mai 04, 2025, 11:50:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Holder det med 1,3liter i minuttet?  (Lest 1284 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: april 09, 2012, 12:20:44 pm »

Har klatt med turboroadster, holder på å dyse riktig, prøvekjører på vei medbredbåndslambda og egt. Turbo lader rundt 0.7bar. Magnaspark digital med mapsensor
Virker som jeg tømmer flottørkammeret, når jeg harhattlitt pådrag dauer den helt ned, men starter lett etter 5sek. Målte forsyninga i dag. 3psi på tomgang, gir ekstra når turbo lader. (malpassi)
Er det for lite med 1,3liter i minuttet?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: april 09, 2012, 15:57:53 pm »

Facet, filterking og standard rør -holder det til 160hk+?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: april 09, 2012, 16:24:08 pm »

La oss si at du har 200 hk.
Med 200 hk har du kanskje en bsfc på 450 g/kwh?
Da vil du ha et forbruk på 1.35 Liter per minutt.

Så kommer det vanskelige spørsmålet, hva er bsfc'en din ved pådrag?
Vel det er det ingen som vet, men den er lite trolig under 400 så svaret blir, ja 1.3 liter/min kan være for lite...

Det var min teori for ikveld, nå kan noen med praksis erfaring komme med innspill. Glad
Loggført

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #3 på: april 09, 2012, 16:29:58 pm »

Litt over 2 halvlitere i minutter er vel ikke noe problem? I godt lag kan jeg fint komme opp i 2,5 i minuttet, men da blir jo ikke kvelden lang og dagen derpå er jeg ikke kjørbar!
Var det ikke øl det var snakk om her  Hæ Øyerulling
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: april 10, 2012, 20:40:20 pm »

Kikket på amerikanske påhengsmotor forum  Øyerulling
150hk moderne motor på WOT forbruker 20gh, som tilsvarer 91liter i timen
Det blir 1,52liter i minuttet..
Lurer på om jeg skal sette en pumpe til i motorrommet? Har flere Facet red topp. Nå står det en under tanken, kan sette en under gasser også.. Mye arbeid å bytte røret? Eller legge opp et nytt? Har tank med retur, men returen ligger på samme nivå som uttak, så kan bruke begge for økt flow, men tror gjerne trykkfallet er så stort i det originale røret at det gjerne holder å bytte dette til 8mm?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: april 20, 2012, 14:04:07 pm »

Du bør legge opp til 8mm rør (innvendig mål).
Med 1.3 l i minuttet, er strømningshastigheten med 8mm rør ca 0,43 meter i sekundet.
Husker ikke hva det originale røret er innvendig, er det 6mm er hastigheten på bensina 0,77 meter i sekundet.
Det er anbefalt å holde seg under 0,5 m/s for å unngå problemer (med bl.a. trykkfall).
« Siste redigering: april 20, 2012, 14:06:44 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #6 på: april 23, 2012, 23:20:51 pm »

legg opp tykkere rør fram.. så er probleme mest sannsynlig løst... hadde problemer med det selv på den eine turbo motoren min, Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!