Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #210 på: januar 19, 2009, 14:47:19 pm » |
|
Du kan jo bruka denne metoden 'og: Muligens litt riskabelt...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #211 på: januar 19, 2009, 19:42:52 pm » |
|
he he... voldsomt som han der dreiv a gitt... hvis jeg krymper med gass, begynner jeg fra ytterkant på bulken, aldri i midten, setter ikke større varmepunkt enn ca store som en 10øring, tar og legger mothold på baksia, og slår den oppvarma plate" tuppen" så det blir plant, før jeg bråkjøler med fille med vann.. det krymper mye.. 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #212 på: januar 21, 2009, 15:34:11 pm » |
|
Har jobbet litt med alle teknikkene jeg har blitt tipset om, og det nærmer seg rett.
Døra liner ikke helt i bunn, men den er like mye for høy i topp som den er for (edit:!)KORT i bunn. det går seg til med justering av døra mao.
|
1957 Type 2
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #213 på: januar 21, 2009, 22:40:16 pm » |
|
Synst det ser bra ut eg! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #214 på: februar 12, 2009, 14:39:12 pm » |
|
Har fått inn en dobbelport 1600 i kjerra nå Her er litt bilder fra testkjøring idag, tatt med mobilkamera dessverre.
|
|
« Siste redigering: mai 13, 2009, 21:11:30 pm av Gaston »
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Seven
Supermedlem
    
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund
|
 |
« Svar #215 på: februar 12, 2009, 15:44:47 pm » |
|
 Knallbilder - knallbil !! ...de minner meg igjen på hvor høy splitt'n fremstår når man tar av bakfangerene..  . Bilen blir visuelt lavere med fangere 
|
|
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #216 på: februar 12, 2009, 23:26:08 pm » |
|
Høy og fin! 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Even
Medlem
  
