Herbie
Supermedlem

::DKL::
|
 |
« Svar #90 på: januar 20, 2010, 10:20:16 am » |
|
I går fikk jeg lagt en liten slag plan sammen med lakkereren om hvordan jeg ville ting skulle se ut og litt sånn. Pris og tid er nå i boks:)
Men sitter og leter etter litt eksos. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i grenrør i denne utførelsen med stor Flens?? Er da på jakt etter 1 3/4" ceramic coated.
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #91 på: januar 20, 2010, 10:36:07 am » |
|
Hva ble konklusjonen på farge da?
SCAT og CB har slike headere (vwparts)
|
|
« Siste redigering: januar 20, 2010, 10:41:35 am av Trond Dahl »
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #92 på: januar 20, 2010, 10:59:44 am » |
|
Fargen er jeg jo litt i tvil om enda  Takk for svar Trond. Skal få sjekket opp litt mer hos dem angående eksos
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #94 på: januar 20, 2010, 13:21:55 pm » |
|
Stemmer det. Om noen skulle ha behov for å finne en formel på farge koder så kanskje dette kan være til hjelp. Søk på Rm paint online.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #95 på: januar 20, 2010, 13:58:20 pm » |
|
Å sette storflens på den der er jo en win-win situasjon... headeren blir litt kortere og eksosen får mindre utlagt-tarm look...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #96 på: januar 21, 2010, 19:46:36 pm » |
|
Litt små dill har blitt gjort. Har fått fjernet holder til Gummi list rundt motor lokk og panser. Utrolig mye rust og dritt som gjemte seg under der. Teppe list inni bilen er også vekk. Har også vært montert Museører på denne bilen en gang i tiden. Fikk sveist igjen hullene etter de. Holderen til jekken fikk jeg også fjernet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem

|
« Svar #97 på: januar 21, 2010, 19:52:59 pm » |
|
Kjempe ståpåvilje her Morten , litt av et comeback . Skjønner ikke helt hva som var galt med den fargen du hadde før !!! (mørkest mulig bruuun om du må skifte !!!) Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #98 på: januar 21, 2010, 19:56:10 pm » |
|
Fikk også kjøpt meg noen T-bars av Ola. Planen var å polere dem. Fant fort ut at dette gadd jeg ikke bruke tid på. Det ble som det ble. De ser bedre ut på bildet enn hva de egentlig er. Er glad det ikke kommer så mye mer krom å dill på bilen. Resto be gone  Fikk også PIMPET opp gasserne en hel del  Måtte bare.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #99 på: januar 21, 2010, 19:58:35 pm » |
|
Takk for det Sonic. Jeg liker veldig godt den gamle blå fargen jeg hadde,men jeg vil gå for noe nytt denne gangen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem

