mai 04, 2025, 15:21:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?  (Lest 1227 ganger)
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« på: april 28, 2013, 21:18:31 pm »

Driver å overhaler motor å skal ha på igjen dypsumpen som stod på. På pickupen er det sveiset et patentband rundt hele.. Noen som kan fortelle hvorfor? Ser mange freser hull i paraplyen for å få olja fort ned i sumpen, men patentbandet her har jo motsatt effekt.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 28, 2013, 21:49:05 pm »

Patentbåndet er vel noe som stammer fra rallycross tipper jeg.

Det finnes nok mange meninger om hva man skal gjøre med pickupen. Ta bort patentbåndet hadde jeg iallefall gjort..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #2 på: april 28, 2013, 22:18:13 pm »

Ok. Ja er det jeg vurderer å gjøre.. Det er bare det at jeg var dum nok til å montere blokka med patentbandet på Trist Har heldigvis bare montert shortblokk så er jo ikke store jobben å ta det opp igjen. Noen flere som mener noe om dette?
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #3 på: april 28, 2013, 23:31:25 pm »


Det skal hindre skvalping og luft i olje mener jeg??

RACE-Buggy har en god og ikke minst logisk forklaring på det Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: april 29, 2013, 01:16:45 am »

Jeg har fått bygget motoren for banekjøring og har montert skvalpeplate i blokka, men pickupen er bare forlenget uten noe annet på..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: april 29, 2013, 07:33:14 am »

Patent båndet er der for å sikre at det skal være mest mulig olje rundt pickupen. Skal være vanskeligere for oljen å reise vekk fra pickupen...  når den først har kommet inn... Denne modden har vært i bruk lenge, så den har nok ikke noen spesielt negative effekter.

Får pickupen sjans til å suge luft så slutter den å suge olje, dvs hele tuten på pickup'n må være under olje for at den skal suge olje.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #6 på: april 29, 2013, 09:06:15 am »

Ser fordelen hvis man ikke har ekstra sump, men vil ikke patentbåndet bremse olja i å komme ned til røret?
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: april 29, 2013, 10:02:49 am »

Man har ikke patentbånd hvis man kjører med ekstra sump nei. Vil tro det er ganske utypisk å kjøre med ekstrasump ved tørrsump bruk også... man har jo en hel tank med olje å ta av.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!