98super
Supermedlem
    
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund
|
 |
« på: august 25, 2010, 21:03:44 pm » |
|
Vurderer salg av god motoren (2332) Turn key.  Bygget i Norge av Kåre Andersen Motoren er benket hos Anders Ringstad til 147,7 hk. Den har ett veldig bra dreimoment å er ikke en race motor ( men kan brukes til det å) Kjørt med denne i 2 sesonger nå uten noen som helst problemer. AS21 blokk Mahle sylindere å stempler Portet mexico topper Engle cam w125 Scat vippestell 1.25-1 2stk dobble webere 48 Idf Komplett Pertronix tenning med flamethrower coil Standard clutch med Kennedy stage 1 trykkplate Holly elektrisk bensinpumpe å regulator Csp ventildeksler Csp pushrod tubes Csp oljefilter holder Csp gasserstag Csp Python eksos m/ j.tubes Ekstern oljekjøler Prisantydning 50 000,-
|
|
« Siste redigering: august 26, 2010, 16:21:35 pm av 98super »
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #1 på: august 25, 2010, 22:58:17 pm » |
|
Er det Andersen Racing som har bygd den ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
98super
Supermedlem
    
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund
|
 |
« Svar #2 på: august 26, 2010, 07:57:14 am » |
|
Er det Andersen Racing som har bygd den ?
Det stemmer. Andersen Racing.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #3 på: august 26, 2010, 09:02:28 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #4 på: september 25, 2010, 21:39:39 pm » |
|
Da er denne på plass i Speedsteren: 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #5 på: september 25, 2010, 22:55:00 pm » |
|
Snygt! :-) Den speedsteren blir kjekk å dra ut fra garasjen igjen ja :-) Så flott ut gjorde den og. Har du flere bilder av den?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|
66 Cab
Supermedlem
    
Innlegg: 619
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos
|
 |
« Svar #7 på: september 26, 2010, 10:05:16 am » |
|
Da var tråden lest igjennom, flott bil a gitt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #8 på: september 26, 2010, 10:12:29 am » |
|
Snygt! :-) Den speedsteren blir kjekk å dra ut fra garasjen igjen ja :-) Så flott ut gjorde den og. Har du flere bilder av den?
Har sett etter tråden på din bil også? Hvor er den ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #9 på: september 26, 2010, 10:33:44 am » |
|
Får sikkert mye glede av den motoren. Har en 1915 med 100 på hjula fra kåre som blir kjørt hardt. Holder bra.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
king.oslo
Seniormedlem
   
Innlegg: 459
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #10 på: september 26, 2010, 12:40:59 pm » |
|
Hva for kam er det i denne?M
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #11 på: september 26, 2010, 13:50:48 pm » |
|
Se øverst.Engle w125
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #12 på: november 07, 2010, 16:39:25 pm » |
|
Og slik ser det ut i garasjen etter at oljelekkasjer : ( motor kun startet opp, og liten prøvetur 5 km )  Lekkasje fra støtstenger :  Lekkasje bakkant av motor :  Clutch som bare slurer litt  :
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #13 på: november 07, 2010, 16:48:48 pm » |
|
Hvis ikke clutchen slura i en tung buss eller i dyna packene når den ble bremset så burde den ikke gjøre det nå heller med mindre du har olje på den eller feiljustert kabel.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #14 på: november 07, 2010, 19:04:29 pm » |
|
Hvis ikke clutchen slura i en tung buss eller i dyna packene når den ble bremset så burde den ikke gjøre det nå heller med mindre du har olje på den eller feiljustert kabel.
Dessverre ikke noe feiljustert kabel. Er nok feil clutch til denne motoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #15 på: november 07, 2010, 19:37:34 pm » |
|
Oljelekkasje i bakkant av motor og clutch som slurer helt vilt? Kan det være en sammenheng?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #16 på: november 07, 2010, 20:26:29 pm » |
|
kjedelig.. post om du finner ut feilen? så vi andre slipper å ende opp i samme oljeflekk ..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem
    
