SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #30 på: september 06, 2012, 08:05:27 am » |
|
Nå vet jeg jo at bærearmen er 37mm, og større armer er vel ikke å få fatt i. Hjelper lite å måle foringa da når jeg allerede vet den er for stor Mags..  Dreie selv i pomm går selvsagt, men når jeg alikevel skal bestille derfra så bestiller jeg foringer også. Så ligger dem klar til jeg kommer hjem fra ferien neste uke. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #31 på: september 26, 2012, 23:48:24 pm » |
|
En liten oppdatering, en siste nos bit helt fra Belgia. Da mangler jeg bare panser for å kunne bygge opp igjen fronten i stål. 
 2012-09-26 17.32.30.jpg (57.17 KB. 408x306 - vist 578 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #33 på: september 27, 2012, 10:49:21 am » |
|
Synes at du bør vurdere riktig reservehjulsbrønn og frontplate  Det er noen år siden jeg forsket på dette sist. Det er ikke helt riktig preging på frontplaten, er ikke det riktig? Mulig den gamle platen ble kastet under flyttingen nå, men tror uansett ikke den heller er riktig. Brønnen er faktisk demontert fra bilen, nok byttet den også. Hva er forskjellen på denne brønnen og en riktig brønn?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #35 på: september 27, 2012, 11:18:29 am » |
|
ja du har jo bare en profil,den på bilde har 2 profiler
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #36 på: september 27, 2012, 11:25:22 am » |
|
ja du har jo bare en profil,den på bilde har 2 profiler
Vet du om det er samme bredde på profilene? Å lage denne som mangler er ikke noe problem. Lager bare et pregeverktøy til det. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #38 på: september 27, 2012, 12:48:50 pm » |
|
mye bedre fra Autocraft da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #41 på: september 28, 2012, 10:54:45 am » |
|
Dette er veldig morro Sverre! Så mye triveligere enn flipfront! Dette beviser at noen ganger er det lurt å vente litt 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #43 på: oktober 01, 2012, 14:00:00 pm » |
|
Noen som har råd angående montering av IRS braketter bak? Det nevnes i flere sammenhenger at dette kan gjøres på mål uten jigg, hvilke tall er det da man skal gå ut ifra?
Noen som har data for kryssmåling av T1-karosseriet? Det finnes vel slikt for de som driver å retter opp biler, skulle hatt det i forbindelse med oppbygging av fronten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #44 på: oktober 01, 2012, 17:26:38 pm » |
|
kan leie mine jigger da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #45 på: oktober 03, 2012, 09:58:48 am » |
|
Artig..
Bestilte deler fra Cip1.com før helgen. I går fikk jeg mail om at de var sendt, DHL ringte i dag om at pakken var klar for utkjøring. Posten Norge har litt å etterstrebe må jeg si. Både på service, transfertid og pris.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #47 på: oktober 23, 2012, 14:36:39 pm » |
|
"Frame, floor and body panel repair, including measurements and detailed cutting, alignment & welding instrutions and painting preparation and procedures." http://www.bentleypublishers.com/volkswagen/repair-information/vw-type-1-52-57-factory-repair-manual.htmlSnakket litt med Unneberg Bil, de mente den ikke hadde mål for å bygge opp igjen fronten. Noen som har denne og kan bekrefte det? Evt. hvor kan jeg finne disse målene? Bestilte en alikevel, kommer i posten fra Amazon. Kjekt å ha håper jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEH
Supermedlem

|
 |
« Svar #48 på: oktober 23, 2012, 17:05:36 pm » |
|
Bra bok, men fant ikke noen mål på dette. Står noen mål på bunnplate. Men hvis du setter kaross på bunnplata og monterer forstillinga, så har du boltene i forstilling som referanse mot hullene i kaross.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #49 på: oktober 23, 2012, 21:22:59 pm » |
|
Alt må selvsagt prøvemonteres, men som en ekstra trygghet og mulighet til å finne rette posisjon.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #50 på: desember 12, 2012, 06:34:40 am » |
|
Ikke så mye som skjer på denne fronten, er på jobb på ni-og-tyvende breddegrad.  Hvem har skikkelige stigtrinn til ovalen min, med bred kromlist?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #51 på: desember 13, 2012, 18:49:19 pm » |
|
Det har vi på Unneberg Bil  Hvem har skikkelige stigtrinn til ovalen min, med bred kromlist?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
vw
Seniormedlem

|
 |
« Svar #52 på: desember 14, 2012, 23:24:05 pm » |
|
Det har vi på Unneberg Bil  Hvem har skikkelige stigtrinn til ovalen min, med bred kromlist?
Pass på å kjøp skikkelige rustfri/kromlist ! ikkje dessa tynne polerte alu listene,som øfte e med på stigbretta! vert stygge med ein gong 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #53 på: desember 15, 2012, 00:08:20 am » |
|
Jeg har hatt sånne. Bilen er penere uten...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #54 på: desember 15, 2012, 06:01:48 am » |
|
Hatt sånne hva.. stigtrinn?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #55 på: desember 15, 2012, 06:02:38 am » |
|
Hva er kromlisten laget av? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #56 på: desember 15, 2012, 10:36:34 am » |
|
Hatt sånne hva.. stigtrinn?
Billige chromlister/alu Jeg tok de av, for de ble stygge. Dessuten er de så tynne, så de blir bulkete om man er uheldig å sparke borti.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #57 på: desember 20, 2012, 14:10:00 pm » |
|
Rosenquist hadde både stigtrinnslister og de andre sidelistene til boble i rustfritt. De er ikke noe dritt.
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
SBL
Supermedlem

|
 |
« Svar #58 på: januar 03, 2013, 21:22:21 pm » |
|
Godt nyttår alle ihop!  Mags, og dere andre guruene. Finnes det mål for å dobbeltsjekke IRS brakettene? Det vil vel ha innvirking på geometrien hvor disse blir stående. Virker som venstre brakett står 1-2mm nærmere hjulet enn høyresiden. Hvor nøyaktig må dette være? Er klar til å sveise dem fast. Har ikke fått a-armene i hus ennå, men håper det blir snart.  Hendig oppskrift for montering (ingen mål her heller): https://www.dropbox.com/s/8rs0i30udvrn7ye/irs-pivot-jig-instructions.pdfLa i mellom noe mellom jigg og torsjonslokk-flaten, og tilpasset braketten til røret i første omgang. Så la jeg imellom tynnere og tynnere helt til braketten sto på riktig plass uten mellomlegg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|