RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #90 på: oktober 07, 2010, 19:41:23 pm » |
|
Tja... tror det er vanligst med motsatt vei, men jeg skal ikke påstå noe som helst. Bruker du oppslagsverk når du jobber? Jeg er hjelpeløs uten
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #91 på: oktober 07, 2010, 19:59:10 pm » |
|
f**n!! var helt sikker på at jeg tok den av den veien.. sånn skjer når man skal gjøre alt på en gang  får vel snu den da!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #92 på: oktober 07, 2010, 20:01:16 pm » |
|
Tja... tror det er vanligst med motsatt vei, men jeg skal ikke påstå noe som helst. Bruker du oppslagsverk når du jobber? Jeg er hjelpeløs uten vent litt.. i komentarfeltet under denne filmen, står det at oilslingeren er satt på feil vei :S hva er riktig?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #93 på: oktober 07, 2010, 20:04:26 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #94 på: oktober 07, 2010, 20:08:04 pm » |
|
nå må jeg begynne å gjøre en ting av gangen! splitte og sammensette igjen da 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #95 på: oktober 07, 2010, 20:34:51 pm » |
|
Det er nok ikke så reint få som har gjort dette trikset  Rart egentlig at ikke denne er merket eller laget sånn at den bare passer en vei. Hadde det forresten litt for travelt sist jeg skulle få sammen en blokk - SKULLE ha den sammen før jeg skulle på jobb, og stuket selvfølgelig et rammelager fordi styrepinnen ikke satt riktig. Er jo sånt vi lærer av, neste gang blir det å ha en romslig tidsramme i etterkant.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #96 på: oktober 07, 2010, 20:48:35 pm » |
|
hvis jeg ikke har misforstått tmbryhn så skal den være slik: [ Vedlegg ] hvis ikke må den tas opp  Da har du missforstått.... Jeg sa at konen skal peke med fartsretning, altså inn mot svinghjulet og resten av bilen... Synd, men det er sånn som skjer... Disse tabbene er du ikke alene om, hvis det kan være en trøst i det. Jeg har da puttet motor i bil og hatt oppstart for så og finne ut at alt måtte ut igjen og splittes. Jeg tør å påstå at en vokser med slike sure erfaringer... 
|
|
« Siste redigering: oktober 07, 2010, 20:54:26 pm av tmbryhn »
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #97 på: oktober 07, 2010, 21:46:56 pm » |
|
bilde av hvordan kjemisk metall fixingen fungerte 
 P03-03-80_10.45[01].jpg (236.65 KB. 1024x768 - vist 448 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #98 på: oktober 07, 2010, 21:56:11 pm » |
|
Tok ikke lange tiden før motoren var sammen igjen  (hjelper å trene  ) Dagens siste økt startet slik 
 P03-03-80_10.46.jpg (128.32 KB. 576x768 - vist 374 ganger.) Fjerne alle muttere 
 P03-03-80_10.56.jpg (110.59 KB. 576x768 - vist 322 ganger.) pinnebolter borte vekk 
 P03-03-80_11.05.jpg (213.81 KB. 1024x768 - vist 336 ganger.) hjemmelagd (ikea bordbein) "holder"
 P03-03-80_11.06.jpg (192.77 KB. 1024x768 - vist 391 ganger.)
 P03-03-80_11.06[01].jpg (206.84 KB. 1024x768 - vist 334 ganger.) Oljekaster RIKTIG vei 
 P03-03-80_11.18.jpg (172.15 KB. 1024x768 - vist 345 ganger.) pelte av gammel Gasgacinch pakning (genialt lett) og smørte på rikelig med nytt deretter sammensetning
 P03-03-80_11.37.jpg (122.44 KB. 576x768 - vist 347 ganger.) Fikk også dobbeltsjekket at oljepumpen ikke tar i kamboltene! Håper det var siste gang med denne motoren!!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #99 på: oktober 07, 2010, 22:01:27 pm » |
|
Håper det var siste gang med denne motoren!!
