Thor E
Nybegynner

Innlegg: 26
Bosted: Hvittingfoss
|
 |
« på: januar 20, 2010, 20:29:01 pm » |
|
Hallo. Har satt inn en motor med doble gassere , men vandringen på gasspedalen er ikke lang nok, til at jeg for gitt full gass på de ny gassrene.Hvordan løser jeg dette problem. Har jeg gjort feil ved montering av gassere og stag?  ?  Thor E
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #1 på: januar 20, 2010, 22:11:29 pm » |
|
du kan prøve å stramme wiren mere.hvilke gassere og stag er det du har?Bilde?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thor E
Nybegynner

Innlegg: 26
Bosted: Hvittingfoss
|
 |
« Svar #2 på: januar 20, 2010, 22:29:29 pm » |
|
Det er empi 40mm med stag som høre til. Har stramet wiren så mye som mulig.For gasshendelen på gasserene skal vel være helt ned, for å full åpning. Sånn det er nå kommer hendelene bare halveis på veien ned.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #3 på: januar 20, 2010, 22:47:09 pm » |
|
Prøv å ta et bilde av gasserstaget og "armen"
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|
vwhotrod
Seniormedlem
   
Innlegg: 256
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #5 på: januar 20, 2010, 23:58:50 pm » |
|
Du har ikke satt på festet til gasswire feil på staget? Jeg hadde samme problem, men da flyttet jeg festet til wiren slik at det pekte mer "bakover" slik at det ble lengre "utslag" og full åpning på gasserne (uten at det ble stående i spenn ved full gass vel og merke)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #6 på: januar 21, 2010, 00:12:32 am » |
|
Du har ikke satt på festet til gasswire feil på staget? Jeg hadde samme problem, men da flyttet jeg festet til wiren slik at det pekte mer "bakover" slik at det ble lengre "utslag" og full åpning på gasserne (uten at det ble stående i spenn ved full gass vel og merke)
Tenkte på det samme...Eller at lengden på begge "lenkearmene" på hver forgasser bør endres/justeres?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #7 på: januar 21, 2010, 10:21:44 am » |
|
er det ikke et vanlig problem på noen slike kit at det dråpeformede beslaget som man fester link armene i som står på gasseren er for lange? mener å ha hatt det problemet selv før
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thor E
Nybegynner

Innlegg: 26
Bosted: Hvittingfoss
|
 |
« Svar #8 på: januar 24, 2010, 21:11:20 pm » |
|
Takk for svar/hjelp. Har funnet feilen tror jeg.  Thor E
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #9 på: januar 24, 2010, 21:26:09 pm » |
|
En løsning er jo å feste gasswiren lenger oppe på den armen den skal festes i. CSP staget mitt har to forskjellige hull mener jeg, men du må kanskje borre egne på det settet det er linket til?
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: januar 25, 2010, 18:18:46 pm » |
|
Går vel å endre utvekslingen ved å legge gasswire nærmere dreiepunktet...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Thor E
Nybegynner

Innlegg: 26
Bosted: Hvittingfoss
|
 |
« Svar #11 på: januar 28, 2010, 19:53:32 pm » |
|
Problemet er løst, en lengere gasswire og litt justering på staga så var det i boks. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|