mai 06, 2025, 00:22:39 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Ombygging fra 6V til 12V, 1600TL -66mod
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Ombygging fra 6V til 12V, 1600TL -66mod (Lest 1115 ganger)
ecmar
Seniormedlem
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes
Ombygging fra 6V til 12V, 1600TL -66mod
«
på:
februar 24, 2013, 16:36:18 pm »
Jeg holder på å bygge om til 12V på min 1600TL -66mod. Så var det noen små ting jeg lurte på når jeg holdt på med dette.
-Fant 2 rele under dash`n. an jeg erstatte disse med vanlige rele?
-Fant en sylinderformet sak, som det står noe om blinklys på. Hvordan rele kan jeg erstatte dette med?
-Viskermotoren? Passer en fra boble?
-Kunne ikke se at 12V pære vil passe i hovedlysene. Finnes det et triks her?
Loggført
Toolmann
Medlem
Innlegg: 152
Bosted:
Type-3 Garasjen
Sv: Ombygging fra 6V til 12V, 1600TL -66mod
«
Svar #1 på:
februar 24, 2013, 21:09:41 pm »
Releene kan byttes ut med vanlige 12Volts rele ja, samme med det runde blinklysreleet.
Vet ikke om viskermotoren fra boble passer, men du kan kjøpe en "voltsenker" på Unneberg eller Hot-Shop, og beholde den viskermotoren som står der.
Ellers så må du også bytte dynamo, regulator (vippe) chocke-element, magnetventiler på gasserne og coilen.
Mange bytter starter og svinghjul også, men en 6V-starter "henger med " lenge om den er bra fra før.
12V pærer passet rett over på mine lykter, men det kan jo være forskjeller på lykter uten at jeg skal si det for sikkert.
Loggført
1965 1600 TL, Fastback
1970 Boble 1300, Cal-look
1966 Boble 1300, Drag-race
1969 Boble 1300, Bruksbil
1974 1303S BIG, Bruksbil
1974 Boble 1303, German-Look (Prosjekt)
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...