KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #360 på: januar 18, 2014, 12:22:36 pm » |
|
ja mye alternativer  likte den SACO saken da den også har kort styring. og ser grei ut å montere noe som må kjøpes og bygges om på de andre alternativene. også har den innfestninger til indre ledd "i midten" , sånn att geometrien blir mere riktig pga de lange bærearmene anng bumpsteer
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #361 på: januar 18, 2014, 16:37:58 pm » |
|
største problemet med saco er vel sentermontert input. blir ganske heftig vinkel på rattakselen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #362 på: januar 18, 2014, 23:54:21 pm » |
|
trur ikke det blir så ille. sammenligne med original staget og hvis man ser ned i motor rom på moderne biler sier jeg "no problem!"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #363 på: januar 20, 2014, 00:11:42 am » |
|
så-å-si ferdig med ombygging av dempertårna . phu var litt jobb.! men gøy å sveise  nå er det muligheter å justere caster og camber vinkel bra. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #364 på: januar 20, 2014, 00:36:17 am » |
|
ser bra ut  Ser ut som du har ganske stort "vindu" for å justere både camber og caster der ja 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #365 på: januar 20, 2014, 03:32:38 am » |
|
steike. modig du. Vanskelig å få det likt på begge sider ?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #366 på: januar 20, 2014, 08:56:43 am » |
|
Forstår egentlig ikke at folk lenger er imonert over arbeidet ditt Jørn. Du viste allerede med Varianten at du er norges beste til å bygge bil. Og senere har du bare vist det enda mere:)
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #367 på: januar 20, 2014, 22:23:58 pm » |
|
Du fortsetter å imponere, Jørn. Bedre formulert Marius? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #368 på: januar 21, 2014, 00:46:19 am » |
|
steike. modig du. Vanskelig å få det likt på begge sider ?
Fordelen med store justeringsmuligheter er att man trenger ikke være på 100delen nøye  men tok utgangspunkt i de originale innfestningene så det skal være "innafor"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #369 på: januar 21, 2014, 00:47:22 am » |
|
Forstår egentlig ikke at folk lenger er imonert over arbeidet ditt Jørn. Du viste allerede med Varianten at du er norges beste til å bygge bil. Og senere har du bare vist det enda mere:)
Mvh Marius
hyggelig med tilbakemeldinger , men nå tar du litt av her!  heh.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #370 på: januar 21, 2014, 10:47:06 am » |
|
Ja, det så skikkelig bra ut. Tipper du hadde litt sommerfugler i magen når du satte kappeskiva i dempertårnet. Tipper og at du målte mer enn en gang :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Christopher
Medlem
  
Innlegg: 198
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #371 på: januar 21, 2014, 15:13:03 pm » |
|
Measure once, cut twi
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #372 på: januar 21, 2014, 15:16:24 pm » |
|
Measure once, cut twi
Det er vel litt smartere å gjøre det motsatt vel? Measure twice - cut once.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #373 på: januar 21, 2014, 16:44:32 pm » |
|
Measure once, cut twi
Det er vel litt smartere å gjøre det motsatt vel? Measure twice - cut once. Det var del en vits? Som i twi twi 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #374 på: januar 21, 2014, 19:52:32 pm » |
|
Hvis man skal ha justerbare dempertårn er det vel et fett om man kapper feil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #375 på: januar 21, 2014, 20:01:49 pm » |
|
Det er vel greit å benytte justeringen til litt mere enn å kompensere for slurv i kuttingen
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #376 på: januar 22, 2014, 13:20:40 pm » |
|
Sånn som dere spikker fliser gutter(Gunnar og Marius)... Sitter på hver sin ende og koser seg 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #377 på: januar 22, 2014, 13:59:36 pm » |
|
He he. Jeg skal spikke en kjøkkenstol. Blir mye flis da Reil😄.