Amen! Bra du får det til! Det var raskt gjort må jeg si. Nostalgisk med lav fordeler by the way  Så bra ut måten jee hadde planet flaten som går sammen med bunnen av sylinderforingene. Dette tror jeg blir bra! Da ligger vi ca. likt an med motorene våre. Jeg tenker meg å begynne å måle vendehøyde til helgen. Hvis du kjeder deg og vil ha litt hjelp til dette, kan vi ta begge motorene i samma slengen.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #100 på: oktober 07, 2010, 22:05:57 pm » |
|
sliter litt med å få sylindere og stempler på plass, pluss at jeg utsetter og utsetter skolearbeid.. 1915 er morsommere!! må få unna litt annet i nærmeste fremtid, og så har jeg jo hele vinteren! 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #101 på: oktober 07, 2010, 22:13:39 pm » |
|
Imponerende tempo! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #102 på: oktober 09, 2010, 18:06:49 pm » |
|
Nå er jeg igjen inne i ett lite dilemma. hva slgs komp bør jeg kjøre, vil ha en fin linje mellom prestasjon og holdbarhet  web109 kam, webs egne single HD ventilfjærer, std. ventil strl, men med god porting. hadde forespeilet meg rund 9,5 til 1, men kan jeg øke til 10 eller 10,5 uten at holdbarheten går ned fryktelig? kan godt kjøre på 98 eller 99 oktan, hvis noen lurte!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #103 på: oktober 10, 2010, 00:14:08 am » |
|
tro aldri at du er ferdig!! gikk på en ny smekk idag, da jeg skulle sette på sylindere og stempler. har 2mm vendehøyde uten noen form for shims  what to do? frese blokk betyr å plukke alt fra hverandre, pluss å vake/rense blokken på ny  men må da gå bra å frese ned sylinderene, og så shimse? tok forøvrig en sjekk i mine nyoverhalte IDF, og i kammeret lå det ett hvitt belegg! hva stammer dette fra? nå er de i molekyler og skal renses på ny! noe jeg kan spraye de med for å bevare "glansen" ??
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #104 på: oktober 10, 2010, 00:29:24 am » |
|
Jeg målte ca. 1,85mm i dag på min 1915-motor. Min erfaring med både AA-performance og Mahle er at det er altfor mye vendehøyde og at tiltak må iverksettes. Det er visst delte meninger om det lønner seg å dreie av sylinderen eller å frese ned blokka yttligere til spec. Jeg for min del skal dreie mine foringer. Blokka er allerede satt sammen, og jeg ønsker ikke å rippe opp i noe som allerede er ferdig. Som Jee også sier: En går på en smell siden nye foringer ved en ev. overhaling også må dreies av. Dette slipper en ved å kun ta blokka. Da må en spørre seg selv om dette har noe å si for brukeren. Ellers kan du bare kjøre med "gay-vendehøyde"  We don't need no stenkin' squish! Right...  Hvor lenge har de IDF-ene stått på hylla da?! Jeg pleier å dyppe gasserne i CRC-bad etter at jeg har vasket dem i ultralydvaskeren. Da får de en fin beskyttende hinne i alle ganger, utvendig og innvendig.
