I dag fortsatte søken etter feilen i sylinder fire.
Eksosanlegger kom av sånn høvelig greit, men relativt høy smuldrefaktor.
Resten lot seg sånn høvelig bevege uten problemer det også.
Bortsett fra denne skruen her, som til slutt måtte tas med slagtrekker.

Litt olje lå det og fløt i innsugsportene. Hvilket forsåvidt ikke sier meg noe.
Hm. Noen glemte å drenere ut olja...

For meg ser det ut som om det har vært en oljelekkasje fra området mellom oljekjøleren og blokka.

Toppen kom rimelig greit av, men ser ikke så fin ut, syns jeg. Og hva stikker vel ut fra innsugsventilen på sylinder 4?

The bugger:

Aner ikke hvor den kommer fra. Det eneste jeg er sikker på, er at det ikke er jeg som har lagt den der.
10mm 8.8 hode og lettere deformert gjengeparti...
Toppen har diverse sår. Det er ingen tvil om at noe har slamret en del rundt omkring inni der.

Stempelet har også fått sine merker.

Og så glemte jeg å dra inn stempelet for å sjekke sylinderen. Skal legge inn noen bilder av det senere.
Så nå sitter jeg og funderer på hva jeg skal gjøre. Jeg har, som sagt, en type 4 2-liter tilgjengelig.
Hva bør jeg gjøre for å ha 1600-motoren på veien denne sesongen, og er det såpass med jobb at jeg likegodt kan overhale type 4 2-literen og konvertere?