FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #60 på: januar 21, 2009, 19:15:10 pm » |
|
Jan-Thomas-bøllete..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Leif
Seniormedlem
   
Innlegg: 426
Bosted: Askoy
|
 |
« Svar #61 på: januar 21, 2009, 20:30:24 pm » |
|
hei har du vaert inne paa min side aa sett pa foer og etter bildene, jeg syntes min ble mye bedre med biltema soelv lakk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #62 på: januar 21, 2009, 21:06:11 pm » |
|
Ha på noen hvitsider og kjør på svarte felger uten kapsler. DET er bøllete  x2 (GB copy er jan-tomas-bøllete  ) derfår er mine borte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #63 på: januar 21, 2009, 21:39:03 pm » |
|
hvitsider blir det nok neppe.. jeg har sett lyset. nærmere bestemt solskinn fra california  Vi får se hvordan det går.. det er jo enda "lenge til våren"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #64 på: januar 24, 2009, 21:07:51 pm » |
|
Da har jeg omsider fått flyttet inn i verksted! Først gikk turen innom jobben for en real omgang med høytrykk, damp og industrirens. Jeg priser meg lykkelig over at det klare å ta bort mesteparten av et tjukt lag me noe som ser ut som fett/grease med masse støv i..  Her er bakre hjulbue på venstre side;  Da ser jo den observante 2 "feil"  og ikke minst  foran på høyresiden var det litt bedre,  men det var ikke fritt for ulumskheter:  Så nå må jeg lære meg å sveise 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #65 på: januar 26, 2009, 10:00:19 am » |
|
ikkeno problem  bare få tak i et apparat til 5-6000 pris klassen. og litt gass så lærer du det fort  bare husk på og ITTE ha hast værk når du sveiser.....det har je brent meg på før 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #66 på: januar 26, 2009, 10:08:15 am » |
|
en rask opptelling i verkstedet jeg står i ga antall sveiseapparater lik 2.. de 6 lappene går nok til innkjøp av øyelokk og cromdeksler til motoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #67 på: januar 26, 2009, 10:41:21 am » |
|
en rask opptelling i verkstedet jeg står i ga antall sveiseapparater lik 2.. de 6 lappene går nok til innkjøp av øyelokk og cromdeksler til motoren.
ja da er det jo 0 problem da
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #68 på: januar 26, 2009, 11:32:49 am » |
|
Ser ut som den verste sveisingen her blir rundt karosseri festet i bakre hjul hus. Ellers så det ikke så ille ut... 6 tusen til krom deksler til motor og øyelokk? Da vil du nok ha et lager som gjør at du kan bytte hver noe blåser bort eller begynner å ruste 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #69 på: januar 26, 2009, 11:41:12 am » |
|
Han skal vel holde Togga med kromdelar óg..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #70 på: januar 26, 2009, 11:45:51 am » |
|
Jeg skal kanskje ta en liten tur ut i dag også og lette på de andre skjermene også for å se hva man finner der. Vet også om et bittelite hull i undersiden av rammehodet. Fikk akkurat lurt inn et lite stjerneskrujern der. Det skal bli spennende å se hva som skjer der.. Og ja, crom budsjettet er noget stort. Tror muligens jeg skal opprette en ny post for plysjinteriør og porschestyling Togga får betalt i reinskavpizza og bestillings-ganding på utvalgte kroeiere fra dalstrøka nordafør
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #71 på: januar 26, 2009, 11:56:11 am » |
|
Krever vel ein fleinsopp eller sju i reinskavpizzaen, for at Togga skal havne i rett sinnsstemning - mtp. gandinga.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #72 på: januar 27, 2009, 21:28:34 pm » |
|
Rakk en kjapp tur i garasjen i kveld også, men det ble ikke så gøy som jeg hadde håpet. Plukket av de to resterende skjermene og fant litt rust foran på venstre side, likt som på høyre side. Rusten på høyre side var nok litt værre en jeg trodde, området rundt den nederste skjermbolten er det hull i og må fikses. Det desidert kjipeste var når jeg tok en kikk på rammehodet. Jeg hadde en anelse om et lite hull der, men akk så feil man kan ta. Det er hull i rammehodet. Den store flekken er riktig nok ikke gjennom, men på hele den forhøyningen i plata er det hull.  Det er også noe styggedom rundt innfestningen til forstillingen...  Spørsmålet er da, hva må gjøres for å fikse dette? Forstillinga må av, det er jo greit.. men er det mulig å reparere dette uten å ta karosseriet av bunnpanna? I nabogarasjen er det løftebukk. Funke det å trille bilen inn dit på hjulene, plukke av forstilling og alt og sveise inn nytt stål mens den står på bukken? Det ville jo gå greit mtp tilgang siden man slipper ligge på ryggen å sveise 2 cm over nesetippen..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #73 på: januar 27, 2009, 23:18:04 pm » |
|
De sprekkene der har jeg sett før, denne (rammehode) bunnen må du bytte ut i sin helhet, den har rustet gjennom fra innsiden...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #74 på: januar 27, 2009, 23:22:11 pm » |
|
doh!
