Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #750 på: mai 18, 2012, 19:52:39 pm » |
|
 bilde.JPG (115.46 KB. 640x478 - vist 386 ganger.)
 bilde2.JPG (112.19 KB. 640x478 - vist 386 ganger.)
 bilde3.JPG (123.69 KB. 640x478 - vist 418 ganger.) oppstart og prøvetur imorgen
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #751 på: mai 18, 2012, 20:08:50 pm » |
|
Dette ble pent 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #752 på: mai 18, 2012, 20:59:49 pm » |
|
treng ikkje skvettlappar no ivertfall:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #753 på: mai 18, 2012, 21:54:51 pm » |
|
treng ikkje skvettlappar no ivertfall:)
Hva er det? 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #754 på: mai 19, 2012, 00:59:16 am » |
|
Ble det mye banning før den var på plass? Eller gikk det greit. Regner med at lokket går igjen. Selv med de store trattene. Så veldig ryddig ut. Og null problem å nå blandingsskruer. Bare det morsomme igjen nå... Å gi full gass  PS. Fjærer og deler til fordeleren ligger igjen hos meg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #755 på: mai 19, 2012, 10:41:16 am » |
|
Looks good!
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #756 på: mai 19, 2012, 19:13:25 pm » |
|
HAHA. Laaaang dag både i og utenfor garasjen. Begynte dagen med å sjekke ventiler, og det var ett par som var litt løse og ett par som var litt stramme. Det er nå helt på G og alle er like. Fortsatte deretter med pre-flight-sjekkliste-punktene. Fylte på 6-7 liter med 99 oktan som igjen endte på garasjegulvet! WHAT?! Svein kan verifisere tragedien :p 8mm slange fra tanken og 13-16mm slangeklemme funket seff dårlig (ett par folk som har sagt til meg at jeg må få meg briller.. men pytt pytt). SÅ nå stinker det bra bensin i garasjen..  En rask tur på cheap-tema, 1 is og en cola senere og 2 slangeklemmer er festet på stussen. Fylte noen liter, og alt er tett  Bla bla bla, fikse litt el, sette inn batteri, stripse litt ledninger og jeg var klar for å fyre. Kjinnet og ingenting skjedde.. Pung.. etter ca. 30 sjekkpunkter konkuderte jeg med at det er vanskelig å fyre uten å koble pluss og minus på coilen. Fikset det og dro motoren over igjen... VROOOOOOOOM, host host, brak brak.. Hørtes ut som om den gikk på 3 sylidre og massiv eksoslekkasje. Neida, 4 sylindre men Erlend hadde glemt å blende av greit nok at staget ikke er kalibrert, og gassvaieren holder på å ryke, men den fyra iallefall. 4'ern fløder over med bensin, så enten var trykket for høyt eller mongo innstilling av flottørhøyde (jeg setter penger på begge). Så om noen har en ekstra gassvaier i Oslo takker jeg gjerne ja, og om noen (gjerne samme kar  ) har super-peil på IDA'er og flottørøyde så ikke nøl med å skrik ut. Bilen står iallefall på alle fire hjul, skitten støvete og jævlig. Men ett godt steg videre. Gatens idiot kom seff ut og klagde å maste (han har 4 unger, alle under ti år som har ett latterlig høyt aktivitetsvolum). Han mente de hadde fest og ikke fant seg i sånt bråk.. Skal sies at duden har en GT3RS, men dust nonetheless... Vurderte sterkt å smekke på stinger'n og la det stå til 
|
|
« Siste redigering: mai 19, 2012, 19:15:06 pm av Erlend / bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #757 på: mai 19, 2012, 19:18:07 pm » |
|
Har forøvrig kjøpt meg kasse: • Gusetted case (Forsterket/sveist T1 girkassehus) • 3.88 r/p • Weddle gears 3.75 1st, 2.14 2nd, 1.56 3rd and a 1.04 4th. • Chromoly pinion retainer • German bearings • h/d side plate • welded 3rd/4th • steel shift forks • Superdiff 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #758 på: mai 19, 2012, 19:20:22 pm » |
|
