april 28, 2024, 18:25:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power"  (Lest 235886 ganger)
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #450 på: januar 19, 2011, 18:55:29 pm »

Rettere sagt Empi 51,5 mm IDA. Jeg fant ikke noe link på de, men fikk kjøpt det hos VW.PARTS.NET
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #451 på: januar 19, 2011, 19:12:31 pm »

Her er litt bilder og forklaringer av diverse deler til motoren

* IMG_4746.JPG (29.29 KB. 360x480 - vist 365 ganger.)
For at jeg skal kunne bruke T1 reim hjul, måtte vi dreie ned til 48mm fordi vannbokser blokka har simmering mot reimhjulet. Her ser du også et par merker etter avbalanseringen som er gjort av Svein T.

* IMG_4739.JPG (46.26 KB. 640x480 - vist 428 ganger.)
Viftehus fra Rocky Jennings som er sveist og avbalansert.


* IMG_4748.JPG (33.39 KB, 360x480 - vist 363 ganger.)

* IMG_4750.JPG (51.57 KB, 640x480 - vist 331 ganger.)

* IMG_4740.JPG (45.15 KB, 640x480 - vist 417 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #452 på: januar 19, 2011, 19:20:19 pm »

Justerbart kamdrev.

Sveist og avbalansert vifte fra Rocky Jennings.

Kep Stage2 trykkplate

Wiseco 94 mm Stempler.


* IMG_4739.JPG (46.26 KB, 640x480 - vist 320 ganger.)

* IMG_4740.JPG (45.15 KB, 640x480 - vist 300 ganger.)

* IMG_4752.JPG (47.01 KB, 640x480 - vist 365 ganger.)

* IMG_4753.JPG (49.17 KB, 640x480 - vist 333 ganger.)

* IMG_4760.JPG (56.84 KB, 640x480 - vist 341 ganger.)

* IMG_4758.JPG (48.68 KB, 640x480 - vist 315 ganger.)

* IMG_4767.JPG (46.27 KB, 640x480 - vist 322 ganger.)

* IMG_4770.JPG (57.17 KB, 640x480 - vist 394 ganger.)
« Siste redigering: januar 19, 2011, 19:27:50 pm av Herbie » Loggført

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #453 på: januar 19, 2011, 19:29:21 pm »

Ikke spart på noe her Morten, keep up the god work Glad
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #454 på: januar 19, 2011, 19:36:26 pm »

Stempler

Pauter vippetøy





* IMG_4771.JPG (48.89 KB, 640x480 - vist 387 ganger.)

* IMG_4772.JPG (36.99 KB, 640x480 - vist 318 ganger.)

* IMG_4773.JPG (40.95 KB, 640x480 - vist 322 ganger.)

* IMG_4777.JPG (53.4 KB, 640x480 - vist 313 ganger.)

* IMG_4784.JPG (52.94 KB, 640x480 - vist 315 ganger.)

* IMG_4782.JPG (32.4 KB, 360x480 - vist 325 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #455 på: januar 19, 2011, 19:46:45 pm »

 Daikin Cløtsj Glad

Her er også bilde av Peile pinnen. Oxyboxer mekka peilepinne til høyre og Orginal til venstre


* IMG_4917.JPG (43.02 KB, 360x480 - vist 329 ganger.)

* IMG_4921.JPG (68.71 KB, 640x480 - vist 312 ganger.)

* IMG_4923.JPG (66.52 KB, 640x480 - vist 296 ganger.)

* IMG_4842.JPG (62.3 KB, 640x480 - vist 333 ganger.)

* IMG_4844.JPG (20.98 KB, 640x480 - vist 337 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #456 på: januar 19, 2011, 20:12:22 pm »

Her er den nye blokka som skal brukes. Her har vannkappene blitt kappet vekk og pinnboltene er flyttet 3mm inn mot senter for å få rett hullbilde til Type1 toppene.


* IMG_2160.JPG (64.96 KB, 640x480 - vist 502 ganger.)

* IMG_2161.JPG (69.41 KB, 640x480 - vist 414 ganger.)

* IMG_2162.JPG (63.92 KB, 640x480 - vist 427 ganger.)
Loggført

Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #457 på: januar 19, 2011, 20:58:28 pm »

Er så magisk deilig den bilen din Glad
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #458 på: januar 20, 2011, 16:41:02 pm »

Her har det blitt montert foring fra Rocky Jennings for å kunne bruke T1 løftere. Videre har det blitt maskinert ned for å kunne få klaring mellom kammen og løfteren.


* IMG_4802.JPG (30.37 KB, 360x480 - vist 393 ganger.)

* IMG_4829.JPG (29.37 KB, 360x480 - vist 314 ganger.)

* IMG_4936.JPG (34.97 KB, 640x480 - vist 311 ganger.)

* IMG_4803.JPG (58.9 KB, 640x480 - vist 338 ganger.)

* IMG_4805.JPG (55.19 KB, 640x480 - vist 367 ganger.)

