RødeBaron
|
 |
« Svar #390 på: desember 12, 2009, 22:48:04 pm » |
|
sitat: Biltema ligger på veien til verkstedet stakk jeg innom og kjøpte deres svar på Phatboy muffler... ergo: "tjokka gubben ljudempare"  det blei jo fett jo
|
|
« Siste redigering: desember 12, 2009, 22:52:57 pm av RødeBaron »
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #391 på: desember 13, 2009, 01:46:33 am » |
|
oksygenet i vann er jo bundet opp med hydrogen (H2O), så med mindre du har en elektrolysør eller noe der som spalter disse molekylene først, så får du ikke så stor nytte av det oksygenet er jeg redd  Hei ! Hva med å dra på lopphavet , å benytte seg av ( diffusjon ) slik fisken gjør , ved å installere ett sett med gjeller for å dra nytte av oksygenet i vannet
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
Keirn
Medlem
  
Innlegg: 120
Bosted: Malmø
Magister Mundi Sum
|
 |
« Svar #392 på: desember 20, 2009, 01:59:05 am » |
|
Boble med gjeller hadde värt noe.... hmm
|
|
|
Loggført
|
Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #393 på: januar 10, 2010, 23:47:57 pm » |
|
skjedd lite siden før jul her. pga 2 ukers ferie/halssjukdom med påfølgende bronkitt og feber..  fcuk MEN før jeg dro fikk jeg noen TPS'er i posten siden bildet av TPS'ene ikke stemte med realiteten og dermed ikke passet rett på akslen som den skulle måtte t.o.m. denne mekkes til..... unødvenig ..men nødvendig plastdingsen på akslen som styrer microbryteren på WBX spjeldet måtte tilpasses for å passe det sære sporet inv i TPS'en gjenstår nå bare å bli fresk å få det montert på kjerra.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #394 på: januar 25, 2010, 02:11:23 am » |
|
TPS'en funker såpass bra att bilen havnet i grøfta!
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #396 på: januar 25, 2010, 18:17:01 pm » |
|
morsom sak det der nå vel?  Ja du ser vel det på baksjermane! Du må invistera i skvettlappar knasten! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #397 på: januar 25, 2010, 18:29:10 pm » |
|
Stilig med "Torx" bakfelg  Har ikke fulgt med i det siste, men har du satt opp noe regnestykke på cheapoen?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #398 på: juni 16, 2010, 10:32:47 am » |
|
noen oppdateringer her?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #399 på: juni 28, 2010, 21:27:31 pm » |
|
hoi. vel ikke skjedd så mye. vært "beezy" med andre ting om dagen , men har kjørt en del med den innimellom. den har gått ganske godt under belastning og bånngass, men har sliti med att den dauer ut på lavt turtall når man gir raskt gass og f.eks ved gassing etter motorbremsing inn mot rundkjøringer etc. har justert opp og ned i mente men ikke blitt noe klokerere ,men har skjønt det har vørt benzinrelatert. har mått kjøre på litt mere drivstoff mengde i sprutet også for å få den til gå bra benzinpumpa har laget noen rare lyder den seneste tiden. så i kveld tok jeg og hang på ett manometer på benzinsystemet. tryket var nedi 1 bar bare ved vacum.(skal være minst 2bar på vacum , for så å øke ved høyere motorbelastning) så jeg byttet pumpe og og da blei motoren så å si helt bra. får vel koste på meg ett nytt benzin filter også men det må kjøpes først! har også nappet av vacumslangen til benzintrykkregulatoren for å slippe lavere trykk på lav belastning. siden jeg har justert meg litt bort grunnet dårlig benzinpumpe , så gjenstår det å kople til bredbåndslambda'en å justere litt igjen. håper på å få rotet litt mer i løpet av July, og forhåpentligvis målt effekten i den snart.. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #400 på: juni 30, 2010, 23:00:12 pm » |
|
med en benzinpumpe som funker som den skal, så stemmer tallene på Megasquirten mye bedre anng mengder etc. så i kveld kuttet jeg slangen som hjelper å styre wastegaten og monterte på en ventil for å justere ladetrykket. justert opp til ca 1 bar ladetrykk nå. ladetrykket synker bittelitt mot slutten til 0.9 som vises på log'en (blå strek MAP målt i Kpa 188kpa=0,88bar+1 bar atmosfærisk trykk)), noe jeg tipper er att compressordelen på turboen er utenfor sitt mest effektive område og att den ikke klarer og oprettholde trykket ved økt luftmengde. den går klart bedre , men rakk ikke tukle så mye med tenningen i kveld , noe jeg bør/må siden jeg syntes den fikk en hardere gange  kjører uten vannsprut for tiden får se ann july lønningen å se om det blir pæng så jeg får målt effekten.  PS noen som vet om NAF Drammen har rullende landevei??
