Knutandre
Medlem
  
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten
|
 |
« på: desember 10, 2010, 07:30:03 am » |
|
Når jeg starter varmeren, så går vifta men det skjer ikke noe mere. har målt litt og det kommer ikke strøm til bensinpumpa. Koblet 12 volt direkte på pumpa, men det er ikke liv. Er også ei ledning med en knekt kabelsko som henger løst. finner ikke ut av hvor den skal og har vært. Ledningene etter hovedsikringen blir også veldig varm. Noen ideer
|
|
|
Loggført
|
Nylig kjøpt boble. 71 mod vw automatic
|
|
|
Boblenissen
Medlem
  
Innlegg: 139
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #1 på: desember 10, 2010, 07:36:47 am » |
|
Sender deg bruksanvisning på mail...når det gjelder pumpa må du kanskje pusse med sandpapir mellom el punktene samt justere avstanden...
|
|
|
Loggført
|
69 T1 1200 Tut å kjør 68 T1 1600 Tut å kjør 67 T1 1500 Under oppussing
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: desember 10, 2010, 10:09:52 am » |
|
Gå først over og bytt alle kabelskoene, hjelper overraskende mye på spenningen og varmen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
morfen
Juniormedlem
 
Innlegg: 69
Bosted: Trøndelag
|
 |
« Svar #4 på: desember 10, 2010, 21:41:14 pm » |
|
Har også problem med Eber, BN2. Starta,rett spenning på plugg,fikk liv i pumpa,stoppa i regulatoren. Etter å ha demontert regulatoren,justert, kom det bensin fram(har null peil på Eber). Da tente brenneren,etter noen sekunder var det dødt. Nå er spenning til pumpa vekke. Vet at tukling med regulatoren er risikosport. Fikk tak i en BN 2 uten regulator? komplett, er det noe bedre og satse på?
|
|
|
Loggført
|
Boble-54(solgt)T1-64,-67,-71-1302 .Willys Overland 1922,Opel Kaptein-63.10 traktorer.Dnepr 650.Husquarna 98cc-39.Lillebror-61.Opel Astra-98. Tlf.:90945862
|
|
|
Knutandre
Medlem
  
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten
|
 |
« Svar #5 på: desember 11, 2010, 02:36:43 am » |
|
Gå først over og bytt alle kabelskoene, hjelper overraskende mye på spenningen og varmen.
Ja det kan jeg gjøre. er jo ikke noe storjobb. det er 4 kabelskokoblinger som ligger ilag i en slag koblingsbokos. det blir så varmt at jeg ikke kan ha fingrene borti mer en 1 sek. Dvs at det er ca 60 grader. men det kan ikke være direkte årsak til de andre problemene. Hovedsikringen er 25 amp
|
|
|
Loggført
|
Nylig kjøpt boble. 71 mod vw automatic
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #6 på: desember 12, 2010, 14:29:00 pm » |
|
Varmgang i kabelsko er det samme som dårlig kontakt og spenningstap. ..når det gjelder pumpa må du kanskje pusse med sandpapir mellom el punktene samt justere avstanden...
Har også vært ute for at bensinpumpen har irret fast. Løsne de fire skruene (9) og se at stempelet (10) glir lett i huset (1).
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #7 på: desember 12, 2010, 18:05:05 pm » |
|
Har også problem med Eber, BN2. Starta,rett spenning på plugg,fikk liv i pumpa,stoppa i regulatoren. Etter å ha demontert regulatoren,justert, kom det bensin fram(har null peil på Eber). Da tente brenneren,etter noen sekunder var det dødt. Nå er spenning til pumpa vekke. Vet at tukling med regulatoren er risikosport. Fikk tak i en BN 2 uten regulator? komplett, er det noe bedre og satse på?
Bn2 uten regulator har en pulspumpe som blir styrt av viftemotoren er en grei varmer det men pass på å få med rett pumpe den må og stå under tanken for den suger ikke selv. Har skjemaer til den og+att har en akivert på loftet som ser helt ny ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bohz2
Juniormedlem
 
Innlegg: 97
Bosted: Tananger
69 Fastback
|
 |
« Svar #8 på: desember 29, 2010, 16:40:57 pm » |
|
Hei, sliter litt selv med min Eber og skulle gjerne hatt litt rep info. Det sitter noen knapper under førersetet i bayen, men ingen gjør noe...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #10 på: desember 30, 2010, 14:18:12 pm » |
|
Åh ALL info om eben ønskes sterkt av meg også !!! Send det dere har på PM eller mail lene.jo@online.no. Pliiiiiiiis?  har masse litteratur og noe erfaring med disse varmerne.Er bedre å ta det etter hvert med feilsøking å sånn har scanna noen koblingsskjema og diverse men det tar noe plass å tid å sende fra min data hjemme  Er det noe spesiellt dere lurer på så spør jeg prøver å hjelpe så langt det lar seg gjøre.  Godt nytt År til alle med å uten varme  Per
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bohz2
Juniormedlem
 