|
 |
« Svar #100 på: januar 21, 2010, 20:05:08 pm » |
|
Bra at du fjerna festeskinnene til listene. Jeg ble like overasket da jeg fjerna mine. Jeg kommer nok til å kjøre med brasil lister på panser/motorlokk da min bil ikke er original, men på din bil bør du kanskje vurdere å punktsveise på nye skinner.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #101 på: januar 26, 2010, 00:35:10 am » |
|
Går for tiden bare å vimser og får ikke gjort en fornuftig ting. Deler som tar år og dag før dem kommer og diverse andre ting som drar ut. Leide inn noe stort sandblåseutstyr for å virkelig få gang på det for en stund si. Men det likte ikke den store kompressoren, av en eller annen merkelig grunn.Så jeg Ga helt opp å blåse denne selv. kom i kontakt med en fyr som hadde begynt for seg selv med diverse sandblåsing og sånt. Han ville mer enn gjerne ta bilen min. Det var en tid han var veldig på hogget etter å ta den, men det ble liksom ikke noe av det. Har prøvd å kontakte han de siste dagene/ukene uten hell. Kom plutselig på at sandblåse utstyret fortsatt sto i hallen. Ehh, som det også er døgn leie på:) Så det beste var å få hjem et Helsikkens stort agregat:) Å det gjorde jammen susen. Visst alt går etter planen så skal ALT være ferdig blåst, pusset og grunnet med epoxy før helga. Kom seint i gang i kveld og måtte gi meg tidlig så ikke naboene skulle bli galne på alt bråket. Skal få lagt ut bilder så fort jeg får tid og anledning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #102 på: januar 26, 2010, 00:39:55 am » |
|
 Sjef...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #103 på: januar 26, 2010, 09:52:03 am » |
|
Planen var å polere dem. Fant fort ut at dette gadd jeg ikke bruke tid på. Det ble som det ble. YES! Man lærer så lenge man lever.  Kongetråd Herbie!! Jeg ble såpass inspirert av din alternative løsning med hovedstrømbryteren at jeg bestemte meg for å leke litt med min eksterne bryter. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #104 på: januar 26, 2010, 15:11:12 pm » |
|
Er i tvil på hva slags ratt jeg skal gå for. Må nok være litt gammeldags og ikke for nymoderne. Helst mindre enn det orginale. Noen som har noen gode forslag.?? Bør helst være i svart.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #105 på: januar 26, 2010, 15:25:46 pm » |
|
Er i tvil på hva slags ratt jeg skal gå for. Må nok være litt gammeldags og ikke for nymoderne. Helst mindre enn det orginale. Noen som har noen gode forslag.?? Bør helst være i svart.
TomR har sikkert noen hyllemeter med Formuling France ratt du kan få rimelig.. 
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #106 på: januar 26, 2010, 15:27:10 pm » |
|
Å kopiere en annen sine ideer er et kompliment. Ta derfor en titt på Savanna67 sitt ratt i denne tråden; http://www.vwnorge.no/index.php/topic,14645.0.html og et fint tidsfordriv mens du venter på deler i posten. Nardi ring parret med VW senter. Litt byggskum og mange lag med epoxy. Mvh BB
|
|
« Siste redigering: januar 26, 2010, 15:30:22 pm av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #107 på: januar 26, 2010, 15:58:35 pm » |
|
Har faktisk et formuling ratt liggende. Men tror nok ikke det vil passe så veldig godt inn. Det var tøft det rattet til Savanne67. Jeg får myse litt rundt og se om det dukker opp noe som faller i smak.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #108 på: januar 26, 2010, 16:11:02 pm » |
|
Hva med standardratt med en slik "tykk" ring og kroma eiker og senter? Eller bare gjøre som jeg gjorde. Kjøpte ratt fra en Volvo felt og bygget om senteret til boble splines. Det blir ikke mindre enn et orginalratt, men ringen er litt tykkere og man får bedre grep på kjøpet  Har ennå ikke sett noen slike ratt i norge med krom eiker og senter, så da har du også muligheten til å bli litt "alene".
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #109 på: januar 26, 2010, 16:21:48 pm » |
|
Hva med standardratt med en slik "tykk" ring og kroma eiker og senter?
Tenker du på et sånn Banjo ratt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #111 på: januar 26, 2010, 17:17:14 pm » |
|
http://www.lecarra.com/Er en del der å vurdere... personlig er jeg svak for mark 4... men her er vi alle forskjellig....
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #112 på: januar 26, 2010, 17:21:02 pm » |
|
Jeg har dette Lecarra liggende hvis du er interessert. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #113 på: januar 26, 2010, 18:18:11 pm » |
|
http://www.lecarra.com/Er en del der å vurdere... personlig er jeg svak for mark 4... men her er vi alle forskjellig.... Ja her var det jo litt å velge i. hmm. Får sette meg i tenkeboksen en stund
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #114 på: januar 26, 2010, 21:25:10 pm » |
|
Nope. Standard som i standard modell (spare utgave av de tidligste boblene)Et slikt...... Riktig nok en "kopi" men laget av petri som også laget rattene for vw.  For all del IKKE klussn til bilen med et banjoratt!
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Dalland
Supermedlem

|
 |
« Svar #115 på: januar 26, 2010, 23:53:59 pm » |
|
Likte veldig godt Trond sitt ratt! Oppdaget plutselig en galning, ivrig som få og rompa i været som stod å blåste ei boble så sandrøyken fløy! Fikk tatt ett snik bilde av denne artige personen.   Spesielle personen klarer nok å gjenkjenne personen etter baken 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #116 på: januar 27, 2010, 00:25:18 am » |
|
Er det en snik fotograf som har vært ute på ferde:)Da var alt sandblåst. En nabo høyt oppe i en boligblokk begynte å hive malingspann mot porten. Så det var nok på tide at jeg ble ferdig  Så nå er det å jobbe videre med de få hullene som kom frem under blåsing, for så å sprøyte på litt epoxy.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ørjan Evensen
Medlem

|
 |
« Svar #117 på: januar 27, 2010, 00:55:56 am » |
|
Huska du å sjekka ud malingsspannå så kom dalende fra oven?  Kan jo vera at det va ein elskverdige nabo som ville donera litt epoksy-grunning, men ikkje gadd å ta heisen ner? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #118 på: januar 28, 2010, 01:07:03 am » |
|
Det var dårlig med Epoxy som dalte ned fra oven Ørjan.  Og heldigvis var det ingen flyvende objekter som kom mot meg i kveld  Ellers så ble det gjort litt småtteri i kveld og. Har fått pusset ned litt av små delene etter blåsing. Har sikkert ørten timer forann meg, bare på å få blåst ut sanden fra bilen også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem

|
 |
« Svar #119 på: januar 28, 2010, 13:48:14 pm » |
|
Har sett litt på dempere til bilen. Fant noen jeg ville ha, Men de hadde kun fram dempere for balljoint forstilling. Disse har jeg sett på. http://lowbugget.com/9010shocks.htmlNoen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt noe lignende eller bedre til en overkommelig pris.?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|