juni 21, 2025, 00:36:12 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering? (Lest 1253 ganger)
Doka64
Supermedlem
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark
Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?
«
på:
april 28, 2013, 21:18:31 pm »
Driver å overhaler motor å skal ha på igjen dypsumpen som stod på. På pickupen er det sveiset et patentband rundt hele.. Noen som kan fortelle hvorfor? Ser mange freser hull i paraplyen for å få olja fort ned i sumpen, men patentbandet her har jo motsatt effekt.
Loggført
-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?
«
Svar #1 på:
april 28, 2013, 21:49:05 pm »
Patentbåndet er vel noe som stammer fra rallycross tipper jeg.
Det finnes nok mange meninger om hva man skal gjøre med pickupen. Ta bort patentbåndet hadde jeg iallefall gjort..
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Doka64
Supermedlem
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark
Sv: Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?
«
Svar #2 på:
april 28, 2013, 22:18:13 pm »
Ok. Ja er det jeg vurderer å gjøre.. Det er bare det at jeg var dum nok til å montere blokka med patentbandet på
Har heldigvis bare montert shortblokk så er jo ikke store jobben å ta det opp igjen. Noen flere som mener noe om dette?
Loggført
-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
Sv: Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?
«
Svar #3 på:
april 28, 2013, 23:31:25 pm »
Det skal hindre skvalping og luft i olje mener jeg??
RACE-Buggy har en god og ikke minst logisk forklaring på det
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?
«
Svar #4 på:
april 29, 2013, 01:16:45 am »
Jeg har fått bygget motoren for banekjøring og har montert skvalpeplate i blokka, men pickupen er bare forlenget uten noe annet på..
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?
«
Svar #5 på:
april 29, 2013, 07:33:14 am »
Patent båndet er der for å sikre at det skal være mest mulig olje rundt pickupen. Skal være vanskeligere for oljen å reise vekk fra pickupen... når den først har kommet inn... Denne modden har vært i bruk lenge, så den har nok ikke noen spesielt negative effekter.
Får pickupen sjans til å suge luft så slutter den å suge olje, dvs hele tuten på pickup'n må være under olje for at den skal suge olje.
Loggført
Speed is no substitute for direction
Doka64
Supermedlem
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark
Sv: Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?
«
Svar #6 på:
april 29, 2013, 09:06:15 am »
Ser fordelen hvis man ikke har ekstra sump, men vil ikke patentbåndet bremse olja i å komme ned til røret?
Loggført
-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?
«
Svar #7 på:
april 29, 2013, 10:02:49 am »
Man har ikke patentbånd hvis man kjører med ekstra sump nei. Vil tro det er ganske utypisk å kjøre med ekstrasump ved tørrsump bruk også... man har jo en hel tank med olje å ta av.
Loggført
Speed is no substitute for direction
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...