mai 04, 2025, 23:05:47 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Hvordan gassere passer best??
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hvordan gassere passer best?? (Lest 1262 ganger)
Frode
Supermedlem
Innlegg: 973
Bosted: Ås
Hvordan gassere passer best??
«
på:
september 10, 2010, 16:38:40 pm »
Vurderer å bytte sylindere på min 1600 motor til 1641 og putte inn en engle W110 kam...........så da lurte jeg på om det er noe vits å sette på 2 stk dobble 40 gassere eller er det greit nok med en dobbel senter montert gasser??
Tar gjerne i mot tips råd for og i mot
Loggført
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Hvordan gassere passer best??
«
Svar #1 på:
september 10, 2010, 16:39:18 pm »
Eller 2 enkle "billige" 32 mm solexer fra Type 3...
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Frode
Supermedlem
Innlegg: 973
Bosted: Ås
Sv: Hvordan gassere passer best??
«
Svar #2 på:
september 10, 2010, 16:48:31 pm »
ok....så bare tull med en dobbel senter montert eller 2 stk dobble?
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
Sv: Hvordan gassere passer best??
«
Svar #3 på:
september 10, 2010, 17:03:58 pm »
Sitat fra: Frode på september 10, 2010, 16:48:31 pm
ok....så bare tull med en dobbel senter montert eller 2 stk dobble?
Det er bare tull og dyrere enn det alternativet som over...
Loggført
Mvh
Reiel
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Hvordan gassere passer best??
«
Svar #4 på:
september 10, 2010, 17:08:06 pm »
Om du skulle bli frista til å sette på IDF 40, bør du ihvertfall sette i 28mm halsringer og dyse dem noe ned fra originalt...
Hadde satset på 2x enkle jeg og.
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Frode
Supermedlem
Innlegg: 973
Bosted: Ås
Sv: Hvordan gassere passer best??
«
Svar #5 på:
september 10, 2010, 17:49:57 pm »
Takker for info......tror jeg har fått det rette svaret fra en her inne nå
Loggført
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
Sv: Hvordan gassere passer best??
«
Svar #6 på:
september 10, 2010, 22:15:56 pm »
Senter montert er bare herk og slit, du kommer til å slite med for kald innsug vis du ikke gjør drastiske endringer på forvarmingen (flytte ene forvarmingsrøret ned til kolektoren) og bør helst kjøpe flottere innsug som fordeler varmen helt opp.
Derfor blir det til at du dyse den alt for feit og forbruk og effekt går feil vei. ( kald innsug=dråpedannelse)
40 mm idf er veien å gå. da får du noen solide og effektive gassere som "alle" kjenner til.
Hjelp får du overalt, spesielt på thesamba.com.
40mm med 28 halsring vil passe fint til den motoren og kam.
Fres litt i toppene, 1.25 vippestel og en fancy eksos så er du i mål.
Har du org svda fordeler så behold den fremfor en 009.
Loggført
Studenten som skal bygge muskler:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Subasika'en til Dalland:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,74341.0.html
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Hvordan gassere passer best??
«
Svar #7 på:
september 10, 2010, 23:18:20 pm »
Eller 2 Doble Dellorto 36 DLRA. Ofte "mindre" halsringer original i disse enn i "40ene"...
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...