California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #120 på: april 05, 2013, 08:39:03 am » |
|
Så bra det passa. Dette er helt klart noen av det feteste gate dekkene. Konge 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #121 på: april 05, 2013, 21:21:03 pm » |
|
Som om ikke 67'n var kul nok fra før.. Det der blir helt sjef! Jeg har kjørt lengre enn langt med Polyglas dekk bak, tidligere hadde jeg samme dim som deg. Litt uoppdragne ved filskifte på motorveien men ellers no prob. Og da snakker jeg 14-15k hver sesong som bruksbil.. Men.. Pass på å ha litt spissing (toe in) bak. Det hjelper mye på retningsstabiliteten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #122 på: april 05, 2013, 21:42:38 pm » |
|
Takk. Det var et godt tips. Det skal jeg gjøre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Racing56
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Oslo
Porsche for fun, but VW forever!
|
 |
« Svar #123 på: april 05, 2013, 23:30:01 pm » |
|
Det der ser skikkelig bra ut!
|
|
|
Loggført
|
Tor (Racing56) Fagerhøi
Member of: Stormtroopers, Veteran VW Klubben, Porsche 356 Klubb Norge, Porsche 356 Registry US
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #124 på: april 05, 2013, 23:44:26 pm » |
|
Sikle!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #125 på: april 08, 2013, 08:19:34 am » |
|
Et par bilder til etter siste økt på denne bilen for nå. Nå gjenstår litt elektrisk feilsøking og montering av regulator da den mekaniske bensinpumpa gir for mye for gasserne. Første prøvetur gikk fint. Dekkene var mer behagelige enn forventet og girkassen som jeg trodde kunne ha røket på siste draget fungerte allikevel. Da avslutter vi med et par solskinnsbilder av Sigvart
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #126 på: april 09, 2013, 15:48:16 pm » |
|
Har du sjekket hvor mye bensintrykk du har?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #127 på: april 09, 2013, 23:30:56 pm » |
|
Nei, men det samme skjedde i benken til Erik. Det holdt seg stabilt etter at vi monterte regulator
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #128 på: april 12, 2013, 07:49:52 am » |
|
Har du sjekket hvor mye bensintrykk du har?
Regulatoren viste hele 6 psi før jeg fikk justert ned. Skal kjøre meg en tur nå til helgen så får vi se hvordan den fungerer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #129 på: april 12, 2013, 07:52:16 am » |
|
Fikk sveiset en meter i går kveld. Nå er døråpningen mye bedre. Har ikke fått slipt ned enda, men det er uansett mye bedre og rettere enn før. Nå går døra fritt.
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #130 på: mai 11, 2013, 07:52:25 am » |
|
Det er tydelig at det begynner å bli sommer og tiden i garasjen blir kortere og kortere. Jeg har brukt mye av våren på å få 67 modellen ferdig. Endelig, i går, ble den EU-godkjent og sommeren og noen utvalgte treff kan komme.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #131 på: mai 11, 2013, 12:41:01 pm » |
|
ser bra ut !
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #132 på: mai 11, 2013, 12:47:58 pm » |
|
Deilig!!
Ønsker dere god helg fra meg og Putte (i biter)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #133 på: mai 22, 2013, 09:47:14 am » |
|
Etter to kvelder med sveising begynner den siste quarteren å ta form. Hele siden er krøllet fra tidligere oppretting og hele quarteren burde selvfølgelig vært byttet. Siden resten av bilen er relativt like bulket valgte jeg å rette litt mer enn før. Nå blir det ikke 1,5 cm lag med sparkel, bare 0,5 cm  Bilde 1: Her var det høyeste laget med sparkel. Snittet opp og vippet platene ut. Passer skjermen bedre nå. Bilde 2: Her var overlappet tidligere. Den nederste plata lå ca 0,5 cm lavere enn øvre del. Nå er platene sveiset uten overlapp. Har også varmet og banket litt underveis. Platene var ikke akkurat rette. Bilde 3 og 4: Her er sveisen slipt ned. Jeg har også tatt dørkarmen. Snittet opp fra sveiseskjøten og hele veien nedover. Vippet ut nedre del av quarter nesten 0,5 på det meste. Bilde 5: Desverre må dette til også. Har lagt på mye og skal begynne å pusse dette ned neste gang. Bilde 6: Fikk tid til å prøvemontere motorlokket. Jeg tror jeg går for en liten lufting i nedkant. Ser an..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #134 på: mai 22, 2013, 22:13:22 pm » |
|
Godt å se at folk kan rette litt plåt her også, ikke bare skjære ut og sveise inn nytt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #135 på: mai 23, 2013, 06:58:21 am » |
|
Godt å se at folk kan rette litt plåt her også, ikke bare skjære ut og sveise inn nytt. Kan og kan.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #136 på: mai 29, 2013, 09:06:48 am » |
