Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #480 på: april 30, 2014, 07:43:04 am » |
|
For stor? Nei, jeg syns det ser akkurat passe bøllete ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #481 på: april 30, 2014, 07:48:17 am » |
|
Norsk mester i hullborring! Dette er langt unna fornuftig, noe som gjør at det fremstår som svært gøy:-)
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #482 på: april 30, 2014, 08:14:05 am » |
|
Blir herlig, har du sett på effekten av å sette på styringer av lufta under bilen, for å lage lengre vei for lufta å gå og dermed redusere løft? ,
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #483 på: april 30, 2014, 08:32:48 am » |
|
...og kan lage en mindre leppe hvis det blir litt drøyt. Hahahaha.. Dette må vere dagens. 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #484 på: april 30, 2014, 09:59:48 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #485 på: april 30, 2014, 10:01:27 am » |
|
Blir herlig, har du sett på effekten av å sette på styringer av lufta under bilen, for å lage lengre vei for lufta å gå og dermed redusere løft? ,
nei ikke tenkt på det , men kan jo se eterhvert , hvis den "tar av "  planen på sikt er å lage mere plater under så den blir flat i bunn liksom. men rekker ikke alt i år tror jeg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #486 på: april 30, 2014, 10:55:18 am » |
|
å pokker det var drøyt  hvordan gjør du for å unngå blafring på spoileren, blir den stiv nok slik den er ? tommel opp for galskapen
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #487 på: april 30, 2014, 11:11:31 am » |
|
den er ikke ferdig enda. blir stivet opp med div stag og noen profiler etterhvert
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #488 på: april 30, 2014, 11:12:40 am » |
|
litt av inspirasjon  
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #489 på: april 30, 2014, 22:00:18 pm » |
|
ooh ja. helt rett bil å bli inspirert av. Blir vel bakkeløp på bobla og da
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #490 på: mai 07, 2014, 21:12:17 pm » |
|
fått gjort litt mer på spåiler. laget hurtigfester og forsterkninger. gjenstår å lage delen mot skjermene. og laget noen fester til radiator
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #491 på: mai 07, 2014, 21:15:26 pm » |
|
å endelig fått tak i noen som vil selge ny tannstang. SACO / german autoparts suger big time.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #492 på: mai 07, 2014, 21:27:23 pm » |
|
fått pedalstell også. må modifiser litt for å få plass til pumper. så ut til å gå på måla fra tegninga men kjapp test av sitteposisjon avslørte att knæra kommer litt nærme rattet så mer jobb her å. pedalstellet har 2 separate pumper med sånn balancebar med jsuteringshjul som man kan justere balansen foran og bak bare å skru på ett ratt 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« Svar #493 på: mai 07, 2014, 21:32:39 pm » |
|
Dette blir bare gørrrått.Skal bli artig å se in action 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #494 på: mai 07, 2014, 22:04:49 pm » |
|
takk hyggelig att det er flere som liker tankegangen her 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #496 på: mai 08, 2014, 00:01:34 am » |
|
 fargevalg er tatt L90D blir matchende maling på 1302RRR og trekkvogna 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #497 på: mai 08, 2014, 06:32:14 am » |
|
Dritkult... Dere buss gutta får skikkelig dilla asså... Hvor mange T3 i dott eie nå? Bare 2? Hva slags er trekkbilen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #498 på: mai 08, 2014, 10:29:21 am » |
|
westfalia er trekkvogn
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #499 på: mai 08, 2014, 22:53:21 pm » |
|
utrolig flott arbeid og deilig med ville ideer som blir satt ut i livet
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #500 på: mai 09, 2014, 18:27:34 pm » |
|
Hvor mye kan du dra med California'n?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #501 på: mai 09, 2014, 19:00:16 pm » |
|
Kun 1200 foreøpig. 580 henger og da maks 620 bil  Men søknad møller er sendt. Instruksjonsboka og noe papirer jeg har fra vw fabrikken sier 1500kg /2000kg v maks 12% stigning. Har begynt å sette 1.9 tdi 143hk inn i westfalia
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #502 på: mai 09, 2014, 19:01:46 pm » |
|
utrolig flott arbeid og deilig med ville ideer som blir satt ut i livet Takk. Alltid morro å bygge etter eget hode 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #503 på: mai 10, 2014, 00:28:47 am » |
|
sattan for ein spoyler!!  bra motorvalg i trekkvogna og.kjekt med dieselmoment iblant og
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #504 på: mai 10, 2014, 10:04:17 am » |
|
Må gjøre den spååilern avtagbar så ikke hengervekta på kula blir heelt gæli
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #505 på: mai 10, 2014, 10:35:01 am » |
|
Sa jeg det ikke? RÅTØFF SPOILER!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #506 på: mai 14, 2014, 15:01:54 pm » |
|
Savner en sånn LIKER knapp på forumet. Utrolig kjekt bygg!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #507 på: mai 14, 2014, 20:28:09 pm » |
|
Kan du ikke bygge bil etter hengervekt:) Synes du velger letteste løsning når du vil oppjustere vekt for trekkvogn…
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Lövdal
Seniormedlem
   
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen
|
 |
« Svar #508 på: mai 26, 2014, 10:33:35 am » |
|
Coolt!! Har ett liknande bygge på gång men har valt ett använda ZZR14 motor och bygger rörchassie istället fär bottenplatta. Har en fråga, du råkade inte väga karossen innan du startade hålborrningen? (Behöver veta vikten på en tom kaross så om nån vet blir jag en glad svensk  ..) /n.
|
|
|
Loggført
|
VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda)) VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo) VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff) KG 1960 (1915cc Megasquirt) Mercedes 320 Carlson tuning. Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #509 på: mai 26, 2014, 15:01:02 pm » |
|
Også coolt løvdal.  Noen biøder prosjektråd? Kjededrift? Ikke veid noen ting desverre.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|