| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #180 på: november 04, 2009, 11:55:44 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							pumpa er ikke sååå kresen , som  dysene på snavs og lort 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							JTWE
							
								Supermedlem 
								     
								Innlegg: 2198
								  Bosted:  
								
								
								
								
								 
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #181 på: november 04, 2009, 11:59:21 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Med plasttanker (er det det på T3?)  trenger man neppe filter før pumpa, men med ståltank ville jeg uansett renset ut tanken for rust, møkk og skit. Enkel ting å gjøre og kan fjerne en masse problemer.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							Roy Grelland
							
								Supermedlem 
								     
								Innlegg: 7734
								  Bosted: Nøtterøy 
								
								
								
								
								
								 
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #182 på: november 04, 2009, 12:40:18 pm »  | 
								
								 | 
							  
							 
							jasså du    jeg tror att lufta vil sige opp av seg selv siden koplingene er på toppen av den lille tanken  og slangen fra denne går rett oppover i benzintanken hmmm stussa litt på antallet dyer på den tegningen    
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #183 på: november 04, 2009, 13:33:19 pm »  | 
								
								 | 
							  
							 
							vanlig 2WD har ståltank syncro 4WD har plast tank boblå har ståltank 6 dyser men ikke 6'er    4 + tilllegsdyser  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
									« Siste redigering: november 04, 2009, 13:44:06 pm av KnastenradUndKnotenblech »
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #184 på: november 04, 2009, 23:42:53 pm »  | 
								
								 | 
							  
							 
							i kveld : koplet opp og testet benzinsystemet , dog ikke med regulator og retur inn i "catch/returtank" men det flow'et som bare F!#%. 4 liter på sammen antal minutter , sånn ca. (og det uten hjelp av returen, så dette antar jeg i boks)
 
  
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #185 på: november 04, 2009, 23:45:49 pm »  | 
								
								 | 
							  
							 
							mer i kveld: mekket til feste av dyser. Stikkord er : gjengestang skjøter for gjengestang skiver RTV silicon  bor+gjenging
 
  
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #186 på: november 04, 2009, 23:48:42 pm »  | 
								
								 | 
							  
							 
							og enda litt til i kveld. begynt på plassering av ledningsnettet til sprutet. monterte hjærnen i bagasjerommet( hjernen til sprutet altså) kommer tilbake med renskeprosedyre og koblingskjema av  sprutet. 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	| 
		
		
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							Superbeetle
							
								Supermedlem 
								     
								Innlegg: 513
								  Bosted: Bergen 
								
								
								
								
								
								 
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #188 på: november 05, 2009, 23:13:55 pm »  | 
								
								 | 
							  
							 
							hehehe...Jeg gleder meg enormt til det kommer film fra oppstarten! Er bare så herlig å lese om disse løsningene    
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							Kormi
							
								Seniormedlem 
								    
								Innlegg: 368
								  Bosted: Oslo/Jessheim 
								
								
								
								
								
								 
								 
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #189 på: november 05, 2009, 23:34:27 pm »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Nydelig arbeid mister, dette har jeg trua på!     Blir spennende å se hvor lenge den holder.. eller rettere sagt hvor langt tid det tar før ladetrykksfinger'n din blir overivrig    Video er et must!   
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							RE-tek
							
								Juniormedlem 
								  
								Innlegg: 81
								  Bosted: Drammen 
								
								Re-tek :  Rotary engines - Custom auto electrics
								
								
								
								
								
								  
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #190 på: november 05, 2009, 23:43:33 pm »  | 
								
								 | 
							  
							 
							  Her snakker vi Ukraine style ! Flytter seg ikke før +4bar de dysene der .  Heia onkel Jønn .     
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							No Pistons - No valves - No Problems 
  RE-tek 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #191 på: november 05, 2009, 23:55:23 pm »  | 
								
								 | 
							  
							 
							   ja det er dette som er gøy... (Også)!!  og det  begynner å nærme seg . fikk steamet bort den værste møkka fra den andre motoren som jeg skal bruke i kveld. ikke endeslakk..så det lover relativt godt. begynner i morgen å flytte over de tilpassede delene   så venter jeg bare på trykkplate + lamell så kan den smokkes inn. skal bytte simring på svinghjulet da.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #192 på: november 06, 2009, 00:02:09 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Hvis du skal kjøre retur inn på catch tanken, så kan det bli et problem med luft i systemet, fordi luften ikke har noe sted å gjøre av seg.Pumpen vil da trykke luftboblene rundt i systemet. Har prøvd dette for noen år siden. Kan løses ved å legge et rør mellom catch og hoved tank, men er ikke noe optimal løsning. Bedre løsning er en større catch tank og retur i hovedtank.
  jeg minnes og erindre att noen type 4 innsprut kjører denne løsningen originalt....?? uten den tanken da. men bare ett T-stykke for retur  ved pumpa....   
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							TomR
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #193 på: november 06, 2009, 10:13:48 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Nei nå tar det av her!!!  skal bytte simring på svinghjulet da.
   
