sjurfn
Nybegynner

Innlegg: 31
Bosted: ørsta
|
 |
« på: mars 29, 2013, 12:07:13 pm » |
|
er detter noe å satse på? mye som må til for å montere dette på en orginal 1200ccm 68mod?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1 på: mars 29, 2013, 12:56:07 pm » |
|
Hvorfor vil du ha det på en orginal bil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sjurfn
Nybegynner

Innlegg: 31
Bosted: ørsta
|
 |
« Svar #2 på: mars 29, 2013, 14:18:33 pm » |
|
altså.. bilen skal senkes... men er orginal hjuloppheng på den nå å vil senke den.. er det lettest å få en justerbar fjærpakke da....?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #3 på: mars 29, 2013, 18:56:58 pm » |
|
Jeg hadde kanskje bare senket den bak ved å flytte de orginale platene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sjurfn
Nybegynner

Innlegg: 31
Bosted: ørsta
|
 |
« Svar #4 på: mars 29, 2013, 19:06:15 pm » |
|
hva gjør du da egentli? hvordan en gjør d..?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
sjurfn
Nybegynner

Innlegg: 31
Bosted: ørsta
|
 |
« Svar #6 på: mars 30, 2013, 21:49:33 pm » |
|
har ikke eg noen ojefylte rør uten på drivakslingene mine på 68? kan eg da skru dem av ute på hjule uten at dette lekker?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #7 på: mars 30, 2013, 23:55:13 pm » |
|
Jo, men du skal ikke skru opp så langt inn, kun ta av trommel hvis du tenkte på å løsne håndbrekkvaier.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sjurfn
Nybegynner

Innlegg: 31
Bosted: ørsta
|
 |
« Svar #8 på: april 01, 2013, 12:05:22 pm » |
|
tenkte på om eg skulle ta av drivakslingen for å gå klar fjærplaten når eg skal senke?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #9 på: april 01, 2013, 12:39:30 pm » |
|
tenkte på om eg skulle ta av drivakslingen for å gå klar fjærplaten når eg skal senke?
Nei, du trenger kun løsne håndbrekkvaier, så sitter fjærplaten i tre skruer på baksiden av trommelen, så kan du dra akselen bakover så den går klar. Null olje. Du må også ta dekselet over torsjonsrøret, og merk av hvor plata di sitter, før du tar den ut. Pass på fingrene, det står i spenn! Har du ingen i nærheten av deg, som har gjort det før? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sjurfn
Nybegynner

Innlegg: 31
Bosted: ørsta
|
 |
« Svar #10 på: april 01, 2013, 12:43:18 pm » |
|
hmm.. muli det er noen som har gjort det før.. :/
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
    
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #11 på: april 01, 2013, 20:58:33 pm » |
|
tenkte på om eg skulle ta av drivakslingen for å gå klar fjærplaten når eg skal senke?
Nei, du trenger kun løsne håndbrekkvaier, så sitter fjærplaten i tre skruer på baksiden av trommelen, så kan du dra akselen bakover så den går klar. Null olje. Du må også ta dekselet over torsjonsrøret, og merk av hvor plata di sitter, før du tar den ut. Pass på fingrene, det står i spenn! Har du ingen i nærheten av deg, som har gjort det før?  enklere å løsne berekk wirene inne i bilen, så slipper du ta av bremse trommelen ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sjurfn
Nybegynner

Innlegg: 31
Bosted: ørsta
|
 |
« Svar #12 på: april 02, 2013, 00:32:09 am » |
|
må en løsne brekket for å få flytta hjulopphenge nok til å gå klar fjærplata uten å måte kappe i den..?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #13 på: april 02, 2013, 00:54:35 am » |
|
Ja, og det er ganske liten jobb, med et par muttere. Du vil uansett ikke kappe i fjærplata di?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sjurfn
Nybegynner

Innlegg: 31
Bosted: ørsta
|
 |
« Svar #14 på: april 02, 2013, 16:25:54 pm » |
|
nei okej, nei vil ikkje kappe i den... såg en film om korleis en gjer dette på youtube å han amerikaneren kappet i fjærplata, men de var jo en amerikaner då.. :p
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|