Sofie ser ut til å være en tålmodig dame

Ellers kan jeg melde at stæroanlegg er i boks.

Radioen kjøpte jeg på loppemarked for et par år siden.
En Philips Master 56 (tror den kom på markedet i 1955), død innvendig men fin utenpå

Høyttalerne er også jeg har hatt liggende ei stønn uten å vite hva de skulle brukes til.
Faktisk samme størrelse som originalhøyttalerne i radioen, 6,5", noe som gjør monteringa ekstra enkel.
I går stakk jeg tilfeldigvis innom Steinar på Bug Boys Bilstereo og fikk fin januarsalgspris på en liten 2-kanalsforsterker som fint får plass inne i kabinettet.

Etter at bildet ble tatt har jeg fjerna all den gamle elektronikken innvendig.
Stålramma i bånn måtte beholdes, da den holder brytere og glassvinduet i fronten på plass.
Det neste blir å skjære til en bakvegg i spon som jeg monterer forsterkeren på, på innsiden så klart.
Et par 12-voltspærer må til for å få lys gjennom glassfronten på gammeldags vis.
Forhåpentligvis får jeg et par av de originale bryterne til å funke som av/på-bryter for strøm og lys.
Det blir verken baksete eller hattehylle i The Bluesmobug, så Philipsen vil forhåpentligvis passe fint helt bakerst i kupéen, rett under ovalruta.
Sluttresultatet skal selvsagt bli så enkelt og stilrent som mulig. Selve kabinettet og skjult jordingskabel skrus fast i bilen.
Det blir bare to kabler ut. Plusskabel til batteriet og en høretelefonkabel til iPod

Men som kjent er det ingen vits i å ha bilstereo hvis en ikke har noen kjørbar bil, så stereoprosjektet er ikke særlig høyt prioritert foreløpig.
Når det gjelder selve bilen har det ikke blitt så mye mekking enda.
Sliter litt med å få opp plussgrader i den uisolerte garasjen, noe som er ganske avgjørende når første punkt på byggeskjemaet er blankpussing og maling av bånnplata.
Fare for kondens på bart metall og evighetslang tørketid på maling er ikke akkurat optimalt.
I stedet har jeg brukt tida til å gå gjennom og finsortere alt av deler (til 4 ulike prosjekter) for å finne ut hva jeg har,
hva som må kjøpes inn og hva som kan selges unna.
Dessuten har jeg brukt litt tid på å få finverkstedet i kjellern operativt,
og krydret garasjeveggene med litt plakater, pyntegjenstander og oppheng for verktøy

Har også hjulpet til litt med bånnplata på et annet prosjekt, blant annet for å lære meg mer om hvordan ting er skrudd sammen.
Har jo knapt skrudd Boble på 15 år, så det er mange småting som har gått i glemmeboka