* IMG_4811.JPG (33.64 KB, 640x480 - vist 360 ganger.)

* IMG_4812.JPG (24.7 KB, 640x480 - vist 309 ganger.)

* IMG_4813.JPG (21.62 KB, 640x480 - vist 295 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #459 på: januar 20, 2011, 16:50:44 pm »

Her er litt bilder av Kam og løftere. Fulgte også med en liten flaske med zink tilsetning som skal i oljen før kammen kjøres inn.


* IMG_4814.JPG (55.99 KB, 640x480 - vist 315 ganger.)

* IMG_4816.JPG (37.88 KB, 640x480 - vist 280 ganger.)

* IMG_4820.JPG (44.89 KB, 640x480 - vist 318 ganger.)

* IMG_4821.JPG (28.16 KB, 640x480 - vist 342 ganger.)

* IMG_4828.JPG (40.97 KB, 640x480 - vist 350 ganger.)

* IMG_4823.JPG (53.1 KB, 640x480 - vist 351 ganger.)

* IMG_4825.JPG (34.25 KB, 360x480 - vist 340 ganger.)

* IMG_4827.JPG (37.68 KB, 360x480 - vist 388 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #460 på: januar 20, 2011, 16:58:39 pm »

.


* IMG_4826.JPG (27.46 KB, 360x480 - vist 364 ganger.)

* IMG_4924.JPG (49.7 KB, 640x480 - vist 370 ganger.)

* IMG_4928.JPG (43.85 KB, 640x480 - vist 344 ganger.)

* IMG_4925.JPG (41.87 KB, 640x480 - vist 346 ganger.)

* IMG_4841.JPG (36.53 KB, 640x480 - vist 373 ganger.)

* IMG_4837.JPG (31.42 KB, 360x480 - vist 368 ganger.)

* IMG_4833.JPG (30.48 KB, 360x480 - vist 342 ganger.)

* IMG_4835.JPG (35.47 KB, 360x480 - vist 313 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #461 på: januar 20, 2011, 17:00:53 pm »

.


* IMG_4834.JPG (44.51 KB, 640x480 - vist 359 ganger.)

* IMG_4836.JPG (28.63 KB, 360x480 - vist 313 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #462 på: januar 20, 2011, 17:28:48 pm »

Her er Innsuga. Big beef som de kalles. De har blitt kortet ned 35 mm før dem sveises sammen igjen.
Innsuga er matchporta med toppene og styringer er satt inn.


* IMG_2148.JPG (50.67 KB, 640x480 - vist 350 ganger.)

* IMG_2149.JPG (56.21 KB, 640x480 - vist 339 ganger.)

* IMG_2150.JPG (37.04 KB, 640x480 - vist 318 ganger.)

* IMG_2151.JPG (38.47 KB, 640x480 - vist 339 ganger.)

* IMG_2152.JPG (43.96 KB, 640x480 - vist 325 ganger.)

* IMG_2153.JPG (42.69 KB, 640x480 - vist 361 ganger.)

* IMG_2154.JPG (51.72 KB, 640x480 - vist 309 ganger.)

* IMG_2155.JPG (64.77 KB, 640x480 - vist 371 ganger.)
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #463 på: januar 20, 2011, 17:59:30 pm »

Dette ser bra ut Morten. Vet du total lengde på innsugskanalen fra ventilsetet helt til gassertrakten?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #464 på: januar 20, 2011, 18:52:37 pm »

Detta kan ikkje verta ant enn bra!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #465 på: januar 20, 2011, 18:57:43 pm »

eye-candy  Gliser
ser at min egen motortråd bare kan legge seg ned og dø...
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #466 på: januar 20, 2011, 20:56:46 pm »

Looking very good indeed! Blunker
Hvor får du maskinert blokka forresten?
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #467 på: januar 21, 2011, 22:34:03 pm »

Dette ser bra ut Morten. Vet du total lengde på innsugskanalen fra ventilsetet helt til gassertrakten?

Mvh
BB

Kalle, total lengden er ca 420mm. Hva tror du om det?
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #468 på: januar 21, 2011, 23:02:49 pm »

jeg vet ikke hva Kalle tror, men ut fra en diskusjone her for et par uker siden, kom Kalleopp med et par formler fra JPM, som angir forholdet mellom lengde og ved hvilket turtall du har stående bølger med "riktig" lengde, og så vidt jeg kan se, så betyr 42 cm en "peak ved ca 6000 rpm, og neste ved ca 8200, så det kommer an på resten av motoren din med kam, ventiler etc, hvor du forventer å ha maks effekt.

Jeg sikter på ca 6500 rpm, og da skal mine innsuge ble 378 mm lange er planen



* lengde.jpg (31.22 KB, 600x318 - vist 342 ganger.)
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #469 på: januar 22, 2011, 00:48:19 am »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31521.0.html

Jeg hadde ringt Johannes og snakket med ham. +46 42 15 08 09

Lykke til!

