HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #30 på: desember 12, 2007, 12:00:59 pm » |
|
toll og ikke moms, mener du vel.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #31 på: desember 12, 2007, 12:37:45 pm » |
|
Nei han mente nok moms da det ikke er toll på bildeler, men moms...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #32 på: desember 12, 2007, 13:00:43 pm » |
|
bamsemoms mellom øra i dag jeg. Burde jo vite det når jeg betalte det på no deler for et par uker siden. He he...
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
OveF
Medlem
  
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder
|
 |
« Svar #33 på: desember 12, 2007, 13:35:32 pm » |
|
Trimming av småmotorer er virkelig i vinden for tiden og det syntes jeg er spennende! Fikk nokså nylig greie på at en person skal, med relativt lite budsjett, bygge en 1600ccm motor som i teorien skal gi 176hk!
- Standard veiv - Standard råder - 043 topper med 40mm innsugsventil
+ +
Da begynner vi å prate!
Mvh BB
Dette kunne vært morro å høre mer om.... Ove
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Peder
|
 |
« Svar #34 på: desember 12, 2007, 16:09:33 pm » |
|
Hva morro kan man få ut av en AS41 blokk uten at det koster skjorta da?
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble type 1 1965 Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #35 på: desember 12, 2007, 19:08:34 pm » |
|
Skjorter finnes i alle prisklasser.  Jeg lurer på om ikke man skulle laget en sticky om dette... "Bolt-On trimming av 1600ccm" JHU hva mener du?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Peder
|
 |
« Svar #36 på: desember 12, 2007, 23:54:11 pm » |
|
hvis dette skal bli sticky ..da foreslår jeg å slette denne tråden jeg har laget da denne er noe rotete siden jeg er en newbie på området. Men hvorfor ikke lage et eget "rom" for trimming av motorer som du igjen deler opp i 1300-1600kubikk og 1200 for seg selv. siden den er helt annerledes.
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble type 1 1965 Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #37 på: desember 13, 2007, 14:00:24 pm » |
|
Støtter siste innlegg!
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Vilhelm
Nybegynner

Innlegg: 20
Bosted:
|
 |
« Svar #38 på: desember 31, 2007, 01:02:47 am » |
|
DEt er riktig at du bør overhale en t-3 motor som har gått 150 000km, og du bør åpne den før du bestiller deler. Ønsker du å øke effekten så har du 4 problem. 1. Forgassere, dårlig med plass til doble dells eller webere med normal høyde luft-filter under motorlokket. 2 Eksosanlegget orginalt er helt tragisk, stjeler omtrent 10 hk, så her må du kjøpe et riktig grenrør med Potte, ikke noe 4-tip greier. 3, Orginalforgassere kan brukes opp til 90hk, men det beste er om disse er typen med ekstra tilskudd på fullgass, da kan du få 2-3 kg ekstra moment også. Og så må du bruke uorginale luft-filtre da det orginale er like tragisk som eksosanlegget. 4. Fordeleren, går greit å bruke orginalfordeleren om denne har sentrifugalregulering, hvis ikke bytt ut med 009 fordeler. Når det gjelder økning av volum med et større sylindersett så er det å anbefale gir fra 5-15hk avhengig av hvor store du bruker, men hold deg langt unna 92mm ( 1835) da dette er det dårligste som har vært produsert til VW. Bruk 87-88-90.5 eller 94mm. 90.5 og 94 krever bearbeidig av blokk og topper og 94 trenger i tillegg en blokk som orginalt har 8mm topplokksbolter. Kamaksel ville jeg være forsiktig med, mulig at den snilleste engle kammen kan brukes, men ofte gir kamakselbytte store problemer for motorens gange på lavt turtall når dette kombineres med 2 enkle forgassere. ER kamakselen din OK så ville jeg heller anbefale høytløftene vippearmer, 1.25 eller 1.40-1 funker greit med orginalkam og gir fra 5-10hk ekstra. Er topplokkene dine det minste defekte, slitte styringer, sprekker, knekte pinnebolter, kjøp nye lokk, det vil betale seg mange ganger og du får en motor som går som en kule på blyfritt også, og som har mye bedre kjøling . Selv nye orginal-lokk har i dag mye større kanaler en dine gamle. Velger du større ventiler så stopp ved 40-35. Litt mere kompresjon skader heller ikke, men ikke ta mere en 1 mm av lokkene. Større oljepumpe er heller ikke dumt ,men stopp på 30mm. Går du til 94mm sylindre kan det være at du må ha en sump for å holde temperaturen nede.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|