Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« på: april 21, 2012, 17:43:14 pm » |
|
jau da...
0,8 mm endeslakk....nono eller gogo?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: april 21, 2012, 18:26:11 pm » |
|
Orginal eller trimma?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #2 på: april 21, 2012, 18:47:57 pm » |
|
Spiller ingen rolle om det er original eller trimma. 0,8 er mye uansett.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #3 på: april 21, 2012, 18:59:28 pm » |
|
en lett trimma en ja,med org veiv og svinghjul
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
vw
Seniormedlem
   
Innlegg: 474
Bosted: Ørskog
|
 |
« Svar #4 på: april 21, 2012, 20:08:56 pm » |
|
Ka skall d vær i følge rep bøker og lign ? min -max endeslakke??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
   
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
 |
« Svar #5 på: april 21, 2012, 20:20:15 pm » |
|
0.07-0.15mm  Det er iallefall anbefalingene 
|
|
« Siste redigering: april 21, 2012, 20:22:08 pm av Vw1302s »
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #6 på: april 21, 2012, 20:22:13 pm » |
|
0,07-0,13 er fasitsvaret. 0,8 er No-go. Om det ikke var slik når det ble montert... så er veivlageret ditt løst i blokka.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #8 på: april 22, 2012, 01:14:55 am » |
|
hva er det værste som kan skje med en motor med for stor endeslakk? noen som personlig har erfart ras pga dette?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #9 på: april 22, 2012, 01:47:46 am » |
|
Har hørt legender om originalmotor hvor endeslakk var så stor at motoren kun kunne startes hvis bilen stod i fri og clutchpedalen ikke var tråkka inn. Men bilen gikk like fullt.
Nei, det er ikke bra med stor endeslakk. Ja, det kan dure og gå lenge.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #10 på: april 22, 2012, 01:51:02 am » |
|
Er du sikker på at du har 0,8mm endeslakk uten shims?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #11 på: april 22, 2012, 09:03:38 am » |
|
Det som skjer med mye endeslakk. Er at lageret ved svinghjulet er løst i blokka. Og beveger seg frem og tilbake. Til slutt blir lagerbukken i blokka banket ut både sideveis og i rundhet. Når dette har pågått lenge nok blir blokka ødelagt beyond repair. Og oljetrykket vil forsvinne. Deretter er veien kort til bøyd veiv p.ga dårlig opplagring, Skjærte råder p.ga oljetrykket and so on.
Mye endeslakk bør alltid tas omgående. Om motoren skal tas vare på...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|