Freakin' awesome! Slik Boble-sjarm da gitt! Gradtulerer med et stort steg videre. Alltid noe småtteri, og sånn skal det være. Gleder meg sykt til rapport fra street test, og kanskje få prøve en dag du er innom  Glad jeg ikke har bestemt meg for kam og topper til 2,1-en ennå, hehe! Kanskje jeg blir bitt litt av toppdraget?! Stå på videre 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
surfer56
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand
+4792817564
|
 |
« Svar #759 på: mai 19, 2012, 23:29:18 pm » |
|
"Gatens idiot kom seff ut og klagde å maste (han har 4 unger, alle under ti år som har ett latterlig høyt aktivitetsvolum). Han mente de hadde fest og ikke fant seg i sånt bråk.. Skal sies at duden har en GT3RS, men dust nonetheless... Vurderte sterkt å smekke på stinger'n og la det stå til" Minner meg godt om da jeg hadde Josefine og skulle skifte fra flyttebrygge tel pen liten bråkesak baki. I det jeg hadde holdt på noen timer, dukker det opp en fornem frue fra fisefine Frogner og spør "Har De ikke annet sted å stå med Deres ekvipasje?" Jeg kunne ikke dy meg, slo på full tenning, og bemerket at jeg desverre ikke verket forstod ei høre hu Trur klokka nærma seg midnatt... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #760 på: mai 24, 2012, 22:34:30 pm » |
|
haha.. flottørhøyden har helt mongo og det var ikke rart det flødet over. gasseren som flødet over hadde i tillegg skeiv flottør som dro oppetter flottørkammeret.
De er nå iallefall stilt med 25mm pinne ned til stoppeplaten og 6mm av flottøren stikker nedenfor kroppen når gasseren er på hodet.
Imorgen må de monteres, dra ny gassvaier, justere stagene og sjekke bensintrykk. I tillegg må jeg få sjekket, modifisert og montert staget under motoren (mellom støtfangerfestene.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #761 på: mai 24, 2012, 23:06:39 pm » |
|
Hei. Fint det ser ut til og ordne seg. Rå kasse du har fått deg og...Grattis. Lykke til med ny oppstart. Mvh Svein.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #762 på: mai 24, 2012, 23:31:01 pm » |
|
Betyr det at manometerne dine viste riktig? Dvs den som viste lavest trykk lakk som ei sil? Isåfall vil jo dysingen vi gjorde være litt off. Og ikke minst forklarer det lavfarts problemene.
Investere i bredbåndslambda er kanskje lurt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #763 på: mai 24, 2012, 23:38:27 pm » |
|
Betyr det at manometerne dine viste riktig? Dvs den som viste lavest trykk lakk som ei sil? Isåfall vil jo dysingen vi gjorde være litt off. Og ikke minst forklarer det lavfarts problemene.
Investere i bredbåndslambda er kanskje lurt?
tror de er riktige. og det var den med "mest trykk" som lakk (3/4) Lambda har jeg, og skal kjøre med det  men må få meg en turteller som funker med MSD. cheaptema gjør ikke det :p
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #764 på: mai 25, 2012, 00:03:33 am » |
|
Det er vel en smule merkelig at den som lekker viser mer trykk?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #765 på: mai 25, 2012, 00:34:00 am » |
|
Det er vel en smule merkelig at den som lekker viser mer trykk?
De er litt wonky de manometerene.. Den ene viser 3 og den andre 3,5PSI..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #766 på: mai 25, 2012, 14:21:09 pm » |
|
Du vet det sikkert. Men må spørre. Bedre å være på den sikre siden.
Du har eget turteller utgang på MSD'n. Og skal ikke bruke minus på coil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #767 på: mai 25, 2012, 14:26:33 pm » |
|
Du vet det sikkert. Men må spørre. Bedre å være på den sikre siden.
Du har eget turteller utgang på MSD'n. Og skal ikke bruke minus på coil.
