BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #210 på: november 12, 2013, 23:27:42 pm » |
|
Grunning på undersiden av plata. Tørke litt og snu for å slipe litt mer gammel maling.
Den er glattere i strøket nå enn før.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #211 på: november 18, 2013, 13:45:38 pm » |
|
Postmannen kom bærende med frukter i dag. NPR-Deano 92mm sylindersett. Det er veldig gøy og passer epoken ekstremt bra. Uheldigvis var det svakheter med disse settene. Stemplene er bare drit for en høykomprimert motor. Da går dessverre de på hylla. Sylinderne kan brukes og de ser veldig bra ut. Det kuleste av alt er NPR-Deano logoen før innerste kjøleribbe. Da økte plutselig motorstørrelsen fra 2007 til 2074. Fremdeles liten til å være en racemotor.
Fremdeles veldig dårlige bilder. Ønsker meg nytt kamera til Jul.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #212 på: november 27, 2013, 23:41:54 pm » |
|
Pusser og sliper fremdeles. Har også fått lagt på dekk på felgene. Firestone 6 bak og Firestone frontrunners. Måtte prøve litt på bilen der den står på bukker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #213 på: november 28, 2013, 00:13:52 am » |
|
In progress bilder med fine hjul er helt sjef! Digger den  Alle tomlene opp herfra
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
tds
Supermedlem
    
Innlegg: 2005
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
 |
« Svar #214 på: november 28, 2013, 00:50:45 am » |
|
thumbs up!!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #215 på: november 28, 2013, 17:28:17 pm » |
|
Ser ut til å bli kanon den der :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #216 på: januar 05, 2014, 22:12:51 pm » |
|
Nå har jeg holdt på en stund uten særlig fremgang. Fingrene er helt utslitt og uten avtrykk. Kanskje halvveis med slipingen nå før et helt strøk epoxy avslutter det hele. Jeg skal altså ikke ha tepper og må derfor gjøre denne ufyselige jobben. Gammel maling slipes ned, gravrustgropene sparkles og slipes på nytt. Det blir litt grunning og sprøytesparkel underveis for å se om jeg har funnet profilene i bunnplata.
Har også vært uheldig med den gamle malingen. Den er litt myk og koker veldig lett. Litt tålmodig så går det greit.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #217 på: januar 05, 2014, 22:27:58 pm » |
|
Så mye fint arbe.. bare for å ha blankt og tråkke på a gett. Gale mann.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #218 på: januar 05, 2014, 22:44:54 pm » |
|
Så mye fint arbe.. bare for å ha blankt og tråkke på a gett. Gale mann.
Jeg har tatt over din bruk av tøfler/sokker.  Jeg skal ha en gummimatte der jeg sitter. Resten av bunn er det vel ingen som skal stå på. Tror det blir greit.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #219 på: januar 05, 2014, 23:12:50 pm » |
|
 Blir helt klart gull dette... Legge like mye jobb i maskinisten så snakker vi.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #220 på: januar 29, 2014, 10:08:23 am » |
|
Ble ferdig i går kveld med grunnarbeidet før grunning. Nå har jeg fri fra jobb og tar et strøk med grunning eller to helt i fred i garasjen. Resultatet så langt er myyye bedre enn før jeg startet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #221 på: januar 29, 2014, 21:12:37 pm » |
|
Sånn, da var det klart. Nå skal det forberedes til burbygging og videre lakkering.