Mvh Johnny.
« Siste redigering: januar 22, 2011, 00:50:07 am av JS » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #470 på: januar 22, 2011, 00:50:46 am »

jeg vet ikke hva Kalle tror, men ut fra en diskusjone her for et par uker siden, kom Kalle opp med et par formler fra JPM, som angir forholdet mellom lengde og ved hvilket turtall du har stående bølger med "riktig" lengde, og så vidt jeg kan se, så betyr 42 cm en "peak ved ca 6000 rpm, og neste ved ca 8200, så det kommer an på resten av motoren din med kam, ventiler etc, hvor du forventer å ha maks effekt.

Jeg sikter på ca 6500 rpm, og da skal mine innsuge ble 378 mm lange er planen


Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #471 på: januar 23, 2011, 12:53:00 pm »

Er det den totale lengden fra toppen av forgasseren og helt ned til ventilen man regner denne avstanden, grelland?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #472 på: januar 24, 2011, 10:04:12 am »

Dette må bare bli en rå og dyr motor Blunker
På det bilder av kam lagere så klare eg ikke å tyde noen oljekanal i blokka der hullet i lageret er..
Er det bildevinkelen, blokk typen eller en oversett feil? Blunker
Loggført

geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #473 på: januar 24, 2011, 12:06:29 pm »

Det er en oljekanal bak lageret Blunker


* IMG_0014 (Small).JPG (50.63 KB, 640x480 - vist 392 ganger.)
Loggført
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #474 på: januar 24, 2011, 16:55:13 pm »

Da var det veiva som står for tur.
 
Veiva er fra DPR og har 82mm slag

Rådene er CB sine 5,5 H-beam råder med Chevy journal og ARP bolter.

Svein T har borret opp og satt inn 5 ekstra stifter i enden av veiva.


* IMG_4707.JPG (53.27 KB, 640x480 - vist 338 ganger.)

* IMG_4708.JPG (34 KB, 640x480 - vist 353 ganger.)

* IMG_4711.JPG (47.59 KB, 640x480 - vist 299 ganger.)

* IMG_4712.JPG (50 KB, 640x480 - vist 319 ganger.)

* IMG_4714.JPG (48.15 KB, 640x480 - vist 289 ganger.)

* IMG_4703.JPG (63.58 KB, 640x480 - vist 355 ganger.)

* IMG_4717.JPG (54.1 KB, 640x480 - vist 335 ganger.)

* IMG_4718.JPG (37.82 KB, 640x480 - vist 321 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #475 på: januar 24, 2011, 17:00:03 pm »

.


* IMG_4719.JPG (53.73 KB, 640x480 - vist 330 ganger.)

* IMG_4705.JPG (66.33 KB, 640x480 - vist 319 ganger.)

* IMG_4722.JPG (47.07 KB, 640x480 - vist 327 ganger.)

* IMG_4720.JPG (39.88 KB, 640x480 - vist 319 ganger.)
Loggført

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #476 på: januar 24, 2011, 17:09:29 pm »

husk å dobbelsjekke at dowel pins`ene ikke er for lange slik at svinghjulet  får skikkelig anleggsflate. Det var det som saboterte forrige Boretreff for meg Glad
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #477 på: januar 25, 2011, 21:48:25 pm »

I dag var det Sylindrene sin tur. De er blitt dreid ned 17,2 mm. Og ved bruk av 1mm kobberpakning blir vendehøyden 1mm.


* IMG_5182.JPG (43.47 KB, 640x480 - vist 308 ganger.)

* IMG_5181.JPG (57.24 KB, 640x480 - vist 322 ganger.)

* IMG_5180.JPG (54.6 KB, 640x480 - vist 341 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #478 på: januar 25, 2011, 22:21:18 pm »

Veiv og kam er også kommet på plass.
For å få plass til 82mm slag har Geir måtte frest i toppen av blokka får å få klaring til rådene.

Den røde guffen som er brukt langs kanten er Loctite 518.

Og på bildet ser man litt av oljepumpa fra Rocky Jennings som har en liten o-ring rundt seg for å tette litt bedre.  Glad


* IMG_5128.JPG (65.91 KB, 640x480 - vist 344 ganger.)

* IMG_5129.JPG (66.4 KB, 640x480 - vist 323 ganger.)

* IMG_5130.JPG (67 KB, 640x480 - vist 343 ganger.)

* IMG_5131.JPG (64.45 KB, 640x480 - vist 352 ganger.)

* IMG_5132.JPG (66.29 KB, 640x480 - vist 350 ganger.)

* IMG_5133.JPG (56.4 KB, 640x480 - vist 338 ganger.)

* IMG_5134.JPG (51.97 KB, 640x480 - vist 303 ganger.)

* IMG_5135.JPG (46.36 KB, 360x480 - vist 369 ganger.)
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #479 på: januar 25, 2011, 22:25:28 pm »

Herlig at Geir er så godt i gang med motoren... Da blir det jo kjørbar bil om ikke lenge da :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!