Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« på: november 13, 2010, 13:11:57 pm » |
|
Har en 1835 med 044 topper som er minimalt portet, engle 110 kam og dual 40 hpmx gassere. Målet er å ha en motor som kan kjøres på gata uten at jeg dreper alt rundt meg med eksosmusikk, men samtidig at det er lar motoren puste skikkelig.
Hvilket eksosanlegg bør jeg gå for? Er det noe ide å bygge selv? I så fall hvilken dimensjoner bør rørene være på?
Mvh Gaffærn
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1 på: november 13, 2010, 18:31:55 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #2 på: november 13, 2010, 18:51:57 pm » |
|
Tri- mil . Kommer ut i original hull . Laserskårne flenser ,ceramisk 2900.- kr Sort m blanke endestusser 1850.-kr http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15355.0.htmlPuster fint på din motor. Lars VW Veterandeler
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dagfather
Medlem
  
Innlegg: 157
Bosted: Oslo
Rock out with your cock out!
|
 |
« Svar #3 på: november 13, 2010, 19:08:04 pm » |
|
Jeg lurer også på å bygge selv, er det vrient? Finnes det tegninger for slikt på nett?
Har tilgang til det meste av verktøy og maskiner så det å bøye, sveise og dreie er ikke noe problem. Lærer så lenge man har eksosanlegg... eh.. Jeg har forresten bare en std. 1600 motor.. tar gjerne imot tips på hva jeg kan gjøre med den også - på studentinntekt vel å merke.. Men det tar vi i en ny tråd eller på pm om dere vil.
|
|
|
Loggført
|
Fresh i gamet og eier av 72-1300S
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #4 på: november 13, 2010, 20:52:33 pm » |
|
Har tri-mil selv, sykt tøff lyd men bråker sinnsykt mye.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #5 på: november 13, 2010, 20:56:42 pm » |
|
Har en 1835 med 044 topper som er minimalt portet, engle 110 kam og dual 40 hpmx gassere. Målet er å ha en motor som kan kjøres på gata uten at jeg dreper alt rundt meg med eksosmusikk, men samtidig at det er lar motoren puste skikkelig.
Hvilket eksosanlegg bør jeg gå for? Er det noe ide å bygge selv? I så fall hvilken dimensjoner bør rørene være på?
Mvh Gaffærn
Merged header 1 1/2tommer med f.eks hide-away potte!? Brumlete eksos, og du får mer effekt enn med tri-mil. Med 044 topper hadde jeg ikke sett på alt-i-ett eksos. Det blir for restriktivt
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #6 på: november 13, 2010, 21:02:36 pm » |
|
Csp superkomp anbefales. Har det på 1835cc i ghian. Kommer ut i originalhulla. Nydelig lyd, og levelig støynivå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #7 på: november 13, 2010, 21:07:23 pm » |
|
Csp superkomp anbefales. Har det på 1835cc i ghian. Kommer ut i originalhulla. Nydelig lyd, og levelig støynivå.
Har selv kjøpt dette anlegget. Men har ikke fått montert det enda. Kunne du lagt ut en liten filmsnutt av lyden Grelland ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #9 på: november 13, 2010, 22:31:27 pm » |
|
Har veldig lyst på super competition selv, men blir nok til at jeg sveiser et lignende. Alle rør, lyddempere osv som trenges blir under 1300 kr (for meg) så litt mer overkommelig pris. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #10 på: november 13, 2010, 23:46:05 pm » |
|
hvis det ikke snør i morgen, så skal jeg se hva jeg kan få til  Hadde vært gull!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #11 på: november 14, 2010, 00:16:07 am » |
|
Takk for mange fine svar
Etter å ha studert litt her, ser det ut som det settet som heter CSP Python er hva som appelerer mest til mitt behov. Siden eksos hulla bak er sveiset igjen på min bil. Mener jeg har hørt et par bobler med disse anlegga, dyp og grom lyd etter hva jeg kan huske.
Hvordan er det å handle rett fra CSP? Er det lang leveringstid og plunder å heft, eller går det greit?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #13 på: november 14, 2010, 00:37:32 am » |
|
Det der er jo også helt klart en konkurent. litt annen løsning på lydemper og manifoil. Hva bygger minst ned på en lav bil tru?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #14 på: november 14, 2010, 00:44:28 am » |
|
http://bergmannvw.net/kai-elling-testimonial.htmlDette sitter under denne ,vet eier har vinklet endepotta litt opp  Sitter jo også under en viss luftfjæret oval rag. Har prøvd begge,vil vel si at det er et meget bra anlegg,men minus er ,det blåser opp mye støv .  Lars
|
|
« Siste redigering: november 14, 2010, 01:06:19 am av VW Veterandeler »
|
Loggført
|
|
|
|
bull
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #15 på: november 14, 2010, 08:12:26 am » |
|
har dette på bilen min,gjene komme å se og höre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #16 på: november 14, 2010, 14:13:50 pm » |
|
Vet ikke hvordan jeg legger ut videoen i eget lite bilde, men her er en link i alle fall:
|
|
« Siste redigering: november 14, 2010, 14:16:14 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #17 på: november 14, 2010, 18:00:32 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: november 14, 2010, 18:02:50 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #18 på: november 15, 2010, 00:47:12 am » |
|
Grom lyd, og vemmelig sprek ghia! Skikkelig fet kjærre. Blir nok et csp eksos på nyåret. Takk for tiltaket å lage denna snutten:) Var det lang leveringtid på det?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #19 på: november 15, 2010, 00:48:42 am » |
|
videoen eller eksosen?  neida en uke eller to, husker ikke er så lenge siden...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #20 på: november 15, 2010, 10:52:41 am » |
|
Elsker den knattringen som bryter opp den dype fine tonen. Etterhvert som jeg har kjørt mer og mer boble har jeg lært at halve opplevelsen faktisk er motorlyden. Ingen andre biler har så karektaristisk motorlyd som en boble, trimma som orginal.
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
|
|