Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #870 på: mai 06, 2009, 13:39:40 pm » |
|
Sørget du for at den havnet på innsiden av kanten?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #871 på: mai 06, 2009, 14:05:58 pm » |
|
mnjaa... jeg mener jo det selv, men jeg har tatt feil før  skal se om jeg får tatt et par bilder av de restene av simmringen som lå i clutch-huset, så kanskje vi blir klokere
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #872 på: mai 25, 2009, 09:58:13 am » |
|
oj, er visst lenge siden det var oppdateringer her nå.. Mye av grunnen er at jeg var litt demotivert etter at motoren måtte opp igjen, men nå har jeg i alle fall fått den sammen igjen, oppdaget at støtstanga til den ventilen som satt fast var bøyd (ikke overraskende kaskje...) men jeg hadde en pakke med nye støtstenger, så jeg fikk kappet til en ny, og skrudd skiten sammen igjen. Etter litt konferering med Tommy hos Unneberg, fant jeg ut at det var en gedigen mekanikertabbe som gjorde at simmringen mot svinghjulet lakk, så det forbigår vi i stillhet, og fokuserer på at nå er det tett  Etter at alt var på plass igjen, fyret jeg opp, og den gikk relativt pent helt til den begynte å bli varm, men da daua den for meg. Prøvde å fikle litt med parameterene på sprutet, men etter at en hjelpsom kar på et amerikansk forum gikk gjennom loggfilene og ga meg en ny mappefil, så funket alt som det skulle. Jeg var 98% der jeg skulle være  Så nå kan jeg bare trykke på startknappen uten å røre gassen, så spretter den i gang etter et par runder. Den svarer brukbart på gassen, men må ut på veien for å få dette testet skikkelig. Jeg lånte bort hovedpumpa til en kompis for noen uker siden, så jeg må innom Unneberg for å få en ny, så kan jeg få testet noen runder rundt kvartalet i alle fall. Neste helg er vi ferdig med det som er planlagt av konfirmasjoner, dugnader, fotballturneringer etc, så da skal kona få sydd opp resten av interiøret, så nå nærmer det seg stygt her 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #873 på: mai 25, 2009, 22:55:22 pm » |
|
jaja jeg har nå i alle fall fått kjørt meg en tur, men nå går motoren som ei bøtte med møkk.... guttungen på 9 filmet litt: Tror jeg må be om litt fundamental hjelp fra noen som KAN dette med motorer her...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold
|
 |
« Svar #875 på: mai 25, 2009, 23:31:29 pm » |
|
dæven så svær jeg ble inne i den lille bilen...  gratulerer med prøvetur,deilig følelse tenker jeg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #877 på: mai 25, 2009, 23:56:33 pm » |
|
hey hey hey grattis 
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #878 på: mai 26, 2009, 00:52:46 am » |
|
KONGE!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #879 på: mai 26, 2009, 07:34:04 am » |
|
Grattis med prøvetur!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #880 på: mai 26, 2009, 07:39:31 am » |
|
dæven så svær jeg ble inne i den lille bilen...  Grattis!!! Synes du kledde den godt jeg.... 
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
trOND
Medlem
  
Innlegg: 176
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #881 på: mai 26, 2009, 08:12:56 am » |
|
Som hånd i hanske vil jeg si....  Gratulerer!!!!!
|
|
|
Loggført
|
“There is no such thing as fun for the whole family.”
Karmann Ghia 1970 modell VW Golf C 1983 modell
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #882 på: mai 26, 2009, 08:46:26 am » |
|
Morsomt og så fin kjøling til motor Stå på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« Svar #883 på: mai 26, 2009, 08:49:18 am » |
|
Tøøøft!! Grattis Roy 
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #884 på: mai 26, 2009, 09:16:43 am » |
|
Du har bygd deg en nydelig bil! Virkelig pen, gleder meg til å se den helt ferdig og gruer meg samtidig for da er det jo liksom litt slutt på å gå inn her og se på framgangen. Grattis med testrun, litt skikkelig mapping nå så blir det smooth 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #885 på: mai 26, 2009, 09:34:34 am » |
|
dæven så svær jeg ble inne i den lille bilen...  Samme som slo meg første gang jeg så dette bildet. Gratulerer med bil på veien 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« Svar #887 på: mai 26, 2009, 11:59:33 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #888 på: mai 26, 2009, 12:41:40 pm » |
|
Grattis Roy!!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
moon
Seniormedlem
   
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen
|
 |
« Svar #889 på: mai 26, 2009, 13:14:16 pm » |
|
ser utrolig bra ut...nydelig bil 
|
|
|
Loggført
|
Karmann ghia 1957 mod Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #890 på: mai 26, 2009, 18:34:49 pm » |
|
enda en milepæl nådd PS kjører du mye kaldstart/ after start enrichment??? litt nyskjerrig på .msq fila di...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #891 på: mai 26, 2009, 19:56:50 pm » |
|
ja det gjør jeg... kan sende deg fila, har du en mail-adresse?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #892 på: mai 27, 2009, 18:36:09 pm » |
|
Takk for hjelpa Jørn  Jeg laste den ned og prøvde igjen, men den gikk like rævva. Men så tenkte jeg at jeg skulle sjekke pluggene siden jeg mistenkte at det var gnist og ikke fuel som var problemet, og pluggene var helt gjensota... Så den har nok gått for magert, så med rene plugger og din fetere blanding så går den MYE bedre. Kult 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #893 på: mai 27, 2009, 20:25:31 pm » |
|
 Online tuning fra sofen hehe.! grymt asså.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #895 på: mai 28, 2009, 00:23:16 am » |
|
Ja... med IDA'r må man finne en annen måte å fylle kveldene 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #896 på: mai 28, 2009, 08:49:48 am » |
|
Ja... med IDA'r må man finne en annen måte å fylle kveldene  Som f.eks å kjøre.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #897 på: mai 28, 2009, 10:34:54 am » |
|
dysene mine ler.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #898 på: mai 28, 2009, 11:58:58 am » |
|
Ja... med IDA'r må man finne en annen måte å fylle kveldene  Helt til de må justeres igjen... og igjen... og igjen... og igjen....... 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #899 på: mai 28, 2009, 12:26:48 pm » |
|
Dyser ujusteres ikke... men dårlige gass stag gjør... noe doble throttle bodyer har felles med gassere. Injection folket skryter av hvor enkelt alt er... men stortsett er det bare de som har injection som aldri kommer til skudd... med noen unntak... Microsoft basert bil... jeg vet ikke jeg 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|