SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« på: august 20, 2013, 09:00:30 am » |
|
4 injectorer pr. innsug kan jeg forstå, men hvilken fordel med 6stk pr innsug? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1 på: august 20, 2013, 09:07:53 am » |
|
Bildet er kun ment som en illustrasjon for å vise alternative dyseplasseringer. Du blokker enkelt dem du ikke skal benytte. Selv fikk jeg han til å kun maskinere hull i den posisjonen jeg ønsket.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #2 på: august 20, 2013, 09:21:59 am » |
|
Om jeg forstår rett så er kun ett sett borret opp - flere koster pæng... Men vil det kunne være behov for 3 sett dyser i noe som helst fall? 2 sett kan jeg som sagt se behov for.
Og hva er fordelen med høy vs lav dyseplassering, eller har det kun med plassen å gjøre?
Er dine med innebygde spjeld, eller har du ett singel spjeldhus? Og hvis innebygde, er kvalitet på stag osv bra?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: august 20, 2013, 09:27:43 am » |
|
Det følger vel med stag, men CSP sitt senterstag funker og. Dyseplassering skal jeg ikke begi meg ut på, men de to laveste plasseringene er "like" med unntak av vinkel inn mot toppen.
Jeg ville valgt de ytre for å få en bedre vinkel inn mot ventilene.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #4 på: august 20, 2013, 09:29:05 am » |
|
Om jeg forstår rett så er kun ett sett borret opp - flere koster pæng... Men vil det kunne være behov for 3 sett dyser i noe som helst fall? 2 sett kan jeg som sagt se behov for.
Og hva er fordelen med høy vs lav dyseplassering, eller har det kun med plassen å gjøre?
Er dine med innebygde spjeld, eller har du ett singel spjeldhus? Og hvis innebygde, er kvalitet på stag osv bra?
Jeg og Wally fikk de to første settene han fikk laget og den gang var det ikke noen prisforskjeller. Sikkert endret idag. 2 - 3 sett med dyser er fint for dem som trenger mye fuel. E85 krever som kjent ca 30% mer sammenliknet med bensin. Sett nr 2 kan feks styres på boost og sett nr 3 kan trigges når du feks skal tilføre lystgass. Når det gjelder dyseplasseringer så er det mange teorier der ute og du finner mye info på nettet. Mine har "innebygget" singel spjell på 50mm og jeg må si meg fornøyd med kvaliteten. Gasserstaget er bedre en feks det fra CSP. Du finner flere bilder og info her: http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=65&t=141332Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #5 på: august 20, 2013, 10:13:54 am » |
|
Like greit å borre opp alle 3 posisjoner da, så kan man teste litt forskjellig om man får lyst. Bensin er vel ut... (Hva med å brenne sin egen alkohol?)  Men blir vel E85 ja. Ikke gal pris heller når man regner litt på det... Julenissen, bare send meg et par sånne, full treatment 
|
|
« Siste redigering: august 20, 2013, 11:09:48 am av SixGun »
|
Loggført
|
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #6 på: august 20, 2013, 13:01:24 pm » |
|
Tilleggsspørsmål for eller/og imot:
Innebygde throttle bodies x 2, eller 1 sentermontert TB??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #7 på: august 20, 2013, 14:47:54 pm » |
|
Uten å vite hva som er best (siden jeg ikke har sammenliknet back-to-back), så har jeg landet på innebygde spjell og 52mm ID til min 2110ccm oxyboxer. Har laget eget stag basert på et gammelt scat-stag, men det er mest fordi ikke noe passer på oxyen uten litt tilpasninger uansett, så da tar man det man finner i skuffen. Ender nok opp med å bruke nedre ytre dyseplassering men mine sett hadde alle hullene borret opp, så jeg må plugge de andre. Her har jeg prøvemontert med dyser på innsiden, men selv med "34hk viftehus" blir det trangt med dyser, fuel rails, stag etc på innsiden:
 mock-up.jpg (142.27 KB. 700x544 - vist 312 ganger.) Siden plassering på utsiden spruter mer direkte på ventilen også, så blir det slik på min motor i alle fall
|
|
« Siste redigering: august 20, 2013, 15:05:24 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #8 på: august 20, 2013, 23:51:05 pm » |
|
Er det CB sin tørrsumppumpe du har montert ?
Har vurdert den, men vil gjerne undersøke litt om montering/bruk........størrelse og plassering av tank.
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #9 på: august 21, 2013, 06:52:30 am » |
|
grelland: takk for bilde. Ser bra ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #10 på: august 21, 2013, 07:58:58 am » |
|
grelland: gasserstaget ditt vil bli "feil lengde" når motoren blir varm..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #12 på: august 21, 2013, 10:36:23 am » |
|
Er det CB sin tørrsumppumpe du har montert ?
Har vurdert den, men vil gjerne undersøke litt om montering/bruk........størrelse og plassering av tank.
For ikke å hijacke denne tråden, foreslår jeg at du tar en titt litt tilbake i oxy-tråden min, der mener jeg vi diskuterte dette med denne pumpa. Evt kan jeg legge ut litt info i den tråden 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #13 på: november 02, 2013, 23:42:35 pm » |
|
Dere som har inside information hos produsenten, er disse på gang til type 4?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|