v via tenning *Rød m/sort stripe* denne skal til innslaget (muligens også en grønn til turteller....kommer tilbake med dette)
mer skal ikke til for å få liv i WBX sprutet.Da alle koplingene internt på motor strengt tatt ikke kan koples feil da det er forskjelige koplinger til alle deler.
|
|
« Siste redigering: november 07, 2009, 00:32:09 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #200 på: november 07, 2009, 00:11:20 am » |
|
i lednispakka er det en klase med brune ledninger og runde kablesko alle disse er *jording/minus* skru i blokka
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #201 på: november 07, 2009, 00:12:55 am » |
|
så videre i ledningspakka er det en dobbel grønn stikk (minus coil) en sort (+12V coil)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #202 på: november 07, 2009, 00:16:06 am » |
|
så er det tenningsmodul (sort bred stikker) og DLS ( tomgangs reguleringsboks for tenninga) denne har 2 runde stikker (hunn/hann) kan koples vekk ved å plugge disse to sammen denne MÅ koples bort ved justering av tenninge da den kjører tenning opp/ned rundt tomgangs tallet for å hjelpe til å justere tomgangen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #203 på: november 07, 2009, 00:17:08 am » |
|
2 stikkere til dyser (venstre side)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #204 på: november 07, 2009, 00:18:56 am » |
|
3 pins kontakt til Fordeleren (fra Hall giveren i fordeleren...disse 3 lednigene går til DLS bokse og innom der før den går til tennings modulen)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #205 på: november 07, 2009, 00:20:06 am » |
|
lenger ut i pakka er det denne kontakten som går til luftmengde måleren
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #206 på: november 07, 2009, 00:23:05 am » |
|
videre er det
til venstre 2 pins kontakt til gasspjeld( microbryter som forteller hjernen og tomgangsstyringa om den er i tomgangsposisjon og fullgass)
2 løse stikkere som er til trykk bryter for biler med servo ( trengs ikke å koples til ; forteller tomgangsstyringa att den skal øke turtallet ved belasning av servo)
|
|
« Siste redigering: november 07, 2009, 00:32:48 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #207 på: november 07, 2009, 00:24:15 am » |
|
neste i samme området er kontakt for tomgangsventil
(trengs ikke å koples til for å bruke sprutet uten tomgangsregulering, kan da også fjærne tomgangsrele)
tomgangsventilen står paralelt med gassspjeld og lsipper inn mere/mindre luft for å regulere tomgang
|
|
« Siste redigering: november 07, 2009, 00:35:29 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #208 på: november 07, 2009, 00:25:00 am » |
|
stikk for dyeser høyre side.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #209 på: november 07, 2009, 00:26:24 am » |
|
i enden er det en dobbel relesokkel med rele for tomgangs regulering (styrer tomgangsventilen) (trengs ikke kobles til hvis man ikke skal ha tomgangsregulering)
|
|
« Siste redigering: november 07, 2009, 00:34:40 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|