Altså slanger fra pumpa til filterholder og filter?
Men hvis jeg har skjønt det rett så er et eksternt filter uansett type (foruten oljesumpen) høyst nødvendig på disse motorene? Orginal eller ikke....
Den orginale sila er ikke brukanes?
Er min aller første motor som skal bygges, og vil jo gjerne at ting skal fungere og være mest mulig holdbart!
Med eksternt filter så kan du kjøre lenger på oljeskiftet, motoren for renere olje, men det er å anbefale å ha sila der alikevel og da bare rense denne en gang i året el. lign.
Er enig med Berger over her. Du varmer opp olje med en slik pumpe med filter på. Bruk lokk med en utgang og kjør returen inn i galleriet. Står ganske godt beskrevet mener jeg å huske på "full-flow" sida på teknisk-sida her mener jeg.
Et ordentlig oljefilter er en av de største (hvis ikke den største) forbedringen du kan gjøre i forhold til driftsikkerhet. Hvis du også monterer elektronisk tenning og et skikkelig bensinfilter, så er boblemotoren din betydlig mer driftsikker.
Monterer du oljefilteret i innerskjermen så får du et feste spesial-laget for bakre støtfangerbrakett. Det blir jo en snau meters lengde med oljeslang + filteret som også da vil øke oljemengden litt + kjøle bittelitt mer.
Leste faktisk om en som hadde tenkt å montere oljekjøler i front som hadde lagt utvendige kobber-rør frem og tilbake og endte opp uten kjøler foran da bare rørene frem/tilbake kjølte bra nok, men dette var på en ganske standard motor, men beviser at rør/slanger kjøler litt det og.
Men, når det er sagt så funker den originale kjøleren veldig bra.