Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #240 på: oktober 27, 2013, 20:33:07 pm » |
|
Kan dette være til noe hjelp Jørn?
Mener det bildet med blå armer er fra den hvite ex-bilen til Günter Miethke det er bilde av oppi her, og det andre er fra Christian Stelzer`s "ur German Looker" E-CA1 som forøvrig er til salgs i disse tider, om den ikke allerede er solgt den også
EDIT: Stelzer`s bil er påstått godkjent i Tyskland med alle ombygninger, også denne egenkomponerte forstillingen.
|
|
« Siste redigering: oktober 27, 2013, 20:37:24 pm av Der_Butzelmann »
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #241 på: desember 07, 2013, 20:59:23 pm » |
|
JEpp Arild. det er i de baner jeg tenker  Har handlet inn Uniballs nå Gambler ikke med kina ball's her så kjøpte Hirschmann Så nå er jeg på jakt etter alu emner i 7075 eller tilsvarende kvalitetet "tykkveggede" rør med ca 25mm dia utvendig og max 10mm invendig.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #242 på: desember 07, 2013, 21:18:07 pm » |
|
lenge siden oppdatering her så kjører på med bilder og info.
fått handlet litt deler bl.a billet sump med skvalpeplate i hus og montert på motor. disse sumpene blir på brukt på noe Ræserbiler lager i UK av ABperformance som visstnok takler 2G i svingene. Kjøpt elektrisk revers også.
|
|
« Siste redigering: desember 08, 2013, 00:54:34 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #243 på: desember 07, 2013, 21:24:36 pm » |
|
reversmotor med brakett. er i praksis en liten starter med 5:1 utveksling. fulgte med drev som skrues utenpå drevet til kjede.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #244 på: desember 07, 2013, 21:27:24 pm » |
|
fått renset tunnellen i bunnplata planen er å legge kjøle og oljerør/slanger innider.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #245 på: desember 07, 2013, 21:32:43 pm » |
|
det veldig bra karosseriet var ikke så bra allikavæl  Så det var litt stålkreft å fjerne her. kanalene var OK så bytter kun bunner og får fjærnet mere vekt i varmerøra innvendig 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #246 på: desember 07, 2013, 21:51:30 pm » |
|
så da bar det inn i grill stativet ! og investerte i nytt hølborr aka trappebor /tynnplatebor
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #247 på: desember 07, 2013, 21:58:50 pm » |
|
bunnplata trenger også litt oversyn KAppet ut flyndrene som skal erstattes med aluplater . fokus er på vekt vekt vekt budsjett vanlige rusta i rammehodet som -02/-03 har. blei bare veldig tydelig under hølborringa 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #248 på: desember 07, 2013, 22:05:32 pm » |
|
blir bra. Hvordan fester du seter?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #249 på: desember 07, 2013, 22:09:33 pm » |
|
blir noe rør/profiler fra tunnell over til kanal. 0.6mm alu blir litt spett for 90kg fører. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #250 på: desember 07, 2013, 22:18:16 pm » |
|
MERE rust 1302 og 1303 blei jo fylt med skum i "C" stolpen av en eller annen grunn samler fuktighet kappet ut og raspet vekk byggskummet så greit ut inni kanaler.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #251 på: desember 07, 2013, 22:24:04 pm » |
|
på vei til sandblåser! glemte noe greier etter opplasting på henger  takk for løftehjelp Raaen og TomRosablogger og på plass i sandblåse Hallen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #252 på: desember 07, 2013, 22:30:50 pm » |
|
ebay har mye snadder kom over noen camberjusteringsplater som passet coilovers er egentelig til 944 men passet på golf fjørbeina.
