Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #90 på: april 16, 2008, 17:51:56 pm » |
|
Det er godt å høre! Den typen overlapp du ser er litt diverse steder :-/. Tenkte du på hjørnet bakerst eller de på langsidene? 1mm kappeskive - får jeg det til vinkelsliperen, eller blir det til et dremelaktig verktøy?
De får du til vanlig vinkelkutter ja... det eneste kjipe med dem er at du blir "avhenging". Med disse tynne kutter du gjennom som smør, pluss at plata blir ikke så varm... og det er jo bare fint. Mine kjøper jeg på et sjappe som er med i Tools kjeden, så jeg regner med at det er der de kommer fra. Jeg er personlig i mot all type overlapp om ikke VW har gjort det før meg. Men jeg tenkte først og fremst på de på langsidene. Når det gjelder de bakre hjørnene så kapper jeg akkurat i hyllekant overlappen, slik at man slipper å pusse sveisen innvendig. Snart ferdig med det gøye nå... nå er det bare kjipe ting igjen... lakk og slikt 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #91 på: april 16, 2008, 19:14:20 pm » |
|
Biltema har også 1mm skiver. de er digg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #92 på: mai 02, 2008, 19:21:10 pm » |
|
Endelig hjemme igjen! Da har jeg gått til anskaffelse av tynnere kutteskiver, 1mm for rustfritt stål på biltema. Om jeg skal fikse overlappen, så får det bli litt senere - håper jo på å få kjørt litt i sommer også.
Sprøyta Owatrol og Würth tynnstoff inn i kanalen før jeg begynte på innsveising av gulv på høyre sida.
|
|
« Siste redigering: mai 03, 2008, 01:14:59 am av Gaston »
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #93 på: mai 02, 2008, 20:43:33 pm » |
|
Nå er det slutt på ferien 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #94 på: mai 04, 2008, 23:29:35 pm » |
|
Sveisa masse på gulvet i dag! Og grubler på litt småtterier i forbindelse med å sette inn den nye motoren. Trenger nok litt hjelp etterhvert på dette punktet. . Uansett må jeg først få inn tanken, ny gasswire og owatrolere hele motorrommet 
|
|
« Siste redigering: mai 04, 2008, 23:32:36 pm av Gaston »
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #95 på: mai 04, 2008, 23:42:25 pm » |
|
Her må jeg prøve å lage en passende bit. 
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #96 på: mai 05, 2008, 18:02:01 pm » |
|
Lappet ferdig og slipt litt.
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #97 på: mai 09, 2008, 22:52:53 pm » |
|
Litt lite å ta bilder av om dagen. Har skiftet startmotor og frest ut i girkassa så den nye motoren får plass. Men motoren må nok ut igjen for å få satt inn tanken og owatrolert motorrommet. . Hadde håp om å få start på nymotoren i dag, men batteriet mistet futten med en gang. Var iallefall gnist på stiften når jeg dreide den. Mangler regulator på motoren. Neste problem er å få inn den nye gasswira. Den butter mot noe når den er kommet 3/4 gjennom røret.  Har vurdert å stripse et midlertidig rør langs med det originale bare for å få kjørt litt i oppkjørselen. hehe Luftfilteret er av fordi det ikke får plass under taket 
|
|
« Siste redigering: mai 09, 2008, 23:46:26 pm av Gaston »
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #98 på: mai 09, 2008, 22:59:43 pm » |
|
Her går det unna 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #99 på: mai 10, 2008, 09:35:30 am » |
|
Du må sette på det originale luftfilteret som hører til bilen (går ut og ned på venstre side) 
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #100 på: mai 10, 2008, 10:08:33 am » |
|
Du må sette på det originale luftfilteret som hører til bilen (går ut og ned på venstre side)  Tenkte på det, men hva gjør jeg lufteslangen fra der jeg fyller olje?
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #101 på: mai 10, 2008, 14:16:22 pm » |
|
På min 64 modell sitter luftfilteret på høyre side av motoren. Usikker på om dette er originalt eller om det er flyttet dit pga. uoriginal motor. Uansett ikke noe problem, og da blir slangen fra påfyllinga til filteret bare noen få centimeter.
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #102 på: mai 10, 2008, 18:02:07 pm » |
|
Luftfilteret kom på høyre side på 64 modellen. På tidlig 60 talls t.o.m. 63 mod var det tilkobling for lufteslange på luftfilteret, men slangen blir veldig lang siden den må over til venstre side av motoren og inn på luftfilteret. Jeg kjører uten slange på flere av bilene mine.
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #103 på: mai 10, 2008, 23:05:23 pm » |
|
Luftfilteret kom på høyre side på 64 modellen. På tidlig 60 talls t.o.m. 63 mod var det tilkobling for lufteslange på luftfilteret, men slangen blir veldig lang siden den må over til venstre side av motoren og inn på luftfilteret. Jeg kjører uten slange på flere av bilene mine.
Da gutser jeg på å kjøre uten slange på olja jeg også. Har fått motoren til å smelle litt i dag, men vil ikke gå helt for egen maskin enda  En annen ting jeg har glemt å nevne er at jeg fankern meg ikke fikk motoren inn med varmeboksene montert - så jeg skrudde dem av og bestilte noe greier fra unneberg som skulle erstatte dem. . Vet ikke helt hva jeg har bestilt, blir spennende å se  Lurer dog på om jeg kan få på originalboksene igjen hvis jeg monterer mens motor står i bilen. hmm
|
|
« Siste redigering: mai 10, 2008, 23:08:35 pm av Gaston »
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #104 på: mai 13, 2008, 14:48:06 pm » |
|
Åssen går det Emil,,fått snurr på greiene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #105 på: mai 13, 2008, 14:50:02 pm » |
|
Litt farge på tanken. Så snart owatrolen i motorrommet er tørr, skal den inn  Etter mye jokking fikk jeg gasswaiern gjennom røret til slutt. Åssen går det Emil,,fått snurr på greiene?
Snurrer ikke helt enda. Tror det er noe kluss med forgasseren, den lekker i akslingen til mekanismen som gassvaiern er festa i når jeg stomper litt bensin rett oppi. Det kan da ikke være bra. Jeg trenger rett og slett litt hjelp med motoren - noen som melder seg? 
|
|
« Siste redigering: mai 13, 2008, 15:00:04 pm av Gaston »
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #106 på: mai 13, 2008, 16:53:25 pm » |
|
Tanken såg i vertfall fin ut 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #107 på: mai 14, 2008, 21:31:16 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #110 på: mai 14, 2008, 22:38:09 pm » |
|
HAR KJØRT NED OPPKJØRSEL OG RYGGA OPP! ! Fy fader det er er FETT
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #111 på: mai 14, 2008, 22:52:17 pm » |
|
Nå er det bare å kaste seg over bremser, kjøpe nye dekk og beskytte det som er av bart metall! Kjøpte meg dobbelkoningsverktøy på biltema for å lage egne bremserør i dag, noen som har synspunkter på det? Er det forsvarlig å lage dem sjæl? jeg er STOKA! ! 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
bug62
Medlem
  
