sandvik996tt
Gjest
|
 |
« på: august 05, 2011, 13:39:47 pm » |
|
Er det noe som vet om det er mulig å sette tenning statisk når man har elektonisk tenning ? Eller virker det bare på tenningsanlegg med stift ?
Jeg har Pertronix tenning med flamethrower coil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1 på: august 05, 2011, 14:21:50 pm » |
|
Jeg mener å huske at jeg gjorde det med WBX fordeleren min, og den er elektronisk.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2 på: august 05, 2011, 16:50:35 pm » |
|
Ikke vet eg hvorfor, men har vert både ja og nei. Av og til har det godt og av og til har "lampa" lyst konstant. Kan ikke strøm så eg står bare sånn -> 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #3 på: august 05, 2011, 17:22:50 pm » |
|
Her lyset lampen hele tiden, antar at det da er eneste mulighet å stille den inn etter øyemål? Har kjøpt en tenningslampe til fininnstillingen når motor starter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #4 på: august 05, 2011, 17:35:38 pm » |
|
bare å finne null tenning det og så litt på når motoren begynner å gå så er det bare å vri
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #5 på: august 05, 2011, 19:08:15 pm » |
|
bare å finne null tenning det og så litt på når motoren begynner å gå så er det bare å vri
Hvordan finner jeg nulltenning ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #6 på: august 05, 2011, 19:45:35 pm » |
|
Skal ikkje lysa heile tida, men du må sikkert vri fordelaren eit godt stykke. funka fint for meg jaffal
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #7 på: august 05, 2011, 19:59:43 pm » |
|
Skal ikkje lysa heile tida, men du må sikkert vri fordelaren eit godt stykke. funka fint for meg jaffal
Sikkert på stiftetenning det, da vet jeg at det virker, det har jeg gjort selv engang i 1984/85  .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #8 på: august 05, 2011, 22:05:50 pm » |
|
Still etter hakket i fordeleren, er som regel et lite hakk øverst i ringen som fordelerlokket ligger nedpå, den skal line opp med rotoren. Er på ingen måte nøyaktig men holder til oppstart, stå klar med pistolen og juster rett etter oppstart så er det flott. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #9 på: august 05, 2011, 23:03:15 pm » |
|
0-tenning (TDC) er når sylinder 1 har stempelet på topp etter å komprimert luft/bensinbladingen. Ikke spesielt vanskelig å finne...man kjenner det når man dreier rundt. På det originale reimhjulet er det øvre dødpunkt merket samt at det finnes noen ekstra fortenningsmerker til høyre på hjulet.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #10 på: august 05, 2011, 23:12:59 pm » |
|
Sikkert på stiftetenning det, da vet jeg at det virker, det har jeg gjort selv engang i 1984/85  . Nix på el tenning. monterte på ein 1600 og måtte snu fordelaren nesten ein halv omdreining før lyset sløkkte og eg fekk satt tenningen på plass
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #11 på: august 06, 2011, 00:12:54 am » |
|
Igjen har eg ingen peiling hvorfor, men er kanskje et bra tips. Når min oppførte seg slik at lyset alltid var på, så dro eg en rask runde på el starten, så gikk det plutselig ann å justere den som vanlig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #12 på: august 06, 2011, 00:17:56 am » |
|
Ein forutsetning er vel at du står på tdc for 1 og då skal da vel ikkje ha noko å sei om du so spinner motoren aldri so mangen gongar rondt?? utan so e da noko muffens oppi fordelaren din 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #13 på: august 06, 2011, 00:38:50 am » |
|
Ein forutsetning er vel at du står på tdc for 1 og då skal da vel ikkje ha noko å sei om du so spinner motoren aldri so mangen gongar rondt?? utan so e da noko muffens oppi fordelaren din  Ingen peiling på hvorfor det var sånn, eg hadde veiva riktig hver gang både før å etter rotering vel elstarten. Kanskje det handler om noe opplada spenning i coil eller lignende?  Den første varianten eg hadde var den billige skiten med ufo magnet plate, den andre var ekte petroniks og brant opp når eg kobla den til.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|