Innlegg: 196
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #217 på: februar 13, 2009, 00:17:13 am » |
|
Ser jævlig stilig ut. Du er nesten nødt til å kjøre den hit en vakker dag!
|
|
|
Loggført
|
T1 1966 Seablau - På veien T1 1966 Seablau - Bodil SOLGT
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #218 på: februar 26, 2009, 21:15:02 pm » |
|
Herregud, her skjer det lite...
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #219 på: februar 26, 2009, 21:19:01 pm » |
|
Herregud. Det blir dugnad på søndag. Det skulle du aldri sagt!
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #220 på: mars 11, 2009, 16:04:53 pm » |
|
Lite tid til mekking om dagen, men ble en liten tur i det fine vårværet idag 
|
|
« Siste redigering: mai 13, 2009, 21:10:59 pm av Gaston »
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #221 på: mars 18, 2009, 17:49:29 pm » |
|
Kledd MDF plater med "skinn" sammen med fruen idag. Blir dritbra - nå er det bare å få lakkert alt grått baki der før vi begynner å bygge.
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #222 på: mars 18, 2009, 18:10:33 pm » |
|
Jäkla Nice! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #223 på: mars 18, 2009, 21:04:48 pm » |
|
Enig med Tistlo. Og forresten, panelene ser ok ut de også.  Sorry, kunne ikke dy meg... Seriøst, blir spennende å følge camper-prosjektet ditt. Kan du si litt mer om hva planen er? Hvordan skal du ha den inni - bord, seter, går du for r'n'r-seng osv?
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #224 på: mars 18, 2009, 22:28:29 pm » |
|
Kommer litt mer om det senere når jeg har bestemt meg, men er veldig fan av tidlige westybusser ala denne  
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #225 på: mars 18, 2009, 22:39:13 pm » |
|
Kommer ikke til å følge noen oppskrift. Stjeler litt her og litt der
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #226 på: mars 19, 2009, 10:30:20 am » |
|
Kommer ikke til å følge noen oppskrift. Stjeler litt her og litt der
Så denne i siste Ultra VW,  og den har en innredning av klasse, med mange fornuftige detaljer/ planløsninger, men det er vel alle innredningene signert Simon Weitz... Sikkert ikke det dummeste å låne litt av hans ideer/ løsninger vil jeg tru...  Blir forresten en konge T2 splitt av denne her, imponert over utviklingen i prosjektet og ferdigheter/pågangsmot fra den spede begynnelsen her...  RESPEKT!!
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #227 på: mars 19, 2009, 16:31:15 pm » |
|
Takk for det  Jeg har ikke sett så mye annet av det han fyren har laga, men er enig at det var mye smarte løsninger i den bussen der. Ønsker å kunne ha med mye ting på tur uten at det blir rot overalt. Litt som skal ordnes fremover: Fortelt – skal forsøke å lage noe selv. 16" Barndoorfelger for høyere toppfart og buss. Male/olje (vet ikke helt) hele undersida av bussen så jeg ikke trenger å være så redd for vann. Som sagt lakkere innvendig bak før interiørbygget starter. Også må jeg få orden på forgasserproblemene, samt skifte clutch (kjedelig arbeid). 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #228 på: mars 19, 2009, 23:54:40 pm » |
|
Vil pusse og lakke alt i campingdelen før jeg bygger interiør. Her er litt bilder av påbegynt nedsliping i kveld - dette tar grusomt lang tid. Hva for verktøy er egentlig mest effektivt? Negerkusa er fin, men blir spist opp med en gang og man kommer ikke skikkelig til i krokene.
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #229 på: mars 20, 2009, 00:30:50 am » |
|
Eg har god erfaring med roterande stålbørste frå biltema, nesten samme type som dei to raude du har der, berre att den er heilt flat. Den er ivertfall i eit sånt sett med 5 forskjellige børster... Men er det ein biltema vinkelslipar du har der? Kor mykje watt er det på den? Vist det ikkje er nok futt i den så vil jo ting gå ganske seigt.. eg bruker ein hitachi vinkelslipar med ein god del futt i, og då går det ivertfall unna med den stålbørsten! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #230 på: mars 20, 2009, 00:32:46 am » |
|
Ja, kanskje det har noe å si? Gikk jo ganske treigt når vi holdt på...
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #231 på: mars 20, 2009, 00:33:54 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #232 på: mars 20, 2009, 00:46:21 am » |
|
Skikkelig gammel vinkelsliper fra Biltema, sterk nok i massevis! Brukte "aksialbørstene" du ser på bildene i krokene, går nesten greit, kommer ikke helt nedi sprekken. Leser av og til at dette er et fy-verktøy fordi det kapsler inn rusta i stedet for å åpne porene – ikke vet jeg. Punktblåser ble bare ørkenrør. 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #233 på: mars 20, 2009, 15:37:09 pm » |
|
Ja det dekker rustporene... eg brukte flapdisk etterpå pussinga og slipte opp igjen rustporene, så owatrol 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #234 på: mars 21, 2009, 00:56:04 am » |
|
Litt grunning
|
1957 Type 2
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #235 på: mars 21, 2009, 01:08:41 am » |
|
Digger tråden din Emil, gleder meg til å se resultatet. Igår klagde du over at å slipe ned og lakke tok så lang tid, men nå - ett døgn etter - ser det ut som du har kommet langt. Har du lært noen triks som vi amatører kan dra nytte av? 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #236 på: mars 21, 2009, 01:28:55 am » |
|
Ikke annet enn at man må ta noen snarveier innimellom  Har fått god pussehjelp av broren min. Vi liker best negerkuse på vinkelsliperen, selv om det fort blir dyrt. Hadde lyst til å ta veggene også baki der, men det blir for mye jobb for denne gang. Godt å høre at noen liker tråden 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #237 på: mars 21, 2009, 01:31:25 am » |
|
Har forresten brukt wurth rustmelk før jeg la på 2k epoxygrunning (hvis noen lurte).
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Seven
Supermedlem
    
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund
|
 |
« Svar #238 på: mars 21, 2009, 12:01:13 pm » |
|
Tøft! Ser ut som du har en veldig bra utgangspunkt: fin bil, engasjert kjerring, engasjerte kompiser, garasje, kunnskap og ideer. Kult Spennende å følge med på. Har du et godt tips på å borre opp skrue-hull ? Er det slike kone borr som brukes/anbefales... http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/askville/7717626_9931973_mywrite/step_drill.jpg ? ....og da kanskje etter at man har boret et lite hull ?
|
|
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #239 på: mars 21, 2009, 21:27:22 pm » |
|
Jeg har ikke peiling på hva som er best for å borre hull til skruer. Hva med selvborrende karosseriskruer? Du har jo en kjempebuss sjæl! Hva med en prosjekttråd fra deg? Blir det camper? Samme gjelder deg EspenX.
Idag har jeg helt tynner i øyet mens jeg holdt på med bussen. Anbefales.
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
|