I morgen blir det litt tilpassing av bur hvis grunningen har blitt tørr. Det er litt kaldt i garasjen og tørketiden er lenger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #222 på: januar 29, 2014, 23:59:46 pm » |
|
Fantastisk! Stå på!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #223 på: januar 30, 2014, 22:25:13 pm » |
|
Har fått gjort litt i dag også. Noe bra og uheldigvis noe dårlig. Det dårlig var at grunningen fremdeles var litt myk og har fått en litt uheldig bahandling med både et skarpt bur og varmt slipestøv fra vinkelsliperen. Sitter litt igjen på noen steder. Ellers har Fredrik og jeg hatt en hel dag i garasjen. Vi fikk løftet karosseriet på bunnplata og lurte buret inn på plass. Har tredd i et rør på bakstreverne, så nå er de skrudd sammen. Har også kappet av gummimatte festet i bunnplata da bøylen skulle stå akkurat der  Har også startet på dørstreveren. Denne blir nå mulig å demontere hvis det er nødvendig. Ellers fikk jeg fikset en ramme til setet jeg skal sitte i. Tok en original som jeg senket litt i bakkant og gjorde om på det bakerste røret. Flattjern til selve stolen sveiset på i underkant slik at stolen havnet litt lavere i rammen. Blir nok bra når sveisen er slipt ned.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #224 på: januar 30, 2014, 22:59:11 pm » |
|
Looking good  Ser du skriver at det er litt kaldt på verkstedet. Jeg ville vært forsiktig med å lakke med 2k produkter i under 20 grader.. En ting er at det flyter dårligere ut når det er kaldt men det kritiske er at herdeprosessen kan stoppe hvis det blir for kaldt. Under 15+ er risky, men avhenger visst litt av type produkt og herder. Om den kjemiske prosessen først stopper vil den ikke starte igjen med det resultat at lakken aldri vil tørke skikkelig. Lakket selv en halv bil på låven i fjor vinter i 15-16 pluss, i sommer var det bare å slipe ned alt å gjøre det på nytt..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #225 på: januar 30, 2014, 23:03:26 pm » |
|
Det er 15 grader i garasjen hele vinteren så da er det vel på grensen.
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #226 på: januar 30, 2014, 23:17:52 pm » |
|
Det har nok vært litt i kaldeste laget i det siste. Er ikke ofte jeg må bruke jakke i garasjen. Må prøve å få varmet den opp litt skikkelig.
Når jeg skal lakke farge må jeg bygge meg en liten bås med varme.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #227 på: januar 31, 2014, 01:58:21 am » |
|
Skal du bygge noe avstivere fra der buret går ned i bagasjerommet og ned til rammegaflene?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #228 på: januar 31, 2014, 07:34:57 am » |
|
Er det ikke krav til Dato stempling på Stoler med Lisens? Stå på Vegard
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #229 på: januar 31, 2014, 09:31:18 am » |
|
Skal du bygge noe avstivere fra der buret går ned i bagasjerommet og ned til rammegaflene?
Det får vi se an senere. Nå ligger det i alle fall til rette for enkel avstiving. Noe skal i alle fall holde motor og gaflene fast.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #230 på: januar 31, 2014, 09:33:34 am » |
|
Er det ikke krav til Dato stempling på Stoler med Lisens? Stå på Vegard
Seriøst? Betyr det at jeg må ha en sånn kjip Kirkey stol. Det er helt uaktuelt for denne bilen. Dette må jeg finne ut av..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #231 på: januar 31, 2014, 09:44:46 am » |
|
Det er ikke noe krav på dato stempling,er nok Rally og Rallcross det da
|
|
« Siste redigering: januar 31, 2014, 12:23:35 pm av mags »
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #233 på: januar 31, 2014, 15:26:55 pm » |
|
Da lurer jeg videre. Hvilken klasse skal jeg egentlig klassifisere meg inn i. Jeg vil jo bare kjøre litt, for meg selv, for gøy, maks 10.99. Super Street? uten skilt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #234 på: januar 31, 2014, 15:36:42 pm » |
|
Da lurer jeg videre. Hvilken klasse skal jeg egentlig klassifisere meg inn i. Jeg vil jo bare kjøre litt, for meg selv, for gøy, maks 10.99. Super Street? uten skilt?