Seff... Jeg måler puls på ledningen bak turtelleren men skjer ikke noe inni turtelleren. Må sjekke pluss og minus 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #768 på: mai 26, 2012, 18:24:17 pm » |
|
It's alive :-)
Tok en rask tur nå og alt later til å funke fint!
Skal koble opp lambda, sjekke at tenning er lik og finjustere gasserene på mandag. Blir vel en lengre tur da!
Bra med akselerasjon isted, og kjørte vel med maks 1/2 gass.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #769 på: mai 26, 2012, 18:50:26 pm » |
|
It's alive :-)
Tok en rask tur nå og alt later til å funke fint!
Skal koble opp lambda, sjekke at tenning er lik og finjustere gasserene på mandag. Blir vel en lengre tur da!
Bra med akselerasjon isted, og kjørte vel med maks 1/2 gass.
Vi er spent på fortsettelsen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #770 på: mai 28, 2012, 14:12:41 pm » |
|
Skal msd'en tikke? Følger turtallet..
Og det er ganske høylytt!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #771 på: mai 28, 2012, 14:15:50 pm » |
|
Er det et CDI-system? Noen gang tatt bilder med blitsen på? Just checkin'...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #772 på: mai 28, 2012, 14:17:02 pm » |
|
Mulig jeg er sliten, men tok den ikke..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #773 på: mai 28, 2012, 17:06:13 pm » |
|
Er det et CDI-system? CDI = Capacitive Discharge Ignition. Blits fordi at hver gang kamerablitsen blinker, så er det en kondensator som står med veldig høy spenning som utlader seg, og dette gir jo en ganske høy "klikkelyd" 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #774 på: mai 28, 2012, 17:12:04 pm » |
|
Skal msd'en tikke? Følger turtallet..
Og det er ganske høylytt!
Min tikker ikke. Men har jo ikke samme boks som deg. Tikker det i 6'er boksen eller i coilen? Overslag på pluggkabler tikker godt. Men ikke såpass at du hører det inn i kupeen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #775 på: mai 28, 2012, 17:21:25 pm » |
|
Klarer ikke skille boksen og coilen da de er 15cm fra hverandre, men tikker som i filmen over. Lang tur i dag, og bilen går som en kule! Litt kjip i 1 og 2 gir på lavt turtall men på høyt flyr den!! Må fikse en liten oljelekkasje fra 2 støtstangrør på 3'ern men ellers funker det fint! Samt å få justert generatoren (line opp med reimhjul) for viftereimen hopper av ved brått høyt til lavt turtall.. Kjørte på E18 istad og han i en Audi TT 2.0TFSI lurte på hvorfor han ikke klarte å kjøre fra meg. Fulgte meg til Shell og krevde svar på hva som var i hekken  Han begynte med å lure på hva slags porsche-motor det var 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #776 på: mai 28, 2012, 17:28:55 pm » |
|
Kjørte på E18 istad og han i en Audi TT 2.0TFSI lurte på hvorfor han ikke klarte å kjøre fra meg. Fulgte meg til Shell og krevde svar på hva som var i hekken  Han begynte med å lure på hva slags porsche-motor det var  [/quote] Virker som det er en gjenganger det der med Porsche-motor.Hver gang jeg forteller at jeg har bygd ny motor;"sett inn en Porsche-motor da vel,den glir rett inn!"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #777 på: mai 28, 2012, 17:30:36 pm » |
|
X2, og jeg blir nødt til å forklare det samme hver eneste gang jeg hører kommentaren.
Can't blame them though...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #778 på: mai 28, 2012, 17:34:43 pm » |
|
Jeg tror (det føles iallefall) som den raskeste NA bilen jeg har kjørt..
Porsche med NA luftkjølt 6'er er ikke i nærheten..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #779 på: mai 28, 2012, 18:04:35 pm » |
|
Moro å høre. Blir gøy på SCC  Hva sier Bredbbåndslambdaen din? Går den noe magrere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|