Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #30 på: desember 21, 2009, 20:47:38 pm » |
|
Jule har kommet tidlig i år se jeg :-) herlig. Akkurat det der synet av lekre IDAs med sexy trakter kommer jeg til å savne.. men får smugtitte i motorrommet ditt av og til :-)
Denne bilen lukter det premiesanker av lang vei :-D (igjen)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #31 på: desember 21, 2009, 22:07:05 pm » |
|
Blir mye snacks her.......Virker jo litt tøft ut med 9 sylindret motor eller er det 18v motor......Hadde opptelling på støtstangrør.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #32 på: desember 21, 2009, 22:31:35 pm » |
|
Jo takk for det Trond:) Nå blir nok ikke motor rommet ditt så værst det heller da:) Vi får smuktitte litt hos hverandre når bilene står klar igjen. Går for en 9 sylindret:) Nei da. Fikk med en hel hau med rør i fra deg Kim. Så jeg heiv likesågodt alle sammen i syre badet. Så nå får du resten i retur, ferdig "oppshinet" 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #33 på: desember 21, 2009, 22:54:09 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #34 på: desember 21, 2009, 23:45:43 pm » |
|
Ja kanskje det hadde vært noe:) Da må jeg virkelig henge i...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #35 på: desember 21, 2009, 23:55:20 pm » |
|
Fikk også forstilling fra Mags i dag. Fikk borret, gjenget og satt i fett nipler. Fikk kappet fjærpakken og montert alt sammen. Og så ble alt demontert og gjort klar for lakk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #36 på: desember 22, 2009, 00:09:18 am » |
|
Fikk også satt i Låse pinner eller hva man kaller det i hengslene på bak luka. Først slår man ut pinnen som er der orginalt. Deretter måler du tykkelsen på den nye pinnen som skal inn. I mitt tilfelle var det rett under 7mm. Deretter er det bare å bore opp hullene litt større. Men som jeg fant ut nå så finner jeg ikke bilder av det ferdige resultatet.
Fikk også det nye tenningssystemet i posten her om dagen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #37 på: desember 23, 2009, 18:01:14 pm » |
|
Fikk ikke gjort allverden i dag. Litt småtteri. Begynte såvidt på understellet. Fikk plukket orginal stolene fra hverandre. Nå er det bare å vente på at stolene skal komme, slik at jeg kan få tilpasset stoler og understell. Giroverføringen trengte også litt stell.
Fant også frem Toppdekslene fra den første Oxyen. De ser i grunnen ikke så galne ut. Få det blåst og på med lakk så bør det være gode greier.
|
|
« Siste redigering: desember 23, 2009, 18:07:37 pm av Herbie »
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #38 på: desember 23, 2009, 18:20:13 pm » |
|
Et par bilder av litt motordeler 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #39 på: desember 29, 2009, 18:54:12 pm » |
|
Fikk detaljert litt på senter koppene til et sett med Fuchs som ligger på hylla. Ikke de beste bildene akkurat..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
AndyCandy
Medlem
  
Innlegg: 227
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #40 på: desember 29, 2009, 19:19:10 pm » |
|
Ser bra ut!
|
|
|
Loggført
|
1977 Bay 
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #41 på: desember 30, 2009, 02:16:44 am » |
|
Fører siden på bilen har en gang i tiden fått seg en god trøkk. Antakelig har de rygget med døren åpen og ting har vridd seg. På toppen av alt har de holdt på med litt jalla mekking, sveising og retting på dette her og ting så derfor ikke ut. På toppen av alt så var bunnen på Astolpen godt vekk rustet. Fikk en hel del ekspertise hjelp av en lokal Vw kar, som gjorde en UTROLIG bra jobb og fikk rettet og sveist i nytt stykke for meg i kveld. Masse jobb..
Fikk også tilpasset bilen med en ny brukt dør som fulgte med. Den trengte også en hel del massasje og kjærlighet før den smatt på plass:) En lærerik kveld har det absolutt vært.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
    
Innlegg: 634
Bosted: Vestfossen
|
 |
« Svar #42 på: desember 30, 2009, 11:12:37 am » |
|
Har så vidt begynt å pusle med et oxyprosjekt selv, har du noen spesifikasjoner på motorprosjektet ditt? Pål
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #43 på: desember 30, 2009, 11:38:51 am » |
|
Her er det jeg kommer på i farta.
2276
DPR 82mm veiv Mahle 94mm sylindersats 94mm Wiseco stempler 94mm adapter/ sylinderring fra Rocky jennings Løftere fra Kjell Aaen CB 5,5 H-beam råder med Chevy journal Clevite lager Pauter 1.4 vippetøy Ultrawedge topper 46*37 Match porta og korte Big beef innsug FK 89 kam Rettskårne kamdrev 26mm oljepumpe fra Rocky jennings Weber 51,5 IDA Procomp tenningssystem Equaliser pulley Svinghjul fra rocky jennings. 200mm Kennedy KEP stage 2 med Dakin disc
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #44 på: desember 30, 2009, 12:03:26 pm » |
|
Gleder meg til å følge tråden din Morten. Lykke til  Btw hvor skaffet du senter koppene til fuchs, etter et lite garasjebesøk hos meg selv så jeg at den ene min manglet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
    