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld! 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							Trond Dahl
							
								Administrator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4529
								  Bosted: Sandnes 
								
								:: DKL ::
								
								
								
								
								
								  
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #194 på: november 06, 2009, 10:15:37 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Nei nå tar det av her!!!  skal bytte simring på svinghjulet da.
  Spørs om dette er helt i tråd med cheap-o a Jørn :-)  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							Der_Butzelmann
							
								Supermedlem 
								     
								Innlegg: 1104
								  Bosted: Nærbø 
								
								The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
								
								
								
								
								
								  
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #195 på: november 06, 2009, 10:46:50 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Nei nå tar det av her!!!  skal bytte simring på svinghjulet da.
  Spørs om dette er helt i tråd med cheap-o a Jørn :-) Det står forøvrig ingenting om NY simring, bare at den skal byttes, så det kan jo være en pent brukt en   Artig lesing Jørn!  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							cato®
							
								Supermedlem 
								     
								Innlegg: 1748
								  Bosted: Oslo/Mjøndalen 
								
								
								
								
								
								 
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #196 på: november 06, 2009, 17:07:57 pm »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Hvis du skal kjøre retur inn på catch tanken, så kan det bli et problem med luft i systemet, fordi luften ikke har noe sted å gjøre av seg.Pumpen vil da trykke luftboblene rundt i systemet. Har prøvd dette for noen år siden. Kan løses ved å legge et rør mellom catch og hoved tank, men er ikke noe optimal løsning. Bedre løsning er en større catch tank og retur i hovedtank.
  jeg minnes og erindre att noen type 4 innsprut kjører denne løsningen originalt....?? uten den tanken da. men bare ett T-stykke for retur  ved pumpa....  Jo, forsåvidt, men de har en spesiell pumpe, med 2 uttak, hvorav det ene er luft/overtrykk uttak. Tipper din løsning kan fungere bra, helt til du kjører aktivt med lite bensin på tanken. da kan pumpa suge i seg luft, som blir med hele systemet rundt, uten noen lett vei å "fordufte". Det blir litt som å drikke å rape samtig, hvis du skjønner hva jeg mener     
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
									« Siste redigering: november 07, 2009, 10:46:51 am av cato® »
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #197 på: november 07, 2009, 00:02:09 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							får prøve å ikke være cheap'O på drivstoffmengden da!
  Kopling av WBX sprutet:
  I den ene enden sitter det  en rund kontakt med mange ledninger en rød ledning med en rundkabelsko en sort ledning med sikringsholder 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #198 på: november 07, 2009, 00:05:00 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Klippe av den runde stikkere og fjærn ledningen fra koplingen til disse tre koplingene:
  Venstre kopling er til kjølvannsnivå midtre er til vanntemp i instrument høyre er til oljetrykks brytere 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #199 på: november 07, 2009, 00:09:47 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							da sitter man (forhåpentligvis) igjen med disse ledningene
  *Rød* +12v Tykk (med rund kablesko;klippet bort på bildet)  *Sort* +12v via tenning  *Rød m/sort stripe* denne skal til innslaget (muligens også en grønn til turteller....kommer tilbake med dette)
  mer skal ikke til for å få liv i WBX sprutet.Da alle koplingene internt på motor strengt tatt ikke kan koples feil da det er forskjelige koplinger til alle deler.
  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
									« Siste redigering: november 07, 2009, 00:32:09 am av KnastenradUndKnotenblech »
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #200 på: november 07, 2009, 00:11:20 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							i lednispakka er det en klase med brune ledninger og runde kablesko alle disse er *jording/minus* skru i blokka
  
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #201 på: november 07, 2009, 00:12:55 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							så videre i ledningspakka er det  en dobbel grønn stikk (minus coil) en sort (+12V coil)
 
  
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #202 på: november 07, 2009, 00:16:06 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							så  er det tenningsmodul (sort bred stikker) og  DLS ( tomgangs reguleringsboks for tenninga)  denne har 2 runde stikker (hunn/hann)  kan koples vekk ved å plugge disse to sammen denne MÅ koples bort ved justering av tenninge da den kjører tenning opp/ned  rundt tomgangs tallet for å hjelpe til å justere tomgangen 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #203 på: november 07, 2009, 00:17:08 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							2 stikkere til dyser (venstre side) 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #204 på: november 07, 2009, 00:18:56 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							3 pins kontakt til Fordeleren  (fra Hall giveren i fordeleren...disse 3 lednigene går til DLS bokse og innom der før den går til tennings modulen) 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #205 på: november 07, 2009, 00:20:06 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							lenger ut i pakka er det denne kontakten som går til luftmengde måleren 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #206 på: november 07, 2009, 00:23:05 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							videre er det 
  til venstre 2 pins kontakt til gasspjeld( microbryter som forteller hjernen og tomgangsstyringa om den er i tomgangsposisjon og fullgass)
  2 løse stikkere som er til trykk bryter for biler med servo ( trengs ikke å koples til ; forteller tomgangsstyringa att den skal øke turtallet ved belasning av servo) 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
									« Siste redigering: november 07, 2009, 00:32:48 am av KnastenradUndKnotenblech »
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #207 på: november 07, 2009, 00:24:15 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							neste i samme området er kontakt for tomgangsventil
  (trengs ikke å koples til for å bruke sprutet uten tomgangsregulering, kan da også fjærne tomgangsrele)
  tomgangsventilen står paralelt med gassspjeld og lsipper inn mere/mindre luft for å regulere tomgang 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
									« Siste redigering: november 07, 2009, 00:35:29 am av KnastenradUndKnotenblech »
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #208 på: november 07, 2009, 00:25:00 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							stikk for dyeser høyre side. 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							KnastenradUndKnotenblech
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Svar #209 på: november 07, 2009, 00:26:24 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							i enden er det en dobbel relesokkel med rele for tomgangs regulering (styrer tomgangsventilen) (trengs ikke kobles til hvis man ikke skal ha tomgangsregulering) 
						 | 
					 
					
						
							
								
									 
									
								 | 
							 
								| 
									« Siste redigering: november 07, 2009, 00:34:40 am av KnastenradUndKnotenblech »
								 | 
								
									 
									Loggført
								 | 
							  
							 
							 -71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	 |