|
|
« Siste redigering: oktober 10, 2010, 00:31:32 am av tmbryhn »
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #105 på: oktober 10, 2010, 01:00:21 am » |
|
Jeg målte ca. 1,85mm i dag på min 1915-motor. Min erfaring med både AA-performance og Mahle er at det er altfor mye vendehøyde og at tiltak må iverksettes. Det er visst delte meninger om det lønner seg å dreie av sylinderen eller å frese ned blokka yttligere til spec. Jeg for min del skal dreie mine foringer. Blokka er allerede satt sammen, og jeg ønsker ikke å rippe opp i noe som allerede er ferdig. Som Jee også sier: En går på en smell siden nye foringer ved en ev. overhaling også må dreies av. Dette slipper en ved å kun ta blokka. Da må en spørre seg selv om dette har noe å si for brukeren. Ellers kan du bare kjøre med "gay-vendehøyde"  We don't need no stenkin' squish! Right...  Hvor lenge har de IDF-ene stått på hylla da?! Jeg pleier å dyppe gasserne i CRC-bad etter at jeg har vasket dem i ultralydvaskeren. Da får de en fin beskyttende hinne i alle ganger, utvendig og innvendig. hadde mellom 1,96 og 2 på mine 4 sylindere. hva mener du med å ta foringene ved evt. overhaling? tenkte å frese ned sylindrene jeg :S vendehøyden må ned ja.. og blokken blir ikke splittet  idf'ene har vel stått 1,5-2mnd eller noe?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #106 på: oktober 10, 2010, 01:04:56 am » |
|
Foringer = Sylindere.
Frese ned? Jeg har ikke særlig peiling, men jeg synes det høres ut som en litt uortodoks måte å løse problemet på. Jeg tror at å dreie av bunnen på foringen er en mer vanlig metode. Det er i alle fall det jeg har planer om.
Ved en ev. overhaling der du bytter foringene, må jo de nye dreies til spec med mindre blokka er frest for korrekt vendehøyde. Gitt at begge settene med foringer er identiske såklart...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #107 på: oktober 10, 2010, 01:26:17 am » |
|
hvor lenge/langt holder en 1915 da? 70-80.000`? med min kjørelengde er det over ti år.. har sikkert råd til ny motor da :p dreie frese potato potato  gjør IKKE noe med blokken, så da får heller sylindrene gå under kniven.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #108 på: oktober 10, 2010, 01:30:01 am » |
|
hvor lenge/langt holder en 1915 da? 70-80.000`? med min kjørelengde er det over ti år.. har sikkert råd til ny motor da :p dreie frese potato potato  gjør IKKE noe med blokken, så da får heller sylindrene gå under kniven. Der oppsummerte du min filosofi også. Jeg ser heller ikke problemet. Motoren er sikkert solgt for lengst etter den kjørelengden... Litt egoisme får en tillate... Good night!
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #109 på: oktober 13, 2010, 22:40:41 pm » |
|
da fikk jeg sett over alt jeg har av deler, og fant ut at med blokken som blir 1915cc motoren så fulgte det med vippearmer av scat-fabrikat.. ser ut som kun "armene" er scat og resten er VW.. muligens 1.25-1 vipper? hvordan vil det funke med en web109 kam? sliter enda litt med vendehøyde.. med anleggsflate klin inntil blokken målte jeg 1,99mm, så er litt i villrede på hva som må gjøres :S ellers er IDF'ene satt sammen (igjen) og alt er fryd og gammen  skal hente meg ett ceramic coated anlegg på lør/søn, er enten 1 1/2 eller 1 5/8 med en dynamax phatboy! naboer skal våkne  skal prøve å få til 1,2mm i vendehøyde, men finner ikke igjen sånn kalkulator til å regne ut kompresjon etc.. vet om den på VWparts men finner ikke en til jeg så her forrige dagen 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #110 på: oktober 13, 2010, 23:07:32 pm » |
|
Her finner du kalkulator: http://www.cbperformance.com/enginecalc.htmlAng. vendehøyde, gjør som alle andre.. drei ned sylindrene til du har oppnåd det du ønsker.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #111 på: oktober 13, 2010, 23:46:28 pm » |
|
jepp  kjenner en velkjent kenguru på jessheim som har utstyr 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #112 på: oktober 14, 2010, 17:36:06 pm » |
|
hva blir tapet i hestekrefter med høy høy vendehøyde (2mm) og lite forbrenningskammer kontra 1,2mm og litt større forbrenningskammer? men samme komp 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #113 på: oktober 14, 2010, 18:04:07 pm » |
|
Hvorfor bruke mer av sylinder som forbrenningskammer?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #114 på: oktober 14, 2010, 19:15:56 pm » |
|
Hvorfor bruke mer av sylinder som forbrenningskammer?
