Mulig det er på tide og begynne en liten prosjekt tråd om denne også.
Den begynte sitt liv som en vanelig VW Boble 1500 i 1967.
Den gjorde sikkert god nytte for seg i mange år i Svensk landskap i sin opprinnelige orginale form.
Men pluttselig en dag fant en Svenske ut at dette holdt ikke mål.Hær skulle det bygges om til Buggy uten tak.

Orginalen ble da plukket ned og det ble montert et Buggy karosseri av glassfiber på unnerdelen som på det tidspunktet var kortet betraktelig inn.
Kjempe morro bil som ble brukt i den tilstanden i flere år.
Men etter et par eierbytter fant enda en svenske ut at nei dette holder ikke mål lenger.
Så da gikk gamle 1500 inn i et verkstedlokale atter en gang for ombygging.
Det greie med en buggy er jo at ting laget i glassfiber kan forandres og bygges til det ugjenkjennelige.
Denne Svenske eieren var tydelig innspirert av diverse Italienske spagetti raketter.Så en ny front i glassfiber ble støpt fast til den tilårskommende buggyn.Denne gangen med Ferrari F-40 lignende utseende.En ny bakende av litt mere ukjent innspirasjons kilde ble støpt på bakenden.
Det estetiske angående utseende ved valg av lykter til denne kreasjonen hadde han vel et heller avslappet forhold til.
Noen fæle og utstikkende saker ble valgt til park og blink lys.Sammen med store runde hovedlykter ble de lakt under etn tynn pleksi plate i beste Ferrari stil.
Baklykter ble antagelig hentet på den lokale skroten fra en velvillig eldre Chevrolet van.
Et lykte valg som kan diskuteres om var helt estetisk riktig.
Men den ble uansett forevist bilprovningen og godkjent ombygd.
Noen år senere ble maskinisten byttet ut med en ny og mindre sliten modell,denne gangen i ånden om at eneste erstattningen for sylindervolum er mere sylindervolum.
Derfor valgte svenson denne gangen en diger 1600 ccm.
Etter kort tid gikk interessen for bilen over.Den sto da ensom og forlatt i en garasje et par år.
Så fant svenson ut at han trenkte plassen til en annen bil og annonserte da denne trofaste sliteren for salg.
Det er hær jeg kommer inn i bilde.Gubben min satt og kikket på BLOCKET.SE imens jeg satt litt uinteresert og kikket på.
Pluttselig kom dette bilde framm på sjermen og jeg var hektet.

9593654770.jpg (68.08 KB. 728x546 - vist 674 ganger.)
Gubben fikk øyeblikkelig i oppdrag og kontakte det som måtte kontaktes for og finne ut om dette gikk an og få norske skilter på.
Som sakt så gjort.Eier,biltilsyn,bilprovning og tollvesenet ble konferert øyeblikkelig.Dette resulterte i veldig positiv tilbakemelding fra biltilsynet om at dette var ikke noe problem og registrere.
Da ble kjøps sum avtalt og familien tok en biltur til stocholm med henger for og hente mors lille First price Ferrari.
Som man ser på bildet er jo ikke akkurat felger heller noe svenson hadde et annstrengt forhold til,men gubben fikk raskt tak i et sett med ATS felger til meg i bredden 7" og 9" som ble montert raskt på.
Bilen står nå inne i et verksted for bygging og lakkering i vinter.Gubben får litt og gjøre ja.
Det skal støpes hekkspoiler type Ferrari F-40 på hekken og ALT av lykter skal byttes og bygges om med lysdioder integrert i karroseriet og gjemmes under klarlakken til slutt.
Hekken på bilen skal også forandres litt for og få den nermere bakken.
Planen er også en avtagbar glassfiber hardtop lakkert i samme farge som bilen for og erstatte kalesjen som antagelig er laget av en båtprodusent og dermed ser slik ut også.
Flere bilder og info kommer ettervært som prosjektet skrider fremm.
Det er meningen at den skal være klar til og rulle ut på veien når snøen er smeltet til våren.

9593654770 redigert 2.JPG (61.62 KB. 728x546 - vist 576 ganger.)
Hær er et meget dårlig og raskt forklarende første utsnitt av de grove forandringene som gjøres i vinter.
Om noen føler iveren til og gjøre det ordentlig i Photoshop og endre den til sort blank så er dere hjertelig velkommene.