nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #30 på: august 02, 2010, 23:04:06 pm » |
|
Hvis du får T-skilt,får du prøve å få T-173.Altså type 1 1973 mod
det får han ikke gjordt , sålenge bilen er nyere enn april/mai 71.. etter det er det bare skilter med to bokstaver som gjelder, dvs at man ikke kan endre regnr på en veteranbil nyere enn det. fin bil, lykke til 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #31 på: august 03, 2010, 00:19:05 am » |
|
Får nok ikke T-skilt på denne. Er noen få år for ny. Men kjøp tidsriktige UX-skilter uten "refleks". Min andre boble som jeg kjøpte i -87 var forøvrig en 73 1303S med UX-skilter...
|
|
« Siste redigering: august 03, 2010, 00:24:14 am av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #32 på: august 09, 2010, 08:36:32 am » |
|
Så dere tror ikke at det skader å kjøre med 95 blyfri bensin? + blyerstatning. Gratulerer med ny 1303! Du trenger IKKE blyerstatning på din bil. Bly ble brukt først og fremst for å smøre ventilseter på motorer som ikke hadde forsterkede topper. VW hadde slike forsterkede topper fra 1967-modellen. Mao: Bruk 95 oktan blyfri eller tilsvarende. 98 oktan i en standard 1600-motor gir deg ingenting annet enn høyere bensinutgifter. Et av de bedre "leksikon" på nettet er http://www.vw-resource.com. Der står det: "Volkswagen has stated that all of their heads from about 1966 on have been made with hardened valves, seats, and valve guides. For this reason the aircooled VW engine does not need lead (or lead replacement) to protect the engine from Valve Seat Recession (VSR)..." http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8006.0.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #34 på: august 09, 2010, 21:52:31 pm » |
|
På din bil er det heller ikke lov å kjøre uten støtfangere !!
Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #35 på: august 09, 2010, 23:30:56 pm » |
|
Bestilt skilt nå Blei i normal str fram pga det var bare plass til 4 tall fremme på de små :p Er jo mange som kjører uten støtfangere? er bobla mi for ny, slik at det ikke er lov ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #36 på: august 10, 2010, 01:18:38 am » |
|
Jepp 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #37 på: august 10, 2010, 01:26:46 am » |
|
Er jo mange som kjører uten støtfangere?
Også er det mange som kjører med t-bars 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #38 på: august 10, 2010, 01:27:38 am » |
|
Er jo mange som kjører uten støtfangere?
Også er det mange som kjører med t-bars  Men da ville jeg heller kjørt med fanger gitt 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #39 på: august 17, 2010, 21:14:47 pm » |
|
tar det langt tid å lage de skilta eller :s vil ut å kjøre!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #40 på: august 19, 2010, 17:30:16 pm » |
|
Fått skilta nå :d skal bytte olje, plugger og luftfilter imorgen.. noen tips som kan være gode å ha? Er det å annbefale å ha på powerfilter?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #41 på: august 19, 2010, 22:36:13 pm » |
|
Fått skilta nå :d skal bytte olje, plugger og luftfilter imorgen.. noen tips som kan være gode å ha? Er det å annbefale å ha på powerfilter?
ikke det spøtt å hente på "påwwerfilter", sleng heller på et effekt-eksosanlegg, da får du noen vrinsk ekstra
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #42 på: august 21, 2010, 16:44:44 pm » |
|
hvor mye olje går på motoren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #43 på: august 21, 2010, 17:03:27 pm » |
|
Jeg ville beholdt det orginale luftfilteret. Et "power" filter vil bare føre til forgasserising(og motorfusk) pga manglende forvarming, pluss at bensin/luft-forholdet blir feil siden et slikt filter har mer luftgjennomstrømning(ev kan du justere forgasser)
Tror det går 2.5l olje på motoren..
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #44 på: august 21, 2010, 18:34:34 pm » |
|
Enkel og billig bolt-on trimming til en 1600 er bla. denne : http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C26%2D109%2D452Videre et sett med gassere fra T3 koster vel rundt 500-700 kr + et bra eksosanlegg, så kan du ha 15 hk ekstra, og det er jo 30% effektøkning, det merkes!
|
|
« Siste redigering: august 22, 2010, 02:00:58 am av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #45 på: august 22, 2010, 01:31:47 am » |
|
hva i alle dager er den bolt-on trimminga? Ser at den gir 10% ekstra, men hvordan ;p ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #46 på: august 22, 2010, 01:37:37 am » |
|
Bolt-on trimming er som navnet sier.. Bolt on. Lettvint å bytte og det gir bra effekt for valuttaen. Som Jærva sier, andre vippearmer, eksos og kanskje 2 gassere vil hjelpe bra på. Og man slipper å ta ut motor  Ikke så dyrt, og man får en litt sprekere motor 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #47 på: august 22, 2010, 02:40:57 am » |
|
skjønner at den er bolt-on ja. men ikke hvor den sitter, hva den gjør og hva det er :p
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #48 på: august 22, 2010, 02:44:41 am » |
|
Det er vippearmer. Gjør så du får løftet ventilene på en mer effektsom måte enn de orginale 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #49 på: august 23, 2010, 17:37:36 pm » |
|
I see. hvilken olje skal jeg bruke på motorn? mineral eller syntetisk ? og hvilken på girkassa?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nime
Supermedlem
    
