BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #840 på: september 06, 2015, 21:23:34 pm » |
|
Grattis med farge. Misunnelig på fremdrift.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #841 på: september 06, 2015, 21:48:04 pm » |
|
grattis med bare 1 farge på ræseren 😃
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #842 på: september 06, 2015, 22:00:47 pm » |
|
spent på om det blei noe fargeforskjell. så mulig gratulasjonene må endres til "gratulerer med 2 farger på bilen "
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #843 på: september 06, 2015, 22:10:06 pm » |
|
spent på om det blei noe fargeforskjell. så mulig gratulasjonene må endres til "gratulerer med 2 farger på bilen " Heihei! Det ække farlig med 2stk hvit-sjatteringer på en ræserbil!! 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #844 på: september 07, 2015, 00:12:42 am » |
|
kan bli bok av detta
"2 shades of white"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #845 på: september 09, 2015, 22:53:33 pm » |
|
Tilbake i møkkakjellern den frykta fargeforskjellen er ikke noe tema.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #846 på: september 09, 2015, 22:56:37 pm » |
|
Knallfin. Finishen på den var det ingenting å si på heller. Forresten takk for en hyggelig å lærerik prat i går! =)
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #847 på: september 09, 2015, 23:00:50 pm » |
|
 finishen blei bra nok for å ha gjort alt sjøl. taket kunne jeg tatt på nytt hvis det skylle blitt 100% strøkent .. men skjuler det med stickers 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #848 på: september 26, 2015, 00:08:58 am » |
|
fått puslet litt med det elektriske i det siste. blir en del ledninger må ha alt av lys visker spyler , sensorer, sprut, giropplegg .lamda +++ og fått handla inn instrument, montert dette og en del brytere. lagt opp drivstoffslanger og fått gått over ledningsnettet til motoren nærmer seg oppstart
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #849 på: september 26, 2015, 00:27:22 am » |
|
Damn.. Ser ut som du har savna å være elektriker  Stå på!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #850 på: september 26, 2015, 10:31:44 am » |
|
Egentelig ikke , men alt er bedre enn teiping!  Neida dette er helt grei jobb bare man har alt av matriell. men må lage meg ett skjema snart... 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #851 på: september 26, 2015, 20:25:22 pm » |
|
men må lage meg ett skjema snart...  Har en slik rep.håndbok fra Haynes med el.skjema til boble, den vil sikkert hjelpe deg mye! 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #852 på: september 26, 2015, 21:01:04 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #853 på: september 30, 2015, 00:17:07 am » |
|
mener jeg fikk noe tips / leste her om firma i norge som lager drivaksler på mål..? men hvor var det igjen?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #854 på: september 30, 2015, 00:26:52 am » |
|
ellers begynner det å bli liv i kablene. syntes dash'en fra Koso var så kuuul att den fortjener en videosnutt 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #855 på: september 30, 2015, 10:25:47 am » |
|
mener jeg fikk noe tips / leste her om firma i norge som lager drivaksler på mål..? men hvor var det igjen?
Lager ikke UNI-kardan drivaksler på mål? Mener også at det er et anna firma men som du... Jeg husker ikke navnet på de. 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #856 på: september 30, 2015, 14:00:35 pm » |
|
Fått en del tips på fæce. skal også ta en kjapp titt om noen aksler fra andre biler kan brukes
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #857 på: oktober 10, 2015, 18:22:29 pm » |
|
trenger sårt Knasten oppdates . kjeder meg når det er så dødt i prosjekttrådene... skjer det noe i kulissene ?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #858 på: oktober 10, 2015, 19:51:09 pm » |
|
ja det blir holdt på litt innimellom Pål AF har vært grei  og glass blåst det ene settet med hjul fått lagt epoxy på de og litt fyller over noen porer så de er klare for lakk.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #859 på: oktober 10, 2015, 19:55:34 pm » |
|
har også fylt vann på systemet og testa den elektriske vannpumpa. ser OK ut. men må blende bypass fra termostat har jeg funnet ut. og se hvordan plassering av ekspansjons tanken funker. har også mekket sammen ett par elektrodingser til motorstyringa, utkopling av styredemper og laget tilførsel til speedsensor.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #860 på: oktober 10, 2015, 19:58:12 pm » |
|
Også har jeg fylt på olje og dratt den på starteren. får ikke så veldig høyt oljetrykk på kinninga. under 1 bar , men det flower olje ut i toppen hvertfall. håper oljetrykket ikke skal være høyere på <200 O/min siden den varver 14.000 så håper jeg det stiger en del HVIS jeg får oppstart.
|
|
« Siste redigering: oktober 10, 2015, 21:05:55 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #861 på: oktober 10, 2015, 23:42:51 pm » |
|
likte de sorte boksene dine - så flotte ut. hva er det du fyller på med ? epoxy ? er stilig å se kammen gå rundt og så tenke seg til hvordan det ser ut i 14000 rpm  lykke til videre og takk så mye for updates .
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #862 på: oktober 10, 2015, 23:54:23 pm » |
|
sånn ser det ut 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #863 på: oktober 10, 2015, 23:56:19 pm » |
|
likte de sorte boksene dine - så flotte ut. hva er det du fyller på med ? epoxy ?
var tom for epoxy , så blei polyester denne gangen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #864 på: oktober 11, 2015, 19:49:17 pm » |
|
for dere som ikke følger møkkakjellern på fæce. det første jeg sa "å fy faen!" hadde ikke 100% trua att den fyra med en gang , så gasswire + litt annet er ikke koplet til. derfor litt "utafor" filming, måtte gasse med en tynn gjengestang samtidig med mobilkamerafilming
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
    
Innlegg: 634
Bosted: Vestfossen
|
 |
« Svar #865 på: oktober 11, 2015, 19:56:49 pm » |
|
Gratulerer med oppstart 
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #866 på: oktober 11, 2015, 20:09:47 pm » |
|
takk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Sveinf
Seniormedlem
   
Innlegg: 410
Bosted: Drammen
|
 |
« Svar #867 på: oktober 11, 2015, 20:20:03 pm » |
|
Lyder hissig! Når du en prøvetur på bane før vintern?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #868 på: oktober 11, 2015, 20:27:28 pm » |
|
ser dårlig ut. det er meldt snø noen steder i norge allerede + att det gjenstår masse småplukk.  kanskje en tur på bakgatene i hokksund hvis føret holder seg tørt utover
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #869 på: oktober 11, 2015, 20:30:23 pm » |
|
Fett!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|