Innlegg: 129
Bosted:
|
 |
« Svar #112 på: mai 14, 2008, 23:04:01 pm » |
|
så lenge du er obs på å få samme koning på røret som nipplene er så burde ikke det være noe problem. jeg er så driitmisunnelig på den bilen der! den er skamfet! håper du ikke har noen planer om utvendig lakkering?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #113 på: mai 14, 2008, 23:24:34 pm » |
|
jeg har vel egentlig hatt planer om lakkering frem til idag, og jeg skammer meg over skaden jeg har gjort på lakken som var. men skal prøve å redde det som er. Hvertfall dagens tanker, etter å ha sett den parkert utendørs!
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
bug62
Medlem
  
Innlegg: 129
Bosted:
|
 |
« Svar #114 på: mai 14, 2008, 23:40:33 pm » |
|
skjønner, du har ikke ett helt bilde av bilen i den tilstanden den er nå? kudos for kjapp restaurering 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #115 på: mai 15, 2008, 00:43:37 am » |
|
du skal få bilde i morgen, er ikke hjemme nå. Jeg har nok ødelagt en del dessverre., men tenker kanskje jeg kan matche matthet og farge der hvor jeg har vært på besøk...
Og når det gjelder kjapp restaurering er det mye som gjenstår. huff.
Men uansett. Dette er en stor dag for meg! Har kjørt et par hundre meter opp og ned i gata utenfor. Fikk litt trøbbel med motor halvveis, men fikk den i gang med startgass. Hehe. Synes bilen virker overraskende sprek på 2. gir!
aller første tur ut av garasjen ble filmet, skal se om jeg får det opp i morgen. Takk for i dag!
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #116 på: mai 15, 2008, 09:29:55 am » |
|
Ikke mye som slår den følelsen... Lønn for strevet =)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #117 på: mai 15, 2008, 09:33:34 am » |
|
tenkt noe på senking eller forblir den org. høyde..?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #118 på: mai 15, 2008, 18:39:04 pm » |
|
Ikke senking nei. Det blir for dumt. . . 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
tovwair
Supermedlem
    
Innlegg: 713
Bosted: Sander
|
 |
« Svar #119 på: mai 15, 2008, 18:43:23 pm » |
|
Ikke senking nei. Det blir for dumt. . .  Hm...Er senking dumt...? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|