BERGER
|
 |
« Svar #30 på: oktober 12, 2013, 17:59:04 pm » |
|
Eivind har meldt på FB at Putte har bremset 210 hk v/6410 rpm . Så da er motoren friskemeldt 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #31 på: oktober 12, 2013, 18:00:32 pm » |
|
Dagens høydepkt var:
Anders med sin 1776 - 205.4 hk! Jeg mener Johannes tok den opp til 9700 omdr. FOR en lyd! Elnef med 2.9 liter T4 - 313 hk men der er det mer å hente. Dagens høyeste effekt. Putte med 210.4 hk med varmepotter og stille eksos. Imponerende! Svein S bremset 192.5 hk med sin 2332 med Steve Tims topper. Grymt! Ukjent (for meg) svensk bil med 2386 T1 motor og hjemmeporta 044 topper, 14:1 i komp, E85 bremset 235 hk. med tenningsproblem. Så sier han at det et 30 mindre en sist - 265 hk med 044!
Ellers ble jeg gledelig overrasket over min egen 1776 med originale topper, varmepotter, original forgasser og mild Engle kam. 84.9 hk og 144 nm
Takk for en strålende dag!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #32 på: oktober 12, 2013, 18:07:10 pm » |
|
Eivind har meldt på FB at Putte har bremset 210 hk v/6410 rpm . Så da er motoren friskemeldt  Viser vel egentlig bare at det aldri var noe galt med den. Det varange fornøyde hos JPM i dag ja:-) Veldig imponert over Anders sin motor!!
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #33 på: oktober 12, 2013, 18:20:54 pm » |
|
Dagens høydepkt var:
Anders med sin 1776 - 205.4 hk! Jeg mener Johannes tok den opp til 9700 omdr. FOR en lyd! Elnef med 2.9 liter T4 - 313 hk men der er det mer å hente. Dagens høyeste effekt. Putte med 210.4 hk med varmepotter og stille eksos. Imponerende! Svein S bremset 192.5 hk med sin 2332 med Steve Tims topper. Grymt! Ukjent (for meg) svensk bil med 2386 T1 motor og hjemmeporta 044 topper, 14:1 i komp, E85 bremset 235 hk. med tenningsproblem. Så sier han at det et 30 mindre en sist - 265 hk med 044!
Ellers ble jeg gledelig overrasket over min egen 1776 med originale topper, varmepotter, original forgasser og mild Engle kam. 84.9 hk og 144 nm
Takk for en strålende dag!
Takk for oppdatering og gratulerer til alle! Meget fine tall  Har du gjort noe med originalforgasseren på din 1776? Meget hyggelige tall på den!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #34 på: oktober 12, 2013, 19:55:31 pm » |
|
Gasser er åpnet opp og det skal jeg ikke ha noen kreditt for. Motoren ble bygget av noen andre for mange år siden og alt jeg har gjort er å kjøre den fra Oslo til Stockholm så til Karlskrona og videre til JPM og hjem til Oslo. Totalt antall km iflg Google = 1776
Korreksjon på Anders sin motor: ikke 9700 men 7900 omdr. Johannes sa nettopp at den har mer inne på høyere turtall siden kurven peker bratt oppover når han valgte å stoppe pga høy hastighet på rullene. Anders kjører 1300s kasse og topphastigheten var vel 245-250 kmt.
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #35 på: oktober 12, 2013, 20:21:36 pm » |
|
kult! håper de respektive legger ut papirene her så vi kan titte på kurver ? og evt hjulhk tall 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #36 på: oktober 12, 2013, 20:22:07 pm » |
|
Han kunne vel testet i 3. gir?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #37 på: oktober 12, 2013, 20:37:16 pm » |
|
Han kunne vel testet i 3. gir?
Det kunne han men turtall er turtall. Han stoppet og senere beklaget for at han ikke tok den lengre. Det er slikt som skjer på en dyno day med 10-12 biler som skal bremse. Lyden i Anders motor er alene verdt reisen hit.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #38 på: oktober 12, 2013, 21:05:04 pm » |
|
Han kunne vel testet i 3. gir?
Det kunne han men turtall er turtall. Han stoppet og senere beklaget for at han ikke tok den lengre. Det er slikt som skjer på en dyno day med 10-12 biler som skal bremse. Lyden i Anders motor er alene verdt reisen hit. Trodde ikke du likte stinger-lyd jeg... 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #39 på: oktober 12, 2013, 21:29:08 pm » |
|
Hva med video? Dette vil jeg også høre 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #40 på: oktober 12, 2013, 21:36:58 pm » |
|
Lydmessig var det Anders og den ukjente svenske bilen som skilte seg ut. Anders fordi den ikke har hva jeg mener er klassisk stinger brøl og den andre fordi du hører den mener business så til de grader.