|
|
« Siste redigering: juni 30, 2010, 23:07:32 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #402 på: juli 01, 2010, 08:38:45 am » |
|
Naf drammen har ruller flere her på jobben som har målt bilene sine å blitt skuffa  Snakka med naf nå i stad og dei hadde ikke effektmåling lenger 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #403 på: juli 01, 2010, 08:40:57 am » |
|
De aller fleste NAF stasjoner har sluttet med dette og kvittet seg med utstyret.
Ta med bilen på en dyno day eller liknende.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #404 på: juli 01, 2010, 22:40:17 pm » |
|
ok 1. jeg må gjøre er å taue bilen opp i møkkakjellern i gjen  måtte f#€% meg ta bussen hjem i kveld !! etter litt justering av tenning /benzin gikk den som ett skudd på 1-1,1 bar og jeg hadde full øs i en laaaaaang oppver bakke på 4.gir  så begyynte oljelampa å lyse og det luktet olje,+ litt tyngre ånding. har fått ett relativt kraftig angrep av rådebank  med antageligvis ett def stempel som resultat av att stemplet har tatt i toppen.(vet ikke vendehøyde på org motor men tipper litt her) lett å være etterpå klok, men burde sjekket/byttet rådelagerene da jeg byttet det ødelagte stemplet/toppen under byggingen. har hatt litt ritch kammeratch lyd i deni det siste , men trudde det var dynamoen som var på vei . men akk nei så da får vi håpe veiva har klart seg så jeg slipper å splitte blokka. men det er bare å brette opp armene , for motoren går så bra att det er verdt litt mekking. og den effektmåles 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #405 på: juli 01, 2010, 23:27:22 pm » |
|
Detta her er så vannvittig bra tråd at jeg blir helt rar i hue.... Gir meg masse masse masse inspirasjon til å røske sammen en haug med deler jeg har liggende, klaske det sammen og se hva jeg får....
Stau pau Jørn, du er en inspirasjonskilde av rang....
