Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #60 på: februar 26, 2010, 09:30:31 am » |
|
Nå ser det ut som jeg ENDELIG har klart å spare meg opp nok til nye bunnplater til bilen..  Men da kommer brått noen spørsmål frem i lyset her vettu!  Er det stor forskjell i passform og kvalitet på disse? Hvor bør jeg kjøpe for å få best kvalitet og passform? Er foreksempel Veng i halden et OK sted og handler slike deler? prøvde å søke litt rundt her på vw-forumet, men fant ikke noe info noe sted som kunne hjelpe meg med disse spørsmålene...
|
|
« Siste redigering: februar 26, 2010, 10:58:44 am av Kajknoz »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #61 på: februar 26, 2010, 21:44:50 pm » |
|
Det er STOR forskjell i kvalitet og passform ja! Dersom du er opptatt av att golvplatene faktisk skal passa, og att dei ikkje er laga av syltynt blekk, so bør du halda deg vekke ifrå veng... Det du trenger er Wolfburg West sine golvplater, og dei kostar vel 2000kr stykket, men er ivertfall verdt pengane, noko eg ikkje kan sei om veng/klokkerholm,, som selger dei brasilianske billigplatene.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #62 på: februar 26, 2010, 23:14:33 pm » |
|
Takker for svar Tistlo  Hvor får jeg kjøpt Wolfburg West sine golvplater da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #63 på: februar 26, 2010, 23:57:23 pm » |
|
Unneberg bil har ivertfall, ellers har lars rosenquist 'og til samme pris. For monteringsanvising kan du sjå på side 14 i denna tråden; http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12621.0.html
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #64 på: mars 01, 2010, 09:27:09 am » |
|
Takk for tipsene Tistlo  Har fått demontert litt på bobla iløpet av helgen nå:   Under demontering dukket det selvfølgelig opp en god del mere rust (men kom ikke akkuratt som en overaskelse dette da). Er ikke mye demontering til før jeg kan skille karosseri fra ramma nå håper jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #65 på: mars 31, 2010, 23:46:35 pm » |
|
Går ikke så fort fremover her, men har hvertfall fått løftet karroseri av ramma... I tillegg har jeg handlet inn en god del deler som vil komme veldig godt med iløpet av oppusingsprossesen  (Tusen takk for handelen HCC, kommer til å hjelpe meg stort under oppusingen  ) Så nå er neste skritt å finne ut hva på ramma som må/bør byttes og spare opp nok penger til å få bestilt opp dette.. Planen min er å gjøre ramma helt klar før jeg starter på karosseriet.. et par bilder:  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #66 på: mars 31, 2010, 23:52:07 pm » |
|
Ser bra ut, nesten.. det karosseriet ser ikkje stødigt ut! få det på nokon skikkelege bokkar, ikkje sånne små HMS e viktigt  På bunnplato e da jo vanlig å pussa vekk alt og mala opp på nytt,, grei jobb når bilen er demontert. Deler å skifta er feks, bremser, bremserøyr! Vaier til ditt og datt, hardyskjeva til styresnekko, og diverse smådill.. solenge motoren går og du har bremser so er ramma stort sett bra
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #67 på: april 01, 2010, 08:56:47 am » |
|
med tanke på at bunnplatene er ganske bra rustne og jeg har tenkt og bytte ut hele greia på begge sider.. er det lettest/best å gjøre det nå som bilen står delt, eller bør/må jeg vente med dette til bilen er en del igjen? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #68 på: april 01, 2010, 09:15:18 am » |
|
Det er lettest og gjøre nå. Ta noen referansemål til noen hull og til setefester,og noter det på ett papir. Prøv på kaross etter du har punkta fast og sjekk at hull stemmer med kanaler. Løft av kaross og sveis.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #69 på: april 01, 2010, 09:16:56 am » |
|
med tanke på at bunnplatene er ganske bra rustne og jeg har tenkt og bytte ut hele greia på begge sider.. er det lettest/best å gjøre det nå som bilen står delt, eller bør/må jeg vente med dette til bilen er en del igjen?  Det må jo være lettest å fikse dette i "delt" tilstand.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #70 på: april 01, 2010, 10:30:02 am » |
