ecmar
Seniormedlem

|
 |
« på: februar 20, 2011, 11:26:37 am » |
|
Jeg holder på å fikse litt på boblebilen min og støtte på et problem med pumaforstillingen.. Har løsnet justeringsskruene, men den står bom fast i laveste innstilling. Klarer å røre nederste skru, men føles som at den står i sirup. Mens den øverste fjærer litt og står ellers ganske fast.. Hva kan dette komme av? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem

SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #1 på: februar 20, 2011, 12:17:18 pm » |
|
har du kun løsnet mutteren ? må løsne skruen også
har den noen gang vært smørt ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ecmar
Seniormedlem

|
 |
« Svar #2 på: februar 20, 2011, 12:27:28 pm » |
|
alt er løsnet. kan jo være dårlig smøring. Er det da bare å ta ut fjærplatene og legge i grease?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ecmar
Seniormedlem

|
 |
« Svar #3 på: februar 20, 2011, 13:19:11 pm » |
|
Må da komme med et spørsmål som sikkert høres dumt ut for proffene dær ute. Kan jeg kombinere original forstilling med kortere dempere, eventuelt dropspindler, og få den lavere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem

1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #4 på: februar 20, 2011, 13:50:43 pm » |
|
Jeg holder på å fikse litt på boblebilen min og støtte på et problem med pumaforstillingen.. Har løsnet justeringsskruene, men den står bom fast i laveste innstilling. Klarer å røre nederste skru, men føles som at den står i sirup. Mens den øverste fjærer litt og står ellers ganske fast.. Hva kan dette komme av?  Akkurat som min puma var. hadda stått på det laveste i MANGE år. brukte jekk for å presse den ned  Satt helt drøyt fast
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: februar 20, 2011, 14:29:24 pm » |
|
Må da komme med et spørsmål som sikkert høres dumt ut for proffene dær ute. Kan jeg kombinere original forstilling med kortere dempere, eventuelt dropspindler, og få den lavere?
dropspindler, ja korte dempere, nei Demperne er kortere for å kunne brukes på en forstilling som allerede er senket. de vil ikke senke noe i seg selv
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ecmar
Seniormedlem

|
 |
« Svar #6 på: februar 20, 2011, 14:43:20 pm » |
|
så original forstilling og dempere med dropspindler er god sort? Da vil jeg vel så demping i forhold til puma?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: februar 20, 2011, 15:08:23 pm » |
|
så original forstilling og dempere med dropspindler er god sort? Da vil jeg vel så demping i forhold til puma?
Dempere med droppspindler er akkurat hva du trenger. De koster ikke allverden og begge to er like lange, særlig det venstre.
|
|
|
Loggført
|
Member #1 /Spliths venner
|
|
|
ecmar
Seniormedlem

|
 |
« Svar #9 på: februar 20, 2011, 15:31:24 pm » |
|
fikk løsnet skiten.. men tror jeg går for dropspindler. var ikke særlig ehagelig å kjøre med pumaen.. :p er det noe jeg trenger å ta forbehold til i forhold til dropspindler?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem

stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
 |
« Svar #10 på: februar 21, 2011, 01:33:01 am » |
|
de bygger litt mere utover en orginale spindler.
|
|
|
Loggført
|
 Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: februar 21, 2011, 20:45:15 pm » |
|
Dempere med droppspindler er akkurat hva du trenger. De koster ikke allverden og begge to er like lange, særlig det venstre. 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|