er det mulig å gjøre dette uten å skille bunnpanne og karosseri?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #75 på: januar 28, 2009, 00:42:19 am » |
|
Dette har eg 'og sett før..... Karosseriet må av, og bunnplata må snuast på håve, med mindre du liker å jobbe med henda over deg? Etter att du har tatt av den plata under rammehovudet, oppdagar du nok att det er verre inni, i mitt tilfelle var det ikkje verre enn att det kunne reddast, rusta kom mest av att bilen har stått i nedoverbakke, med vatn inni tunellen, som samlar seg i fronten/frammehovudet og eter opp metallet..... Skal du skifte heile skiten, må ivertfall karosseriet av + att du må laga deg ein jigg, sånn att det nye rammehovudet kjem på rett kjøl, og ikkje havner sjeivt osv... Alt i alt, mykje arbeid  (MEN VERDT DET)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #76 på: februar 15, 2009, 12:13:26 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #77 på: mars 28, 2009, 20:59:31 pm » |
|
Omsider har tommelen blitt lirket ut av toern, og jeg har fått gjort noe med skuta. En ettermiddag i forrige uke fikk jeg klargjort bilen til deling, og i dag ble karosseriet løftet av. Tradisjon tro har jeg tilstrekkelig løfteverktøy, denne gangen ble det en kjekk Massey Ferguson fra 80tallet. Etter bildene ble tatt så har jeg tatt av motor og forstilling. Forhåpentligvis rekker jeg en kveld i neste uke også for å ta av girkasse, pedaler, slanger, rør, håndbrekk og alt det der.. Jeg er nok ikke førstemann som pusler med denne bilen. Grønt gulv er vel neppe standard fra wolfsburg  Synes ikke det ser så altfor ille ut mtp. rust(om man lukker øynene når man ser på karosseriet da), kanskje det bare er den rammehodebunnen som må ut.  Som en ekstra bonus fant jeg igjen 17mm koppen min som jeg trodde var long gone. Den var tydeligvis blitt stående igjen på motorbolten som måtte ut når jeg bytta starterforing. Jaja, skader vel ikke å ha to  
|
|
« Siste redigering: mars 28, 2009, 21:02:22 pm av ola »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #78 på: mars 28, 2009, 21:42:16 pm » |
|
Dette ser bra ut! Alltid kjekt å finne igjen verktøy som ein trur er forsvunnet for godt (snakker av erfaring) Så nå vert det skifting av rammehovudbunnen? Når bunnen er av, er det ikkje dumt å få sandblåst inni der, så er du kvitt elendigheiten LENGE! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #79 på: mars 28, 2009, 21:48:17 pm » |
|
planen er å fikse den nedre halvdel av bilen i år, og være ferdig med det slik at man kommer seg på SCC for egen maskin. Alt av slanger, rør og rot byttes sammen med bremser. Resten males opp med et eller annet lurium.
Jeg tenkte å lage et fint hull i bunnen av rammehodet slik at sandblåsemannen fikk rensket opp i ulumskhetene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|