|
golv skiftar du no ja. Skal du byta kanalar eller kanalbotnar seinare, so treng du ikkje tenka so mykje på å måla hola på golvet. Det viktigaste er att du får dei nye golvplatene på rett plass, dvs. langt nok inn mot tunellen. På ein link eg la ut her i tråden er det bilder av korleis du skal modifisera nye plater for å passa. Golva fjernar du med vinkelslipar, mesteparten, so er det berre å meisle fekk resten som er punktsveist på kanten inn mot tunell etc. 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #71 på: april 01, 2010, 19:20:31 pm » |
|
Tusen takk for svar  Kanaler og slikt vil også bli byttet når økonomien min er klar for det  hehe.. Allerede lest gjennom tråden din tistlo der du har satt inn nye gulvplater 3-4 ganger alt  hehe
|
|
« Siste redigering: april 02, 2010, 12:16:56 pm av Kajknoz »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #72 på: april 02, 2010, 00:07:18 am » |
|
Det ordnar seg detta skal du sjå! Er berre å kjøyra på med golvet so fortsettar du på kanalane når pengane er på bok 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #73 på: april 22, 2010, 20:49:48 pm » |
|
Neste fredag har jeg fått tatt meg en fridag fra jobben, der jeg og en kamerat tar turen ned til unneberg og handler inn gulvplatene, og kanskje noe annet snæx 
|
|
« Siste redigering: april 26, 2010, 09:45:25 am av Kajknoz »
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #74 på: juni 19, 2010, 22:40:13 pm » |
|
Går sakte fremover her grunnet..... ja egentlig masse forskjellig:P Men har da fått gjort litt siden sist hvertfall  Bunnplatene ble henta som skrevet tidligere:  I tillegg fikk jeg fjernet litt "isolasjon" fra tunnelen og støvsugd over hele ramma/understellet.  Ordna meg en byttehandel slik at jeg endte opp med disse stolene:   Gleder meg helt sjukt til jeg kan montere disse i bilen!  De er SYKT gode å sitte i!!!  og idag har jeg fått demontert girkassa og akslingene fra ramma.. håpet er å demontere en time eller to imorgen også, så får vi se hvor lang tid det tar før jeg har fått demontert alt... 
|
|
« Siste redigering: juni 19, 2010, 22:42:11 pm av Kajknoz »
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #75 på: juni 19, 2010, 23:14:57 pm » |
|
Ser det skjer litt her også  blir vell en stund til du får montert di kule stolene der 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #76 på: juni 20, 2010, 00:02:42 am » |
|
Ser det skjer litt her også  blir vell en stund til du får montert di kule stolene der  i denne farten det har vært til nå så er det et par år frem i tid  men når bryllupet er forbi (gifter meg nå i august), og de siste rommene i huset har blitt pusset opp, vil det forhåpentligvis kunne være lettere og bruke litt mere tid og penger på bobla, og da vil forhåpentligvis også tempoet øke også  Målet per dagens dato er å ha bilen klar for sommeren 2015, med mulig første utstilling under motorshow 2014 (så sant bilen er klar for det)  så får vi se hvordan den forandrer seg underveis for dette prosjektet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #77 på: juni 20, 2010, 00:16:26 am » |
|
Flere som ikke har dårlig tid  Har du sjekket at stolene går i bredden i bilen? De fleste slike stoler er for brede til å stå i boble.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #78 på: juni 20, 2010, 11:25:37 am » |
|
Har du sjekket at stolene går i bredden i bilen? De fleste slike stoler er for brede til å stå i boble.
Har ikke fått sjekket ettersom jeg fikk stolene nå nettopp, og lenge etter jeg delta bobla i 2. Men disse er ikke like brede som de fleste jeg har sett, og lever i håpet om at de skal passe..  Krysser alle fingre og tær! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Christian W.
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Rygge - Østfold
CAL LOOKER
|
 |
« Svar #79 på: juni 20, 2010, 11:33:31 am » |
|
Hvor på jeløy sto denne?   ?
