mai 04, 2025, 23:05:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan gassere passer best??  (Lest 1262 ganger)
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« på: september 10, 2010, 16:38:40 pm »

Vurderer å bytte sylindere på min 1600 motor til 1641 og putte inn en engle W110 kam...........så da lurte jeg på om det er noe vits å sette på 2 stk dobble 40 gassere eller er det greit nok med en dobbel senter montert gasser??

Tar gjerne i mot tips råd for og i mot  Sjokkert
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 10, 2010, 16:39:18 pm »

Eller 2 enkle "billige" 32 mm solexer fra Type 3...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #2 på: september 10, 2010, 16:48:31 pm »

ok....så bare tull med en dobbel senter montert eller 2 stk dobble?
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #3 på: september 10, 2010, 17:03:58 pm »

ok....så bare tull med en dobbel senter montert eller 2 stk dobble?

Det er bare tull og dyrere enn det alternativet som over... Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: september 10, 2010, 17:08:06 pm »

Om du skulle bli frista til å sette på IDF 40, bør du ihvertfall sette i 28mm halsringer og dyse dem noe ned fra originalt...
Hadde satset på 2x enkle jeg og.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #5 på: september 10, 2010, 17:49:57 pm »

Takker for info......tror jeg har fått det rette svaret fra en her inne nå  Gliser
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: september 10, 2010, 22:15:56 pm »

Senter montert er bare herk og slit, du kommer til å slite med for kald innsug vis du ikke gjør drastiske endringer på forvarmingen (flytte ene forvarmingsrøret ned til kolektoren) og bør helst kjøpe flottere innsug som fordeler varmen helt opp.
Derfor blir det til at du dyse den alt for feit og forbruk og effekt går feil vei. ( kald innsug=dråpedannelse)

40 mm idf er veien å gå. da får du noen solide og effektive gassere som "alle" kjenner til.
Hjelp får du overalt, spesielt på thesamba.com.
40mm med 28 halsring vil passe fint til den motoren og kam.
Fres litt i toppene, 1.25 vippestel og en fancy eksos så er du i mål.
Har du org svda fordeler så behold den fremfor en 009.
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 10, 2010, 23:18:20 pm »

Eller 2 Doble Dellorto 36 DLRA. Ofte "mindre" halsringer original i disse enn i "40ene"...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!