Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« på: september 28, 2010, 13:48:06 pm » |
|
Prøver å montere hpmx forgassere på 1600 motoren, men de er ikke mulig å montere uten bruk av slegge på viftehuset. Er det noen som lager eller har en spacer på 10-20mm som man legger mellom toppen og innsuget. Eller enda bedre, noen som har en god ide på hvordan å løse problemet?  problemene ligger ved: choke blockoffen tar borti, klarer ikke tre forgasseren over den indre pinnbolten på bilde og platen oppå forgasseren som gasserstaget går inn i tar borti. 5mm opp og 10mm ut til siden er det som trengs...
|
|
« Siste redigering: september 30, 2010, 14:13:34 pm av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1 på: september 28, 2010, 23:03:07 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: september 30, 2010, 13:58:00 pm av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2 på: september 30, 2010, 14:13:54 pm » |
|
noen ideer?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #4 på: september 30, 2010, 14:52:04 pm » |
|
Det hjelper dessverre bare i høyden, det viktigste er å få dem ut til siden. Satt å tenkte litt på tanken om å slipe innsuget litt så dem blir litt skjeve, men redd for at det kan ødelegge for gasserstag geometrien osv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #5 på: september 30, 2010, 14:57:35 pm » |
|
Hva med å bytte til et 30hk viftehus, det er jo en del smalere... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #6 på: september 30, 2010, 15:18:39 pm » |
|
Vil ikke måtte kjøpe et nytt viftehus, lakke det opp, og miste kupevarmen bare for noen forgasseren. Må finnes raskere og billigere løsninger 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #7 på: september 30, 2010, 15:44:47 pm » |
|
du får ferdig svartlakkede små viftehus med uttak til luft på unneberg.. alternativ er å bytte innsug til noen høyere noen
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #8 på: september 30, 2010, 17:25:32 pm » |
|
Vist du har vinkelslipar og sveis tilgjengeleg so e da ikkje mykje arbeid å smala inn viftehuset nede med buen der.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Wheeler
Supermedlem
    
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold
|
 |
« Svar #9 på: september 30, 2010, 17:38:59 pm » |
|
Ser jo ut som at det er plass hvis du skrur sammen innsug og forgasser først . For så å skru innsug til toppene etterpå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #10 på: september 30, 2010, 19:35:58 pm » |
|
Kan nesten få på forgasser vis den er montert på innsuget først, men der choken skulle vær tar borti. Har slipte den nedre delen av innsuget i en vinkel i kveld så får prøve i morgen. Håper det funker eller så får jeg kjøpe noen flotte innsug 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #11 på: oktober 01, 2010, 07:56:05 am » |
|
Har du tatt av chokemekanismen og satt på block-off?
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #12 på: oktober 01, 2010, 08:18:22 am » |
|
Jepp, er blockoffen som tar borti og er snakk om mer en 3mm.
Men kan jo ikke forvente passform når man handler empi. Kan skrive en laaaang liste på alt som har måtte gjøres bare for å få dem klar. Men man må jo ofre litt for å betale mindre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #13 på: oktober 01, 2010, 09:48:57 am » |
|
Jobber akkurat med det samme på min 1915, som er smalere enn origonal 1600. Tar de i på begge sider? Går fint an å modifisere viftehuset sån at det skal passe.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #14 på: oktober 01, 2010, 17:14:05 pm » |
|
Sjekka ikke på høyre siden med regner med det tok borti der og, skal snart ned å prøve de nyslipte innsuga.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|