bare ett spørsmål? har rundt 2mm i vendehøyde, så må få dreiet ned foringene, men lurte bare på hva som skjer hvis man ikke gjør det på den måten?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #115 på: oktober 15, 2010, 07:52:54 am » |
|
Jeg for min del ville gått ned til én mm, og heller få litt bedre squish. Få pressa suppa inn mot senter av forbrenningskammeret for å få en litt mer hurtigbrennende reaksjon. Bør gi deg muligheten til å ha et lavere totalt tenningstidspunkt og derfor mindre risiko for tenningsbank. Bare en tanke fra min side...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #116 på: oktober 18, 2010, 17:13:27 pm » |
|
da er eksos i hus  1 1/2 merged header med en skikkelig bråkebøtte av en phatboy  har gnikket og gnudd for å få det rent, Boblebaard kan verifisere at de var rimelig skitne, med fastbrent olje etc.. - men etter 24t i lurium og 2timer med gnukking ble de rimelig rene  så var det resten av motor.. må få dreid ned sylindrene mine, siden vendehøyden er 2mm, - noen som vet hvor dette kan gjøres i oslo?
JEE skal ta seg av porting og topparbeid, samt å måle opp støtstenger, kapping av disse etc etc deretter er det glansperiode med sammenskruing og tilpassing av blikk etc.. gleder meg!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #117 på: oktober 19, 2010, 18:00:56 pm » |
|
fikk til en liten runde i motorboden idag og  skulle sjekke vendehøyde på alle sylindrene, men er ikke veldig lysten på å punge ut x antall 100lapper på deckheight tool. fikset meg derfor en stålplate, men den bøyde seg selvfølgelig  defor fikk den ene sylinderen ikke skikkelig anleggsflate 
 P15-03-80_06.05.jpg (153.38 KB. 576x768 - vist 297 ganger.) noen som har problem med å få inn head studsene ved 94 sylindere? småtrangt her iallefall  gikk løs på gasserene for å blende vakumuttak eller hva det nå er (ser ut som en dyse :S )
 P15-03-80_06.07.jpg (135.91 KB. 576x768 - vist 281 ganger.) ble strøkent
 P15-03-80_07.01.jpg (165 KB. 1024x768 - vist 307 ganger.) snudde også "toppene" til gasserene slik at bensinnippelen går mot brannveggen (penere) ny eksos 
 P15-03-80_06.02.jpg (203.54 KB. 1024x768 - vist 275 ganger.)
 P15-03-80_06.01.jpg (186.53 KB. 1024x768 - vist 264 ganger.) hvilke vippearmer velger jeg?? er vel scat på org stag det til høyre
 P10-03-80_06.43.jpg (222.42 KB. 1024x768 - vist 324 ganger.) justeringsskruen på de orginale vippene var bra men scat var litt kjipe
 P10-03-80_06.44.jpg (165.52 KB. 1024x768 - vist 279 ganger.)
 P10-03-80_06.44[02].jpg (153.91 KB. 1024x768 - vist 265 ganger.) kan vel blande hvis jeg velger de fra scat? noen som vet om de er smidd eller støpt?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #118 på: oktober 19, 2010, 19:52:35 pm » |
|
Sier ikke noe på Scat, men jeg ville helt klart kjørt oroginale VW hvis du først skal kjøre 1,1:1.
Grom eksos du har der! Deilig lang collector, ohhh yeah! Kaldere om vinteren da... Hvis du da ikke får til en mod med varmepotter (om det skulle være ønskelig).
Jeg har "deck-height tool" hvis du trenger noe som ikke flekser. Bare å komme oppom å hente...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #119 på: oktober 19, 2010, 23:14:30 pm » |
|
De vacumuttakene du blender er vel kalibreringsnippler for å måle vacum og syncronisere alle spjell helt 100...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|