|
Ok, jeg vet det er kjedelige bilder, men det er jaggu arbeidet også  1. Her er det lagt på strøk "pudding" nr 3. Det blir faktisk ganske så bra. Det er ikke lenger et tykt lag. Jeg må garantert på med lag nr 4 før jeg er ferdig. 2. Tørketiden kan selvfølgelig brukes til noe annet. Nå er den ene framskjermen ferdig. Glassfiberduk og gelcoat der det hadde vært blinklys og slipt og rettet ferdig. Neste tirsdag, som vanligvis er min garasjedag, skal jeg forhåpentligvis være ferdig med quarteren og neste framskjerm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #137 på: mai 29, 2013, 22:53:40 pm » |
|
Vegard trodde at det skulle være minst sparkel på en Racebil da  ser bra så langt da
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #138 på: mai 30, 2013, 08:09:51 am » |
|
Sparkelen veier nok det samme som en dynamo som jeg ikke skal ha  Da sparer jeg vekt på alle andre valg som felger, skjermer, panser, interiør, kjøleblekk, ruter, bensintank, lydisolasjon osv osv.. Av en sparkelboks på 3 kg ligger det igjen bare 1 kg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #139 på: juni 07, 2013, 07:31:06 am » |
|
Litt videre. Ser lyset i tunellen nå  Taket er ferdig slipt. Kun en liten bulk som skal slipes ferdig. 1. Siste framskjerm er ferdig 2. Siste quarter er så godt som ferdig. Skal se om jeg legger et lag til eller prøver å legge ekstra tykt med grunning/fyller 3. Den ene bakskjermen er ferdig slipt, men gjenstår litt der lyktene var montert. 4. Bilen har tidligere fått veldig moderne kanaler. 5. Kappet ut den moderne profilen og banker og runder platene. Nå blir kanalen rund som de var i 57. Varmeuttaket gjør jeg ikke noe med selv om de er plassert 15 cm for langt bak.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #140 på: juni 07, 2013, 09:05:08 am » |
|
Looking good!.. Sjekk lengden på døråpningen når du er ferdig med kanal sveisingen så slipper du noen overaskelser med krymping.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #142 på: juni 07, 2013, 13:07:22 pm » |
|
Blir mye varme i de langsgående sveiseskjøtene. Det beste hadde kanskje vært og kun punktet de, Så tinn for å tette.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #143 på: juni 08, 2013, 22:42:17 pm » |
|
Kanalsveisingen går nok fint. Bare vær veldig tålmodig. Punkt for punkt og nedkjøling hele tiden. Det som er fort gjort å glemme er at det kan bli veldig varmt når sveisen slipes ned også. Tålmodighet er ordet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #144 på: juni 08, 2013, 22:49:33 pm » |
|
Blir mye varme i de langsgående sveiseskjøtene. Det beste hadde kanskje vært og kun punktet de, Så tinn for å tette.
Dette er ingen dum idé Som Rocket nevner over her også er det lurt å holde temperaturen nede. Sett et punkt og slip punktet med en ganng med en grovkornet flapdisk. Da blir du raskt kvitt varmen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #145 på: juni 09, 2013, 07:08:57 am » |
|
Sweet. Tror ikke jeg skal prøve meg på tinn. Har aldri prøvd det før.
Da skal jeg prøve å lappe dette i morgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #146 på: juni 12, 2013, 08:03:46 am » |
|
Ferdig sveiset på første kanal. Helsveist, men ikke slipt ned enda. Dette ble langt bedre enn mitt gjennomsnitt på sveisefronten. Det som er morsomt er gjenbruket på denne bilen. Brukte ikke en eneste ny bit for å få dette sammen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #147 på: juni 26, 2013, 09:12:20 am » |
|
Da er førers kanal ferdig og passasjersiden ferdig neste gang. Har også fått slipt over hele bilen, men det gjenstår alltid litt småtteri. Drittlei av å slipe.
Har også fått montert alle festene til panseret foran, så nå sitter det der det skal.
Ellers har jeg et lite sideprosjekt også. Kjøpte en 61 modell som også får litt pleie. Har hittil fått av forstilling og revet ut alt av bremser foran. Nytt er på vei inn. Felgene til denne har jeg hatt liggende en stund. 1. generasjons Empi 5 spoke med de originale senterkoppene. Her har jeg slipt av lakken der de skal være blanke og hatt en prøvelakkering. Tror de skal bli enda litt mørkere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #148 på: juni 26, 2013, 09:28:01 am » |
|
Om du matter felgene er de nok mørke nok. Matt klarlakk kanskje?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #149 på: juni 27, 2013, 13:59:42 pm » |
|
Om du matter felgene er de nok mørke nok. Matt klarlakk kanskje?
Jeg fant noe silkematt klarlakk og det ble bedre. Det ble uansett mye bedre når maskeringen ble revet av. Får se når jeg har polert opp kanten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|