Innlegg: 97
Bosted: Tananger
69 Fastback
|
 |
« Svar #11 på: desember 30, 2010, 17:22:45 pm » |
|
Jeg har ikke skjønt hvordan den skal opereres. Har to knapper under forsetet på bayen min, men ingenting skjer når jeg skrur eller drar i dem. Hadde jeg hatt ide om hvordan den skrus på så kunne jeg begynt å feilsøke
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knutandre
Medlem
  
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten
|
 |
« Svar #12 på: desember 30, 2010, 19:40:48 pm » |
|
Jeg har en knapp under dashbordet på venstre side for ratte. litt under. aner ikke va den er til
|
|
|
Loggført
|
Nylig kjøpt boble. 71 mod vw automatic
|
|
|
Lene
Supermedlem
    
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn
Bobla mi! Forelska :)
|
 |
« Svar #13 på: desember 30, 2010, 20:04:46 pm » |
|
Jeg har en "knapp" på venstre side under dashboder jeg drar ut, da starter vifta så slår pumpa inn, og bensin tar fyr (kan høre bålet er i gang) da varmer det godt! Men det er ikke alltid pumpa slår inn eller bensina tar fyr eller hva nå som er greia, og da blåser det bare kaldt. Har bytta pumpe to ganger, men disse pumpene er gamle... Men så rart at det virker noen ganger, og ander ganger ikke.... og slukker i tide og utide... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #14 på: desember 30, 2010, 21:36:48 pm » |
|
Jeg har ikke skjønt hvordan den skal opereres. Har to knapper under forsetet på bayen min, men ingenting skjer når jeg skrur eller drar i dem. Hadde jeg hatt ide om hvordan den skrus på så kunne jeg begynt å feilsøke
mener den ene spaken er til ett spjeld og den andre er til varmeren av/på er ikke helt sikker der må lete i bøkene der men er det en b4 varmer du har?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #15 på: desember 30, 2010, 21:38:22 pm » |
|
Jeg har en knapp under dashbordet på venstre side for ratte. litt under. aner ikke va den er til
visst det er en liten vippeknapp så er det til varmetråene i bakruta.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #16 på: desember 30, 2010, 21:43:32 pm » |
|
Jeg har en "knapp" på venstre side under dashboder jeg drar ut, da starter vifta så slår pumpa inn, og bensin tar fyr (kan høre bålet er i gang) da varmer det godt! Men det er ikke alltid pumpa slår inn eller bensina tar fyr eller hva nå som er greia, og da blåser det bare kaldt. Har bytta pumpe to ganger, men disse pumpene er gamle... Men så rart at det virker noen ganger, og ander ganger ikke.... og slukker i tide og utide...  her må du sjekke alle koblinger /kabelsko rekner med att du bare prøver å starte varmeren når bilen går for det er ofte spenning som mangler sjekk att varmeren har nok spenning.Jordkabler er like viktige som plusskabler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knutandre
Medlem
  
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten
|
 |
« Svar #17 på: januar 02, 2011, 12:16:07 pm » |
|
Jeg har en knapp under dashbordet på venstre side for ratte. litt under. aner ikke va den er til
visst det er en liten vippeknapp så er det til varmetråene i bakruta. Jaha, kan ikke se noen varmetrpder i bakruta
|
|
|
Loggført
|
Nylig kjøpt boble. 71 mod vw automatic
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #18 på: januar 02, 2011, 16:17:48 pm » |
|
Kan vera noko ettermonterte greier og Berre sjå kor ledningen fører fram til so finn du nok ut av den. på thesamba.com so finst da mykje litteratur på eber. og korleis den ska betjenast står i instruksjonsboka 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Knutandre
Medlem
  
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten
|
 |
« Svar #19 på: januar 08, 2011, 17:22:17 pm » |
|
Har hatt pumpa oppe i begge endene i dag, ser helt fint ut. Må nok justere skikkelig i morgen. En ting som jeg la merke til er at den sortehvite ledningen går til + på pumpa mens den lysegråe går til minus. Og det må jo være feil. samtidig så ser det ut som at det har vært slik i alle år. Og det skal vel ikke ha noe å si. Har nå full spennning på pumpa. La merke til at når jeg slo med skrujernet på pumpa så sakket viften litt ( ble en annen lyd i den. ) ak som at den mistet spenning,
|
|
|
Loggført
|
Nylig kjøpt boble. 71 mod vw automatic
|
|
|
vwbobleT1
Nybegynner

Innlegg: 7
Bosted: grind
|
 |
« Svar #20 på: februar 10, 2011, 16:05:11 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
isr
|
|
|
|