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #406 på: juli 02, 2010, 00:21:32 am » |
|
hyggelig att noen blir litt inspirert snapper sjøl MYE inspirasjon fra andre prosjekttråder og prosjekter  gleder meg til tallene på denne , er vel ikke så veldig optimistisk når det gjelder høye HK tall , men mest opptatt av momentet/fyllingsgraden. for motoren går såpass bra att jeg er i gang med å sanke deler til en litt mere seriøs version 2 , (den er liksom veldig kjørbar og kjapp i oppspolingen av turboen så det er nesten ikke turbo lag i det hele tatt). med litt "trimming" av delene , foruten turboen. denne er jo tross alt Bones stock i bunnen dvs , hissiger kam så man får flyttet dette momentet oppover og dermed med mere hk som resultat. , porting av topper, litt større turbo mere optimal plassering dyser. og nye rådelager etc. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #407 på: juli 02, 2010, 00:28:32 am » |
|
på vei hjem i kveld så jeg opp på himmelen og så en uvanlig stoOOor måne. de fleste vet jo att månen har tiltrekningskraft på ting på jorda bl.a vann , som gir fenomenet tidevann. da har den sikkert tiltrekningskraft på andre ting også. siden den er uvanlig stoOor så har den sikkert høyere tiltrekningskraft også jeg kjørte i en retning da dette skjedde som ga en posisjon slik att syl 3 og 4 hadde retning mot der månen befant seg på det angitte tidspunktet. min teori er att tiltrekningskrafta til månen dro litt extra i stemplene/rådene , og utsatte dette for extra belastnig , med reultat av att oljefilmen blei presset ut mellom rådelager og rådetapp på veiva, med skjærings som resultat. med en teoretisk moment på 220-240Nm + månens extra tiltrekningskraft, + slitte lager i utgangspunktet så er det ikke rart det gikk i skeis!! (se bilde. blei litt dårlig bilde. prøvde å kjøre nærmere månen for å ta ett bedre bilde , men det gikk ikke  ) pokker skulle sitti på verandaen i kveld i stedet.
|
|
« Siste redigering: juli 02, 2010, 00:30:07 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #408 på: juli 02, 2010, 06:23:47 am » |
|
Aiai, noen ganger er det best å bare holde seg helt i ro! Fikk selv heng på en framkailpper i går under cruising - heldigvis på vei hjem. Og clucthen er begynt å slure... men det ordner seg vel! (Forøvrig veldig riktig dette som reiel tar opp  )
|
|
« Siste redigering: juli 02, 2010, 06:31:59 am av RZR-Andy »
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #409 på: juli 02, 2010, 10:49:55 am » |
|
Må si meg enig sjøl også, Fortiden den tråden jeg tenker mest på....
Kjempe moro..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #410 på: juli 03, 2010, 08:36:47 am » |
|
Støtter den måneteorien. Men med endeslark, er det best å kjøre direkte mot månen, eller direkte fra?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #411 på: juli 05, 2010, 12:52:46 pm » |
|
Mtp på månens tiltrekningskraft, så er det jo nesten gitt.. Ja, at det er riktig med mot eller fra.. Eller.no.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #412 på: juli 19, 2010, 00:43:49 am » |
|
skrote brote er plukket opp og trenger nye lager og en råde. veiva må også byttes
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #413 på: juli 19, 2010, 00:48:15 am » |
|
Æsj, det der så teit ut. Har råder og veiv liggende som ser ålreite ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #414 på: juli 19, 2010, 00:51:39 am » |
|
ja sånn går det når man starter med skrot.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #415 på: juli 19, 2010, 08:58:09 am » |
|
ehem... jeg starter og med skrot.. noen tips for å unngå det samme?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #416 på: juli 19, 2010, 10:26:46 am » |
|
bytt rådelager . denne motoren jeg begynnte med var vel det man kan kalle utslitt. smeltet stempel og utslitte lager.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #417 på: august 25, 2010, 21:27:19 pm » |
|
da var donor motor på plass. stoor takk til RocketRacing for donering av en sterkt vannskadet F- motor......  så ikke så lovendes ut , denne satt dønn..alle stemplene hadde satt seg i sylinderene . måtte snitte opp alle 4 sylindere med vinkelspliper etter å ha prøvd varme+ slegge for å få de av tappet vel ut en 50/50 blanding av olje og vann men det var en "strøken" veiv og råder inni der . så denne blir brukt , nye lager er på lager . begynner snart på bytte.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #419 på: august 25, 2010, 22:36:29 pm » |
|
haha, så fett. selv banket jeg litt med slegge for å finne en helt ok veiv og noen råder. den jeg plukket ned hadde i tillegg hatt besøk av mus, som igjen har vært behjelpelige med å fylle et par sylindere med sand... håper du får den i gang nå da. spent på tallene på billigprosjektet. Ble ivrig på å bygge litt selv igjen nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|