mai 04, 2025, 19:18:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger spacer mellom innsug og toppen til weber idf gassere!  (Lest 2729 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: september 28, 2010, 13:48:06 pm »

Prøver å montere hpmx forgassere på 1600 motoren, men de er ikke mulig å montere uten bruk av slegge på viftehuset.

Er det noen som lager eller har en spacer på 10-20mm som man legger mellom toppen og innsuget.
Eller enda bedre, noen som har en god ide på hvordan å løse problemet?


problemene ligger ved: choke blockoffen tar borti, klarer ikke tre forgasseren over den indre pinnbolten på bilde og platen oppå forgasseren som gasserstaget går inn i tar borti.

5mm opp og 10mm ut til siden er det som trengs...
« Siste redigering: september 30, 2010, 14:13:34 pm av Dalland » Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
.
« Svar #1 på: september 28, 2010, 23:03:07 pm »

.
« Siste redigering: september 30, 2010, 13:58:00 pm av Dalland » Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: september 30, 2010, 14:13:54 pm »

 noen ideer?
Loggført

flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 30, 2010, 14:33:18 pm »

Jeg kjøpte noen varmeisolerende pakninger av Jøran. De bygger noe(kanskje 5-6 mm), men det er kanskje ikke nok?




Fant de ikke på http://www.vdub2you.com/shop/, men kan være han har et sett liggende.
Evt CSP da..
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=10224122916&rub1=Engine&rub2=Fuel%20System,Carburator&artnr=14457a&pn=0&sort=0&all=

Evt bytte viftehus, da..
« Siste redigering: september 30, 2010, 14:35:12 pm av flatfour » Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: september 30, 2010, 14:52:04 pm »

Det hjelper dessverre bare i høyden, det viktigste er å få dem ut til siden.
Satt å tenkte litt på tanken om å slipe innsuget litt så dem blir litt skjeve, men redd for at det kan ødelegge for gasserstag geometrien osv.
Loggført

flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 30, 2010, 14:57:35 pm »

Hva med å bytte til et 30hk viftehus, det er jo en del smalere...


Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: september 30, 2010, 15:18:39 pm »

Vil ikke måtte kjøpe et nytt viftehus, lakke det opp, og miste kupevarmen bare for noen forgasseren.
Må finnes raskere og billigere løsninger Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 30, 2010, 15:44:47 pm »

du får ferdig svartlakkede små viftehus med uttak til luft på unneberg.. alternativ er å bytte innsug til noen høyere noen
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: september 30, 2010, 17:25:32 pm »

Vist du har vinkelslipar og sveis tilgjengeleg so e da ikkje mykje arbeid å smala inn viftehuset nede med buen der.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: september 30, 2010, 17:38:59 pm »

Ser jo ut som at det er plass hvis du skrur sammen innsug og forgasser først .
For så å skru innsug til toppene etterpå.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: september 30, 2010, 19:35:58 pm »

Kan nesten få på forgasser vis den er montert på innsuget først, men der choken skulle vær tar borti.
Har slipte den nedre delen av innsuget i en vinkel i kveld så får prøve i morgen.
Håper det funker eller så får jeg kjøpe noen flotte innsug Osteaktig
Loggført

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 01, 2010, 07:56:05 am »

Har du tatt av chokemekanismen og satt på block-off?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 01, 2010, 08:18:22 am »

Jepp, er blockoffen som tar borti og er snakk om mer en 3mm.

Men kan jo ikke forvente passform når man handler empi.
Kan skrive en laaaang liste på alt som har måtte gjøres bare for å få dem klar.
Men man må jo ofre litt for å betale mindre.
Loggført

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 01, 2010, 09:48:57 am »

Jobber akkurat med det samme på min 1915, som er smalere enn origonal 1600.
Tar de i på begge sider? Går fint an å modifisere viftehuset sån at det skal passe.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 01, 2010, 17:14:05 pm »

Sjekka ikke på høyre siden med regner med det tok borti der og, skal snart ned å prøve de nyslipte innsuga.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!