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal
Ny motor :-)
|
 |
« Svar #17 på: november 07, 2010, 20:27:25 pm » |
|
Oljelekkasje i bakkant av motor og clutch som slurer helt vilt? Kan det være en sammenheng?
Du er nok inne på noe Johnny. Mvwh Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #18 på: november 07, 2010, 22:42:44 pm » |
|
En sammenheng mellom sluring på clutch og oljelekk i bakkant er nok VELDIG nærliggende. Det større spørsmålet er vel om grunnen til lekkasje i bakkant.. , er det bare simmring eller en sprekt blokk? Synes det var litt i overkant mye lekkasje der til å være bare simmring etter kun 5km.. Jeg hadde en gang i tiden en 1915 bygget av Aaen med sprekk i blokk i bakkant. Den motoren satt i en bil jeg kjøpte. Jeg oxo testkjørte den ca. like langt og hadde ca. like mye lekkasje.. Ikke for å skremme, men.. Virker litt rart at en motor som er nybygget lekker så jævlig etter så lite kjøring?
|
|
« Siste redigering: november 07, 2010, 22:47:08 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #19 på: november 07, 2010, 22:49:41 pm » |
|
Virker litt rart at en motor som er nybygget lekker så jævlig etter så lite kjøring? Brukt i 2 sesonger står det i første post....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #20 på: november 07, 2010, 23:10:41 pm » |
|
Virker litt rart at en motor som er nybygget lekker så jævlig etter så lite kjøring? Brukt i 2 sesonger står det i første post.... Ser det nå.. , leste bare posten der han sa at slik var lekkasjen etter kun 5km ..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #21 på: november 10, 2010, 16:53:07 pm » |
|
Jeg hadde en gang i tiden en 1915 bygget av Aaen med sprekk i blokk i bakkant. Den motoren satt i en bil jeg kjøpte. Jeg oxo testkjørte den ca. like langt og hadde ca. like mye lekkasje.. Ikke for å skremme, men..
Er det sprekk på motor havner den tilbake til selger. Foreløpig velger jeg å "tro" at lekkasje kommer fra ett annet sted. Har dessverre ikke tid til å skru ut motor enda.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ultimatevw
Seniormedlem
   
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen
|
 |
« Svar #22 på: november 10, 2010, 23:41:31 pm » |
|
Trudde man i det minste kunne få en tett motor for 50 store lapper 
|
|
|
Loggført
|
68 VW 1600TL
|
|
|
1835cc
Seniormedlem
   
Innlegg: 493
Bosted: trondheim
Luftliga`n
|
 |
« Svar #23 på: november 11, 2010, 00:00:43 am » |
|
Ikke at jeg har så mye med det,men er vel bare å plukke ut motoren for å konstantere hvor oljen kommer fra ,i stedet for å spekulere i sprekker å værre er......bare sånn for rettferdigheten ovenfor selger.....Kan jo hende det dreier seg om å røre litt på støtstangrørene, og en simering til 80 kroner. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rune54
Supermedlem
    
Innlegg: 822
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #24 på: november 11, 2010, 10:51:09 am » |
|
Veldig enig med "1835cc" her.. dette er veldig urettferdig ovenfor selger. Man sjekker gjerne ut årsakene før man spekkulerer i om hva det kan være og fyrer løs med negative ting . Vi er i et lite miljø, så dumt å gjøre det surt. Dette her er kun mellom kjøper og selger og ikke gud og hver manm. -I annonsen står det at det er en standard clucth,har kjøper fått med seg det? Hvor god er den på en så kraftig motor ved hard kjøring? og hvis vi da slenger med en lite lekkasje fra simring så er det kanskje ikke så rart det slurer litt.? -Hvordan er oljekjøler og slanger montert,kan lekkasjen kommer fra det? Er alle slangekoblinger tette?Er oljekjøler tett? -Oljelekkasje fra støtstenger er ikke uvanlig.Har kjøper prøvd å vri litt på støtstenger? evt skiftet pakingene? -Hvordan var transporten av motor og deler fra Oslo til Bergen? Kan noe ha fått seg en smell her? -Motor ble solgt for 39 og ikke 50 som enkelte skriver her. Viktig med alle fakta på bordet før man slenger ut masse kommentarer Dette har vært en skuddsikker motor i et par år som har fått utolig mye pleie. Synes kjøper skal gå litt inn i seg selv og bruke hodet. Kanskje greit å gå frem på en litt annen måte?? Feks ta ut motor,se over koblinger osv og faktisk finne årsaken før man kaster alt ut til offentligheten??
Rune
|
|
|
Loggført
|
bugcamp.no
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #25 på: november 11, 2010, 11:48:25 am » |
|
Kjøper skriver jo her selv at han bare ikke har hatt tid til å se nærmere på dette enda, så liten grunn til så mye spekulasjoner. Dette får være mellom kjøper/selger, og jeg har derfor nå stengt denne salgstråden.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|