Innlegg: 634
Bosted: Vestfossen
|
 |
« Svar #45 på: desember 30, 2009, 20:00:44 pm » |
|
Takk for info, blir mye av det samme i min motor også, har bestilt adapterringer fra Rocky Jennings. Går for type 1 topper, så det blir litt maskinering for å endre boltmønster. Har du gjort dette selv, eller kjøpt ferdig maskinert? Blir standard veiv, og 94 mm sylindre/stempel. Mest sannsynlig Megasquirt innsug og turbo. Her er det jeg kommer på i farta.
2276
DPR 82mm veiv Mahle 94mm sylindersats 94mm Wiseco stempler 94mm adapter/ sylinderring fra Rocky jennings Løftere fra Kjell Aaen CB 5,5 H-beam råder med Chevy journal Clevite lager Pauter 1.4 vippetøy Ultrawedge topper 46*37 Match porta og korte Big beef innsug FK 89 kam Rettskårne kamdrev 26mm oljepumpe fra Rocky jennings Weber 51,5 IDA Procomp tenningssystem Equaliser pulley Svinghjul fra rocky jennings. 200mm Kennedy KEP stage 2 med Dakin disc
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #46 på: desember 30, 2009, 20:22:00 pm » |
|
Maskinering av blokka har jeg ikke gjort selv. Du må lage en tråd om motoren din Ghia 62. Blir nok spennende med Turbo:) Vidar, de senterkoppene fulgte med felgene jeg kjøpte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #47 på: desember 30, 2009, 20:44:39 pm » |
|
Her er et par bilder fra gårds kveldens økt. Sveise delen kommer fra Hookeys panels. Veldig bra greier
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #48 på: desember 30, 2009, 20:48:37 pm » |
|
I dag var det å gjør ferdig Pause rommet/ baren:) Snart i mål. Her er litt bilder 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #49 på: desember 30, 2009, 21:20:01 pm » |
|
Gleder meg til å følge tråden din Morten. Lykke til  Btw hvor skaffet du senter koppene til fuchs, etter et lite garasjebesøk hos meg selv så jeg at den ene min manglet. Jøran har lignende (vdub2you.com), ellers har disse en haug varianter, dog dyre: http://www.eagleday.com/potiac.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #50 på: januar 05, 2010, 23:19:29 pm » |
|
Plukket opp en ide fra et annet forum. Syntes den var ganske kul. Har bygd til en hovedstrøms bryter inni Tunnelen  Ikke de beste bildene men. Gjennstår bare å få sveist igjen..
|
|
« Siste redigering: januar 05, 2010, 23:25:02 pm av Herbie »
|
Loggført
|
|
|
|
Joachim
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: lillehammer
|
 |
« Svar #51 på: januar 05, 2010, 23:33:52 pm » |
|
Tøft og ha den der:D
|
|
|
Loggført
|
Vovlo 940 turbo  1958 boble (Prosjekt lekebil) 1967 boble 1967 boble 1500 1968 Variant 1969 Buss 1974 " Porsche boble"
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #52 på: januar 05, 2010, 23:40:21 pm » |
|
Tøft og ha den der:D
Spesielt hvis du klarer å modde bryteren slik at du kan benytte det originale hvite rattet istedenfor det røde. En ting som også er verdt en liten tanke er at det noen ganger er kjekt med en bryter på utsiden. Det er sågar til og med et krav på enkelte biler  Keep on with the good work. Kjekt kafferom! Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #53 på: januar 06, 2010, 00:00:18 am » |
|
Jeg har moddet det til slik at jeg bruker hjulet til å vri strømmen på eller av. Når det er sveist sammen så ser det helt orginalt ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #54 på: januar 06, 2010, 00:03:00 am » |
|
Genialt :-D
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #55 på: januar 06, 2010, 07:50:47 am » |
|
MEEEGET bra Morten. Sparer evt problemer med utladning av batteriet og en jeg kjenner hadde en starter som fikk kortslutning og plutselig begynte gå. Bilen stod mot en vegg og stanget til starteren tok fyr. Heldigvis brant ikke bilen opp.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #56 på: januar 06, 2010, 13:52:07 pm » |
|
Nå har jeg vært å fått hentet Farge prøver på Texasbrown, Medium brown og chestnut brown. R-M klarte å lage disse uten problem. Men så var det å klare å bestemme seg for hva man skal gå for. Foreløpig ser det ut som det står mellom medium og chestnut. Hmm. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #57 på: januar 06, 2010, 15:46:47 pm » |
|
Denne fargen er jo også fin. Noen som vet hva denne heter, eller har flere bilder av denne fargen?
|
|
« Siste redigering: januar 06, 2010, 15:56:18 pm av Herbie »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #58 på: januar 06, 2010, 18:40:03 pm » |
|
Denne fargen er jo også fin. Noen som vet hva denne heter, eller har flere bilder av denne fargen?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,18891.0.html Kanskje det er ein av dei nevnte i tråden her? Den bryterpatenten i varmekranen var jo berre lekker!! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
|