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #378 på: januar 31, 2014, 11:41:45 am » |
|
da har jeg vært i møte med bilsport forbundet , det meste er greit med bilen i følge regelverket men paragrafen som omhandler motorplassering kunne han nye mannen i bilsportforbundet ikke finne helt hold i for det jeg hadde gjort..  selvom det er mange biler som har flyttet motorer OG er godkjent med den gamle regelen. Den kan tolkes litt hit og dit. regelverket er "gatebil ekstrem" , der intensjonen og grunntanken er "Fritt" etter samtaler med bilsport forbundet og gatebil må det en tekst forandring til i den paragrafen . og slike bygg er nettopp det gatebil extrem er tenkt å innebefatte. ved att det står mere konkret dvs motorplassering "fritt" heldigvis så skal regelverket nå gåes igjennom neste fredag da det er ett par andre biler som faller igjennom her (bl.a ett bygg med 2 motoorer  og 4 hjulstyring ?!?) og gatebil skal ta opp dette stor takk til gatebil for dette og vilje for løsning fra bilsportforbundet. det ser ut til å ordne seg 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #379 på: januar 31, 2014, 11:46:03 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #380 på: januar 31, 2014, 11:50:48 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Bjørn Hjellestad
Medlem
  
Innlegg: 221
Bosted: Bergen
member of slow children & Niceprice Racing
|
 |
« Svar #381 på: januar 31, 2014, 14:49:39 pm » |
|
da har jeg vært i møte med bilsport forbundet , det meste er greit med bilen i følge regelverket men paragrafen som omhandler motorplassering kunne han nye mannen i bilsportforbundet ikke finne helt hold i for det jeg hadde gjort..  selvom det er mange biler som har flyttet motorer OG er godkjent med den gamle regelen. Den kan tolkes litt hit og dit. Spennende! Tidligere praktisering av en paragraf er retningsgivende om paragrafen er uklar og kan tolkes i forskjellige retninger. Ser fram til å høre at dette går rette veien for deg  Superkult prosjekt, gleder meg til trackdays og se 02en i fart!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #382 på: februar 01, 2014, 01:35:27 am » |
|
da har jeg vært i møte med bilsport forbundet , det meste er greit med bilen i følge regelverket men paragrafen som omhandler motorplassering kunne han nye mannen i bilsportforbundet ikke finne helt hold i for det jeg hadde gjort..  selvom det er mange biler som har flyttet motorer OG er godkjent med den gamle regelen. Den kan tolkes litt hit og dit. Spennende! Tidligere praktisering av en paragraf er retningsgivende om paragrafen er uklar og kan tolkes i forskjellige retninger. Ser fram til å høre at dette går rette veien for deg  Superkult prosjekt, gleder meg til trackdays og se 02en i fart! kjekt å vite hvis det ikke løser seg ellers 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #383 på: februar 01, 2014, 01:38:51 am » |
|
ellers dukket det opp kjede , drev og litt annet kjedet var svært ja, tipper det er noen bronxnegere som sikler på dette ! og bakdrevet var noget større enn jeg hadde forestilt meg det er 2 delt med tanken bak att det kan skiftet lett uten å demontere diff og lager vil "felle" dette ned i den høyre rammegaffen.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #384 på: februar 01, 2014, 02:28:22 am » |
|
Finnes det noe krav til kasse rundt kjedet? Litt døvt å bli pisket sv kjedet i 200kmt Gleder meg til å titte imorgen!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #385 på: februar 01, 2014, 02:33:34 am » |
|
Finnes det noe krav til kasse rundt kjedet? Litt døvt å bli pisket sv kjedet i 200kmt Gleder meg til å titte imorgen! det blir vel nok det ja etter forandring i reglement uansett SKAL det på plass, trenger ikke extra ryggrad laget av 530 kjede hvis dette ryker i 200+ km/t 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #386 på: februar 01, 2014, 11:14:04 am » |
|
Tøft prosjekt. Like gjennomført og eget som vanlig Knasten. Sikker på at Jørn aldri har spist vanlig gulost........ det er Jarlsberg som gjelder der i gården  Hva med å høre med Jarlsberg om spons?  Men når det gjelder kjede så har jeg sett effekten av hva det kan gjøre. Kjørte aktivt motocross i tenårene mine og i et løp jeg var med i så var det et kjede som røyk på en sykkel, for å si det slik, den leggen var ikke pen! Og han som kjørte hadde selvsagt både god kjøredress og sko, men kjedet gikk tvers i gjennom både bukse og støvel, så det kan nok være greit å ha en skjerm over.
|
|
« Siste redigering: februar 01, 2014, 11:17:35 am av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #387 på: februar 08, 2014, 01:07:02 am » |
|
Gode nyheter anng Gatebil Extreme reglement etter møte mellom Gatebil. Det er gått gjennom regelverket og viktige punkter er att med anng motorplassering, kjededrift ++ Gliser så nå er det visst bare det formelle igjen med godkjenning hos NBF.blir visstnok lagt ut nytt reglement i løpet av ca en uke
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #388 på: februar 08, 2014, 01:08:11 am » |
|
så satset på att det ordnet seg og har laget ett motorfeste
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #389 på: februar 08, 2014, 01:09:15 am » |
|
fått laget og sveist inn forsterkinger under boksene til buret som skal gå tversover mellom hoved og frontbøyle Da det ikke er noe som "tar i mot fra siden . og buret ikke har noen tversoverbøyle lavt på hovedbøylen knekte til noen 2mm profiler, og blir sveist i bunnplata mellom tunnelen og skrudd i forsterkningene i kanalen takk til PålAF for lån av saks og knekke kina knekka takler ikke sånne dimensjoner
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|