Nå begynner det å bli interessant. For å få mest mulig kjøring så er det jo en fordel om du klarer å komme deg til elimineringen. Du som har en bil uten skilt må gå å få den, og deg, lisensiert for å få lov å kjøre på Gardermoen. Det betyr teorikurs til våren med bestått oppkjøring på Spring Nats. Deretter må du betale årslisensen slik at du får den tilsendt i posten. Når du har fått denne kan du få utført årskontroll på bilen for å få den lisensiert. Du har muligens race lisens fra før og slipper dermed unna med en årlig avgift på 1450,- + årskontroll. Jeg tror Super Street kan være en bra klasse: Benevning S/ST etterfulgt av startnummer. Denne gruppen er tiltenkt debutanter og inneholder standard modifiserte gatebiler. Det er påkrevet med heldekkende karosseri, skjermer over alle hjul, panser, grill, tak, frontrute og fungerende dører. Sportsbiler, vans og panel trucks aksepteres. Støtfangere er valgfritt. Grill kan erstattes med plater. Altereds, dragsters, og funny cars er forbudt. Minimumsvekt inkl. fører er: 544 kg (1200 lbs) for 4-syl.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #235 på: januar 31, 2014, 15:46:14 pm » |
|
teknisk sjekker alltid datostempling på sete og belte. jeg er på mitt andre sett. selv om stolen og setet var god som ny. har du lavrygget originalstol og org trepunkt, derimot, så er det ingen krav. sånn er det bare
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #236 på: februar 04, 2014, 15:45:29 pm » |
|
Hvis han skal kjøre Super street bør han kjøre pokker så konsistent på 10.90 tallet hvis målet er å ta seg videre. S/ST er vel en typisk "throttle stop" klasse? ET høres ut som et bedre valg...:
Deltakerne setter sitt eget dial-in før kvalifisering. Dette kan endres mellom hver runde i kvalifisering. Kvalifiseringslister settes opp etter den som kommer nærmest det fastsatte dial –in i gjeldene runde. Deltakerne setter sitt eget dial-in før elimineringen. Dette kan endres mellom hver runde i elimineringen. Dial-In skal merkes godt synlig for tidtakingen ved startnummeret på den siden som vender mot tidtakingen. Startmetode: Fullt tre med 0,500 intervall. Stigeoppsett: Sportsman-stige. Eliminering blir gjennomført med handikap start, basert på bilenes innbyrdes dial-in. Første bil i mål er vinner med følgende unntak: 1. Kjøres det fortere en dial-in betegnes det som breakout (utslått) 2. Kjører begge bilene raskere enn sitt dial-in regnes den som er nærmest sitt dial-in som vinner. 3. Tyvstarter en av deltakerne, er den andre automatisk vinner. (Breakout er nå ikke gjeldene, men regelen for absolutt breakout er fortsatt gjeldene)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #237 på: februar 04, 2014, 18:25:43 pm » |
|
Sportsman er klassen for deg Vegard. Superstreet er på vei ut pga for vanskelig konkuranse form. Sportsman tar hensyn til hvor fort bilen går. Og du setter selv index. I finalene blir differansen på indextid tatt høyde for. Og tregeste bil får grønt lys først. Og raskeste bil må stå igjen like lenge som differansen. På denne måten skal bilene teoretisk sett gå likt over mållinjen. Og det gir den beste formen for først i mål vinner. Om du da ikke kjører fortere enn indekset som er satt.
Begynner det gå fort kan du steppe opp til top sportsman.
Superklassene er avlegs. Og veldig lite underholdende med throttlestop og elektriske duppeditter som styrer E.T. Og ofte går bilene i disse klassene hele sekundet raskere på 402 enn de presterer. Bare for å ha litt å gå på når det gjelder nedbremsing.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #238 på: februar 04, 2014, 19:13:35 pm » |
|
Sportsman er klassen for deg Vegard. Superstreet er på vei ut pga for vanskelig konkuranse form. Sportsman tar hensyn til hvor fort bilen går. Og du setter selv index. I finalene blir differansen på indextid tatt høyde for. Og tregeste bil får grønt lys først. Og raskeste bil må stå igjen like lenge som differansen. På denne måten skal bilene teoretisk sett gå likt over mållinjen. Og det gir den beste formen for først i mål vinner. Om du da ikke kjører fortere enn indekset som er satt.
Begynner det gå fort kan du steppe opp til top sportsman.
Superklassene er avlegs. Og veldig lite underholdende med throttlestop og elektriske duppeditter som styrer E.T. Og ofte går bilene i disse klassene hele sekundet raskere på 402 enn de presterer. Bare for å ha litt å gå på når det gjelder nedbremsing.
Jee, det er nå to år siden Sportsman og Top Sportsman ble faset ut og erstattet av Super Street og Super Gas. Street Legal: til 11.00 Super street: til 10.90 Super gas: til 9.90 Super comp: til 8.90 Pro Street: til 7.60 Klassene som eksisterer er: §619 street legal 2014 §622 ET racing 2014 §623 super street 2014 §624 super gas 2014 §625 super comp 2014 §626 pro street 2014 §627 street 10.5 2014 §628 competition 2014 §629 altereds 2014
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #239 på: februar 04, 2014, 21:19:21 pm » |
|
Der kan du se. Da blir det ET racing da.. Om det da ikke bare gjelder gateregistrerte biler.
Uansett. Superstreet med 10,9 ET er noe drit for oss boblegutta. Og utrolig kjedelig. Å kjøre på Ideal tid har aldri vært moro. Best for ungene det der...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|