|
|
|
Loggført
|
54` Type 1 1200 OVAL (Hercules) 66` Type 1 1200 Rusthaugen
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #80 på: juni 20, 2010, 15:51:12 pm » |
|
Er ikke spesielt godt kjent ute på jæløya, så hva det heter der har jeg ikke peiling på desverre.. mener å huske at jeg kjørte en ca 5 minutters tid fra kanalen før jeg var fremme hos han når jeg hentet den...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
 |
« Svar #81 på: juni 20, 2010, 17:50:25 pm » |
|
Den stod ved refsneskrona 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #82 på: juni 20, 2010, 20:37:15 pm » |
|
Problemet er sjelden plassen utover til sidene, men plassen inn mot tunellen er ofte snau med slike stoler. Er stolene for brede i toppen så går de i hverandre når stolene pålasseres midt i hver sin gulvhalvdel. Lykke til 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #83 på: juni 20, 2010, 20:55:24 pm » |
|
Nå ser det ut som jeg ENDELIG har klart å spare meg opp nok til nye bunnplater til bilen..  Men da kommer brått noen spørsmål frem i lyset her vettu!  Er det stor forskjell i passform og kvalitet på disse? Hvor bør jeg kjøpe for å få best kvalitet og passform? Er foreksempel Veng i halden et OK sted og handler slike deler? prøvde å søke litt rundt her på vw-forumet, men fant ikke noe info noe sted som kunne hjelpe meg med disse spørsmålene... Dette med gulvplater fra enten her eller det er nok også et typisk "skeptisk norman" fenomen. Jeg har noen Klokkerholm plater liggende og disse er nøyaktig like tykke som de orginale som sto på bilen jeg har begynt på. Jeg ser derimot at kvaliteten på stansingen kansje ikke er like høy som på de orginale, men de ligner veldig...... Om de ruster fort eller ikke er vel også mitt ansvar som eier/ bygger av bilen min.... Overflatebehandler jeg de dårlig ruster de fort og visa versa. Det jeg vil frem til er at Wolfsburgwest sine er flotte, men trenger man så flotte plater? Vi snakker om noen plater som stort sett ligger under tepper og er møkkette på motsatt side. Mine plater er målt og sammenlignet med de orginale og alle huller ser ut til å være på riktig plass samt at passformen er god. Altså..... Fritt valg. Kjøp billig eller dyrt, vær skeptisk eller realistisk 
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #84 på: juni 21, 2010, 20:28:32 pm » |
|
Da ser det ut som jeg snart har fått demontert alt som kan demonteres fra ramma, så tror jeg begynner å nærme meg sandblåsing av den nå! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #85 på: juni 23, 2010, 18:51:31 pm » |
|
Du har gjort rett valg mht bunnplater ivertfall.  Klokkerholm, veng, igp leverer alle samme skiten, bunnplatene derifrå er av typen som koster frå 500 til 1000kr sida, er ofte lakkert svart og dei er ubruklege.. passformen er kanskje ikkje so hakkandes galen, men det er langt ifrå orginal tjukkelse på stålet! Så om dei var lik dine orginale, empiboy, so ser eg nesten for meg att da har vert skifta bunnplater i bilen din før eingong.. For min erfaring med klokkerholm plater er att dei er som alumeniumsfolie iforhånd til orginal platene.. Dei oransje platene er av merket Red Heavy Duty - Orange Dutch, og er sånn eg forstår da produsert i mexico/brazil for eit hollandsk firma + wolfsburgwest?? Dei har ivertfall ein langt bedre kvalitet enn klokkerholm platene, spesielt i platetjukkelsen som er som natt og dag iforhånd til dei svarte.. Skal du kjøyra på med orginal kvalitet trenger du eit par med wolfsburg west sine nye grå bunnplater som er IDentiske med orginalen både i form OG platetjukkelse. the bestest there is med andre ord. Kajknoz om du skal sandblåsa rammo lønnar da seg å fjerne bunnplatene fyrst. Då får du sandblåst kanten rundt som du skal sveisa golva på etc. Då sparar du eindel jobb når du skal sveisa
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #86 på: juni 23, 2010, 20:49:13 pm » |
|
Kajknoz om du skal sandblåsa rammo lønnar da seg å fjerne bunnplatene fyrst. Då får du sandblåst kanten rundt som du skal sveisa golva på etc. Då sparar du eindel jobb når du skal sveisa Takk for tipset Tistlo!  skal notere meg det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #87 på: juni 25, 2010, 19:52:55 pm » |
|
Er det noen her som har byttet ut bensinrøret og chokevaieren? som går gjennom tunnelen i ramma? De sitter bom fast, så jeg klarer ikke å få dem ut!  (hvis noen lurer hvorfor jeg prøver å fjerne den, så er det pga den dårlige tilstanden, så vil helst bytte ut og "oppgradere" alt sammen når jeg først går til så grundig som jeg gjør) :p Jeg sliter med bensinrøret og chokevaieren?... alt annet tror jeg nå er demontert 
|
|
« Siste redigering: juni 25, 2010, 19:58:44 pm av Kajknoz »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #88 på: juni 25, 2010, 20:18:15 pm » |
|
Bensinrøyret klarar du ikkje å dra ut.. Det er sveist fast inni tunellen, eller, du må ivertfall opna opp tunellen under, får å få skifta bensinrøyret.. Ofta vanleg å legga opp nytt bensinrøyr inni bilen langs tunellen.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #89 på: juni 25, 2010, 20:50:59 pm » |
|
Da er det kanskje like greit og klippe inn røret så mye jeg overhode får til i begge ender, og deretter tette igjen hullene i ramma og la røret ligge igjen i tunnelen kanskje? er det samme greia med chokevaieren tro?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|