mens den var hos blåseren så lagde jeg noen stålbraketter sånn att jeg får justert caster også ved å skyve camberplatene for&bakover Da det ikke er så lett å finne vinkler med med himkok av deler så er det greit med litt justeringsmuligheter disse stålplatene skal sveises inn i toppen av fjørbeinstårna og buret skal sveises "inn" på disse så det blir tårn til tårn
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #253 på: desember 07, 2013, 23:31:20 pm » |
|
tilbake fra sandblåser. transport grunnet med epoxi måtte stroppe stumt her gitt! det skulle straffe seg!  etter en del km på norske kjerreveier , blei det så hard påkjenning for karosseriet pga manglende demping att sveisen sprakk i overgang mellom kanal og a-stolpe! burde visst bedre å montert på fjøret og dempet understell på den siden hengeren ikke gjør jobben  men jeg har en tidsfrist så antageligvis er det mindre jobb å sveise sprekken enn det hadde vært å montere komlett understell 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #254 på: desember 08, 2013, 00:10:24 am » |
|
så skaffet Mags noen kanalbunner  jeg har aldri byttet kanalbunner før og i iveren ved å kappe bort rust og møkk så tenkte jeg ikke så mye på å merke hull etc. så valgte å skru og sentrere kanalbunnene utifra hullene på bunnplata og sette karossen oppå dette børstet støvet av "de clecos greiene som sikkert er kjempekjekke og nesten aldri brukt..." men nå fikk jeg bruk for de.  sveiste også i bunnplata fra tunnelen til torsionsrøret siden det er kappet en del der (også)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #255 på: desember 08, 2013, 00:14:54 am » |
|
forrige eier har vært litt kjapp ved bytte av quarter panel , slik att skjerm ikke passet skikkelig på enen siden kappet opp banket det nogenlunde på plass blei ikke 100% men bra nok for en ræserbil
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #256 på: desember 08, 2013, 00:18:29 am » |
|
vil ha mulighet til å dele karosseriet fra bunnplata så har laget ferdig demonterbare festepunkter for bur og motorfeste bøyle siden bur sveises i karosseriet er visst ingen krav om utforming men ett minimumkrav på 60cm² innfestingsareal og min 2 stk M8 bolter på bakoverstrebere. i følge bilsportboka. pappmaler og gamle pallereolplater gjorde jobben til festene og bygget opp hjørner og bakre del av kanaler. Originalprofiler på sveisebiter er ikke prioritert . funskjon før fasong her. men har valgt litt kraftigere plater 1,5mm for ÊN gangs skyld passet alle delene på 1. forsøk. det er sjeldent, vanligvis trengs 2 og 3 ganger før det passer men litt flaks innimellom får en hund ha 
|
|
« Siste redigering: desember 08, 2013, 00:25:53 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #257 på: desember 08, 2013, 00:21:21 am » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #258 på: desember 08, 2013, 00:27:58 am » |
|
så nå er jeg tom for bilder forløpig 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #259 på: desember 08, 2013, 01:25:25 am » |
|
Lekkert detta, jørn!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #260 på: desember 08, 2013, 10:07:11 am » |
|
Flink med henda! 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
64notch
Medlem
  
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #261 på: desember 08, 2013, 10:42:47 am » |
|
Dette ser meget bra ut. Blir interessant å se hva sluttvekta havner på - kanskje vi skal tippe vekt til en forandring (mot normalt effekt)!!!?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #262 på: desember 08, 2013, 11:03:36 am » |
|
Helt rått Jørn - denne følger jeg med argusøyne! Veldig kult.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #263 på: desember 08, 2013, 11:59:19 am » |
|
takker  lagt til en avstemning foreløpig uten turbo/IC oppllegget da jeg kommer mest sannsynlig å teste den som suge motor
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #264 på: desember 09, 2013, 10:48:17 am » |
|
Sugemotor er tøffest
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #265 på: desember 09, 2013, 14:37:50 pm » |
|
Ja Dewil søkemotor er tøffest, helt til man må over på en annen stor klump av en motor for å få den effekten en ønsker da er det definitivt kulere med en lett liten turbomotor.
Ai ai ai, har ventet lenge på en oppdatering her, og som vanlig, den som venter på noe godt etc. etc. etc... Jørn detta blir så vanvittig kult! Du er sikkert Norges beste ambassadør for luftkjølt VW hobby.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #266 på: desember 09, 2013, 17:05:21 pm » |
|
Mange fordeler med turbomotor au, jeg er ikke helt anti
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #267 på: desember 10, 2013, 01:51:56 am » |
|
Dette er tråden som er kjekkest her på forum nå. Stå på :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #268 på: desember 10, 2013, 17:57:11 pm » |
|
Ja Dewil søkemotor er tøffest, helt til man må over på en annen stor klump av en motor for å få den effekten en ønsker da er det definitivt kulere med en lett liten turbomotor.
Søkemotor er kjekt ja, blir så vanskelig å følge med her uten 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #269 på: desember 10, 2013, 21:01:05 pm » |
|
 Du sier noe. Google er vel en ganske god "sånn en"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|