Innlegg: 1115
Bosted:
|
 |
« Svar #50 på: august 23, 2010, 17:42:24 pm » |
|
Flott farge på bilen din! Hadde en slik 1303S i lik farge som min tredje boble, elsket den bilen! Før det hadde jeg en '69 1300 og en gul 1302S Jubileumsmodell med plakett i hanskerommet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #51 på: august 23, 2010, 22:49:19 pm » |
|
skulle vell hatt ny clutch til den også.. Hvor får jeg kjøpt slik?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem
    
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
 |
« Svar #53 på: august 24, 2010, 16:32:28 pm » |
|
får nok mange forskjellige svar på hvilke olje du skal bruke... selv kjører jeg Castrol classic mineral olje, 20-50 ..litt seigere enn 10-40 , så drypper ikke så lett viss motoren ikke er helt tett;) å på girkassen kjører jeg Castrol Manual TAF-X 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #54 på: august 24, 2010, 18:32:00 pm » |
|
Så biltema olje er helt uaktuelt? Var en kompis som hadde sett en test, hvor den mineral olja var bra..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem
    
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
 |
« Svar #55 på: august 24, 2010, 18:41:42 pm » |
|
Så biltema olje er helt uaktuelt? Var en kompis som hadde sett en test, hvor den mineral olja var bra..
nei, er vel ikke uaktuelt..er mange som sverger bare til biltema.. er helt opp til deg selv hva du velger, å hvilket prissnivå du vil legge deg på.. Olje av merket Kendall er også god + det er billig  men er nok ikke biltema billig da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #56 på: august 24, 2010, 19:35:50 pm » |
|
eh, hvilken boltsirkel er det på bobla?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #57 på: august 24, 2010, 19:36:57 pm » |
|
eh, hvilken boltsirkel er det på bobla?
4x130 på din.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #58 på: august 24, 2010, 21:01:43 pm » |
|
På din bil er det heller ikke lov å kjøre uten støtfangere !!
Pitt
er bilen regga første gang før 1/1 1974 kan du få godkjent uten fangere,det kom nye regler 1/1-74 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Larsr
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Averøy
|
 |
« Svar #59 på: august 24, 2010, 22:25:17 pm » |
|
Nice! bobla ble registrert i '73  kan få godkjent sier du, det betyr bare kanskje?  Etter mye titting, så har jeg funnet ut at jeg liker germanlook'en best, og tror min 1303s er best egnet til det. høres ut som pappa vil spandere på meg opplakering også 
|
|
« Siste redigering: august 24, 2010, 22:57:49 pm av Larsr »
|
Loggført
|
|
|
|
|