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #41 på: oktober 12, 2013, 21:54:19 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #42 på: oktober 12, 2013, 22:08:19 pm » |
|
Gratulerer med høye tall alle sammen. REA i Sverige i dag  Motoren til Anders er ferdig mellom 7250 og 7290. Så 9700 hadde den neppe orket  Kom opp med 1776'n din Kalle. FØR du åpner den. Så kan vi sammenligne en motor til.
|
|
« Siste redigering: oktober 12, 2013, 22:23:25 pm av Jee »
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #43 på: oktober 13, 2013, 10:20:11 am » |
|
Takker alle for en knall dag hos Johannes. Dagen begynte bra med bilen til Kalle, og ble bare bedre og bedre for de norske bilene. Motoren til Anders er jo bare  ..........finner ikke ord......GRATULERER.... Eivind GRATULERER den funket meget bra  Min egen motor var ikke så langt bak værstingene  Så alt i alt kjempe fornøyd. Slenger med en snutt av min på rullene. Mvh Svein.
|
|
« Siste redigering: oktober 13, 2013, 12:04:15 pm av Svein. »
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #44 på: oktober 13, 2013, 11:10:42 am » |
|
Fikk dere noen forklaring på de forskjellige tallene på Dynoen? eller var det ingen som lurte på det  ?? Er det noe ala dette??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #45 på: oktober 13, 2013, 13:54:55 pm » |
|
De forskjellige tallene er vel bare å ta til etteretning. Det som er viktigst er vel att de viser de samme kurvene og hvor peakene er. Når det gjelder motoren til Putte så får vi bare være glade at den endelig virker. Om det er økt komp og flytting av kam som gjorde underverker, eller om det er andre uforklarlige gremlins får vi nok aldri svar på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #46 på: oktober 13, 2013, 16:55:36 pm » |
|
Motoren til Anders er ferdig mellom 7250 og 7290. Så 9700 hadde den neppe orket  Det står lenger opp her at kurven pekte bratt oppover når han ga seg på 7900.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #47 på: oktober 13, 2013, 17:02:44 pm » |
|
Motoren til Anders er ferdig mellom 7250 og 7290. Så 9700 hadde den neppe orket  Det står lenger opp her at kurven pekte bratt oppover når han ga seg på 7900..  Det er nok basert på en missforståelse  Isåfall ville den hatt makseffekt på 7900rpm.. og ikke 7250.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #48 på: oktober 13, 2013, 20:26:34 pm » |
|
Takk for meget velykket hælg Stor takk til Anders,Eyvind,Svein og Kalle da Er tilbake på jobb igjen  Magne
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #49 på: oktober 14, 2013, 09:13:29 am » |
|
Takk til alle for en helt fantastisk helg! 205,4 hk er jeg naturlig nok veldig fornøyd med!! Tallene er én ting, men responsen, interessen og tilbakemeldingene i etterkant av bremsingen var fantastisk og betyr mye!! Nå blir neste å få bygget seg en matchene kasse og kanskje det viktigste prestere noen gode tider på stripa. Johannes sa at kurvene pekte oppover og at han burde ha dratt den noe lengre, han mente bestemt at det var lett 210hk der og ble mer sikker utover kvelden på PL13!  Dessverre streiket printern til Johannes så fikk ikke utskrift av kurvene, men tok et bilde på telefonen.. skal legge det ut straks.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #50 på: oktober 14, 2013, 09:52:59 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #51 på: oktober 14, 2013, 11:48:51 am » |
|
morro Anders  ser ut som balanseringsjobben og vektjusteringa di ikke har noen negativ effekt på turtallet 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #52 på: oktober 14, 2013, 11:53:47 am » |
|
Imponerende tall fra mange her!
Anders: Hvilke forgassere, eksos størrelse og kam aksel kjører du?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #53 på: oktober 14, 2013, 12:15:49 pm » |
|
Flott kurve 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #54 på: oktober 14, 2013, 12:28:41 pm » |
|
De forskjellige tallene er vel bare å ta til etteretning. Det som er viktigst er vel att de viser de samme kurvene og hvor peakene er. Når det gjelder motoren til Putte så får vi bare være glade at den endelig virker. Om det er økt komp og flytting av kam som gjorde underverker, eller om det er andre uforklarlige gremlins får vi nok aldri svar på ERIK: På det utskriftsbilde av Putte så ser det ut til å være 135.5 KW på hjula. 9 kw målt driverkstap. (= 144.5kw i motor) så korrigering for luftrykk og temperatur blir da ca 6-7% (154.3x1000/144.5) Da kan du jo legge inn en "DIN" kooorigering du også å ha i tillegg på ~ + 6-7% hk/kw/nm 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #55 på: oktober 14, 2013, 13:11:12 pm » |
|
Balanseringsjobben er upåklagelig Jørn!  Kjører Italienske IDA gassere med org trakter og 42mm venturie. Dyser er 165 main og 120 luft. Eksos er turbo thomas header og stinger som består av 2.5" kollektor + 300mm 1 3/8 + 500mm 1 5/8 per løp. Kam er JPM 01006 274* og 10.35mm løft. Bruker scat pro comp 1.4 vipper, men som i praksis er 1.45. har litt over 15mm i løft. kam er dialed inn på 108*.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #56 på: oktober 14, 2013, 14:52:47 pm » |
|
 Jep, der døde jeg inde i.... SYGT!
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #57 på: oktober 14, 2013, 15:09:26 pm » |
|
En ting eg ikke forstår er hvorfor alle grafen fra JPM er fra ca 4000 rpm. Er da ikke over 4000 rpm motoren blir brukt meste parten av tiden...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
    
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
 |
« Svar #58 på: oktober 14, 2013, 20:43:24 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
    
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
 |
« Svar #59 på: oktober 14, 2013, 20:48:50 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
|