Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #450 på: mars 17, 2014, 14:45:34 pm » |
|
Hodda ja. 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #451 på: mars 17, 2014, 15:00:53 pm » |
|
Håhå, Ræææsersykkel! Hodda xD Skikkelig tett i nesa
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #452 på: mars 24, 2014, 00:29:30 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #454 på: april 07, 2014, 23:51:10 pm » |
|
ikke umulig. får browse litt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #455 på: april 07, 2014, 23:55:27 pm » |
|
tilbake på prosjektet etter en liten pause begynt på rattstamme og styrestag. flyttet tverrstaget mellom frontbøyler så langt det gikk uten for store inngrep og "felte" tverrstaget litt inn i rattstammen på en måte. T3 rattstamme blei det gitt.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #456 på: april 08, 2014, 12:10:54 pm » |
|
hvilken tannstang endte du opp med?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #457 på: april 08, 2014, 12:29:20 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #458 på: april 16, 2014, 21:29:26 pm » |
|
fått plassert og montert feste boks til tannstanga. brukte laser og monterte på skiva og flytta tannstanga litt rund for å finne gunstig plassering i henhold til spissingsforandringer. trenger bare nå en annen tannstang da bilen svingte feil vei gitt  så har blitt en misforståelse beelte, frontsteer etc , under bestilling og har startet på dialog med SACO
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #459 på: april 16, 2014, 21:30:31 pm » |
|
fått forsterket fester till rattstamme også. da hele greiene bevegde seg ganske mye ved lett ratting
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #460 på: april 16, 2014, 21:37:15 pm » |
|
kommet godt i gang med forsterkningene mellom hovedbøylene også. så å si ferdig foran og er i gang bak.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #461 på: april 17, 2014, 01:19:15 am » |
|
Flipper du tannstanga opp-ned svinger den riktig igjen.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #462 på: april 17, 2014, 01:32:04 am » |
|
i know, men da kommer ledda på oversiden , i konflikt med selve tannstanga og passer veldig dårlig inn.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #463 på: april 17, 2014, 01:50:06 am » |
|
så ender mest sannsynlig opp men en slik  eller slik.  må vel flytte snekka litt bakover og nedover men en liten spacerplate gjør vel susen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #464 på: april 17, 2014, 20:50:58 pm » |
|
så mens jeg venter på ny tannstang har jeg begynt å se på frontplate ,og radiator.(på vei med posten) har investert i hull og falseverktøy og måtte teste litt . kjekt med litt ekstra hull til kjølinga og mindre stål å tenke på. funket overaskende bra på buede flater også. kappet bort en del av innerskjermen pga liten frontskade, erstatter med aluplate.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #465 på: april 17, 2014, 22:00:56 pm » |
|
Få se noen bilder av verktøyet også da Det kommer seg her nå ser jeg! Men, disse saco tannstengene, er det noe å få som kan passe på ovalen min tro?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #466 på: april 17, 2014, 22:06:24 pm » |
|
ja den jeg har kan du montere på rear steer spindler (den kommer for salg  ) slik ser verktøyet ut kjekk sak, lager hull/letter og stiver i en operasjon kan også brukes bare til hulllaging.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #467 på: april 17, 2014, 22:10:52 pm » |
|
"punch and flare tool"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #468 på: april 17, 2014, 22:19:42 pm » |
|
Det var jaggu et hendig verktøy! Du får si i fra når "stanga" kommer for salg. Kanskje du blir kvitt den raskt. Kjenner at jeg er lei av å sloss med snekka mi for å holde kontroll på spissinga ved fjæring. Ønsker meg selvfølgelig en sånn grom eyeball engineering-forstilling men den koster mye mer enn hva jeg har av penger å bruke...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #469 på: april 17, 2014, 22:20:45 pm » |
|
ja dukker opp så fort den andre er på plass. denne har "kort styring" også
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #470 på: april 18, 2014, 22:32:04 pm » |
|
noen timer i dag også , ferdig med stivere bak. siden det var go'vær så måtte jeg la bilen snuse litt på vårværet  kanskje den plukket opp lukta av asfalt og gummi 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #471 på: april 18, 2014, 23:17:17 pm » |
|
Steike denne blir skikkelig tøff altså Grattis med dagen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #472 på: april 18, 2014, 23:21:22 pm » |
|
takk og takker 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #474 på: april 19, 2014, 07:28:02 am » |
|
Dødsrå!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #475 på: april 19, 2014, 22:45:58 pm » |
|
Ingen dum presang det vel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #476 på: april 20, 2014, 19:18:02 pm » |
|
Har du sjekket hos racepak.com. mye snadder der 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #477 på: april 20, 2014, 20:05:58 pm » |
|
ja kikket såvidt. men de er en god del dyrere. er på budsjett vettdu !
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #478 på: april 20, 2014, 21:25:32 pm » |
|
penger er noe dritt .. bilen ser småporno ut - gleder meg til å se slutt resultatet
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #479 på: april 30, 2014, 00:50:50 am » |
|
fått radiator begynt på dette sammen med front"spoiler" banka til frontskaden sånn passe og sveisa fast frontplate. plateknekka kneler ved tykke plater så måtte frem med tvinger og gummmihammer. pga lett bil går jeg for heller litt mye på spoilersiden for å kanskje oppnå mye downforce  sjølve leppa blir en kelt demonterbar ,kjekt å få bilen inn og ut av møkkakjeller'n og av på henger. og kan lage en mindre leppe hvis det blir litt drøyt.
|
|
« Siste redigering: april 30, 2014, 00:55:00 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|