Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #540 på: september 30, 2014, 00:47:47 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #541 på: september 30, 2014, 01:44:17 am » |
|
den første ja fåes i forskjellige str.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
scardeep
Supermedlem
    
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
 |
« Svar #542 på: september 30, 2014, 09:01:45 am » |
|
Blir veeeeldig bra! Føler på meg at det der punc&flare verktøyet faktisk tilfører strukturell styrke og samtidig fjerner materialer. Og så ser det profft ut.
Skal man tenke optimal luftflow så burde kantene bøyes ut, men ikke praktisk og ikke så veldig pent...
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #543 på: oktober 13, 2014, 15:04:07 pm » |
|
Vi må snart få høre et girskift på 15.000..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #544 på: oktober 16, 2014, 23:16:18 pm » |
|
det virker uendelig lenge før vi får høre noe 10.000 + O/min her. men har tatt ett lite røsk igjen.
sveist inn plater og laget stolfester. også laget til opplegg for pedal boks og bokset inn denne. en del fikle jobb i uggene porsisjoner for en gammal skrott! også delt kaross og bunnplate for å gjøre ferdig en del sveisinger som ikke jeg fikk til med kaross og bunnplate sammenskrudd.
|
|
« Siste redigering: oktober 16, 2014, 23:24:50 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #545 på: oktober 16, 2014, 23:18:01 pm » |
|
pedaler
|
|
« Siste redigering: oktober 16, 2014, 23:27:01 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #546 på: oktober 16, 2014, 23:19:25 pm » |
|
sånn henger'n nå!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #547 på: oktober 17, 2014, 07:45:30 am » |
|
Det er så utrolig gjennomført! Fin installasjon av pedalbokser. Kan ikke huske å ha sett sånne bakskjermer før? De virker veldig brede. 8cm på hver side?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #548 på: oktober 17, 2014, 09:10:04 am » |
|
 greit att pedalboksen sitterfast når jeg skal panikkbremse ned Angsten på rudskogen  husker ikke bredden i farta på baksjermene , menere det er 7cm eller no? er de bredeste fra CSP i allefall
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #549 på: oktober 17, 2014, 11:54:51 am » |
|
Blir knallbra
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #550 på: oktober 17, 2014, 18:54:07 pm » |
|
Fett Du bare måtte bruke punc&flare verktøyet på pedalboksene også ser jeg. Kult
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #551 på: oktober 17, 2014, 19:29:54 pm » |
|
"bare" platebor der har ikke fått kjøpt sånn liten punch og flare 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #552 på: oktober 20, 2014, 10:51:12 am » |
|
Går det å bruke den som ren "flare" og, hvis du allerede har "puncha"?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #553 på: oktober 20, 2014, 11:22:59 am » |
|
ja det skal gå. da hullverktøyet er løst men forutsetter att hullet er laget med samme verktøy/diamter
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #554 på: oktober 21, 2014, 20:21:43 pm » |
|
fått sveist mere på bånnplata og sydd sammen ytterkanten mot forskterkninger gjenstår en del sliping av sveis. og begyntt å se på demperopplegget bak. laget en mal av tynnt stål for å sjekke geometri etc. blir litt som å sette opp vippearmsgeometri  utfordringen ligger i få vinkler riktig siden festepunktene er der de er og begrenset plass. planen er å få progressiv fjøring via den vippearmen men må satt høyden på bilen bak sånn nogenlunde før jeg lager permanent vippe har ingen 3d tegne mulighet så her blir det måleur, eyeballing og prøv/feil  går fremover i allefall
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #555 på: oktober 21, 2014, 20:27:36 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #556 på: oktober 22, 2014, 15:53:58 pm » |
|
Har du tenkt på å ha opplagring på den vippeakslingen på begge sider?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #557 på: oktober 22, 2014, 17:47:01 pm » |
|
Ja forsterkninger inn mot dempertårn og har 2 sånne støttestag fra csp triangelstag ned til rammegaffel var planen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #558 på: oktober 23, 2014, 00:22:21 am » |
|
Noe form for lager eller bushing og kanskje?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #559 på: oktober 23, 2014, 08:31:18 am » |
|
ja sitter 2 rullelager inni der
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #560 på: oktober 23, 2014, 15:15:38 pm » |
|
Smooth... BTW du har gmail.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #561 på: oktober 25, 2014, 21:50:23 pm » |
|
har svart! ellers "røra" litt mer med bunnplata.  noen ganger er en ide i hodet litt enklere enn utførelsen  men gikk til slutt etter en del banneord lagt inn rør til t/r drivstoff. isolerte disse siden kjølerør også skal inn under disse røra. og en kanal til ledninger og rør til brems etc. behanldet tunnel innvendig med wurth "melk" og malt tunnel og rør med 2k epoxy. la også inn ett nytt rør til gasswire. får kjølerør til uka. sakte men sikkert fremgang.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #562 på: oktober 25, 2014, 23:29:33 pm » |
|
stilig. hvor handler du alle disse fine rørene, boltene osv osv ? Og hva gjør du med fittings på de rørene eller tenker du å bruke dem som trekke rør ?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #563 på: oktober 26, 2014, 10:58:58 am » |
|
røra blir bare brukt som trekkerør ja. bruke vanlig drivstoffslange rett fra pumpa/filter til regulator røra til dette kjøpte jeg faktisk på bauhaus bolter er jo tilgjengelig i de fleste sjapper 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #565 på: oktober 29, 2014, 23:41:14 pm » |
|
fått kjølerør og laget til disse. noen gode gamle modifiserte T3 kjøleslanger gjør jobben inn på radiator  kjøpte noen skrudde slangekoplinger og kappet av slange delen siden dette var melk og brød varer der jeg handlet og rimeligere enn å kjøpe løse stusser. den originale vannpumpa er fjernet pga elektrisk revers greiene så har gått for en elektrisk vannpumpe etter anbefaling fra "Steinar fra åmot" kjekk sak med egen controller som justerer hastighet etter valgt temperatur og styrer kjølevifte. så blir det å sy sammen kjølesystemet på honda motoren
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #566 på: oktober 30, 2014, 21:34:09 pm » |
|
just too cool  hver gang jeg er innom tråden får jeg lyst å gjøre unevnlige ting med bobla i bua
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #567 på: oktober 31, 2014, 00:05:31 am » |
|
just too cool  hver gang jeg er innom tråden får jeg lyst å gjøre unevnlige ting med bobla i bua kjør på!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #568 på: oktober 31, 2014, 21:53:38 pm » |
|
Like !
Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #569 på: november 09, 2014, 12:40:12 pm » |
|
rota noen timer til i møkkakjellern buret var ikke helsveiset ett par steder det må det være skal det bli godkjent tok en fransk en og kopierte bensinpåfyllingsåpningen på h side og laget samme høl på venstre side for å komme til. sveist fast tverrstaget foran også.som var sånn passe knotete å få sveisa fast. glad jeg satt bort burbygging ja. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|